Polacy wolą krajowe owoce i warzywa. Sondaż WP to potwierdza
Większość Polaków wybiera krajowe owoce i warzywa. Decydujemy się na rodzime uprawy, nawet gdy są droższe. To nie tylko patriotyzm konsumencki - Polacy uważają, że nasze truskawki czy jabłka są po prostu smaczniejsze od zagranicznych.
Sondaż przeprowadzony na zlecenie Wirtualnej Polski potwierdza powszechną opinię i wybory konsumentów. Polacy wolą kupować polskie owoce i warzywa.
64 proc. ankietowanych odpowiedziało, że ma dla nich znaczenie z jakiego kraju pochodzą uprawy, które kupują, podczas gdy dla 28 proc. nie miało to znaczenia.
Prawie tyle samo osób (60 proc.) odpowiedziało, że jest w stanie kupić warzywa i owoce z Polski, nawet gdyby były droższe od zagranicznych. „Nie” odpowiedziało jedynie 19 proc.
Jedną z przyczyn - o ile nie główną - takich wyborów, może być przekonanie, że nasze truskawki, jabłka, ogórki czy pomidory są po prostu zdrowsze i smaczniejsze. Tak uważa 68 proc. badanych.
Zdaniem prezesa Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw Witolda Boguty, Polacy coraz częściej kierują się patriotyzmem konsumenckim.
- To pozytywna dla nas tendencja, która kształtuje się od pewnego czasu. W innych państwach to codzienność, że kupuje się, szanuje i docenia produkty wyprodukowane we własnym kraju - uważa Boguta.
Prezes KZGPOiW przekonuje, że wyniki ankiety i powszechna wśród Polaków opinia na temat jakości rodzimych produktów mają potwierdzenie w rzeczywistości.
- Polskie warzywa i owoce są smaczne i bezpieczne dla zdrowia. Przede wszystkim produkowane są w warunkach nieskażonego środowiska. Mam tu na myśli przede wszystkim glebę. W innych krajach, szczególnie Europy Zachodniej, nie jest to już takie codzienne - przekonuje Boguta.
Prezes związku uważa, że takie wyniki ankiet, stanowią nobilitację dla polskich rolników.
- Należy tylko się cieszyć i liczyć na to, że te procenty będą jeszcze większe. Jednocześnie takie wyniki to docenienie wysiłku wielu producentów i zachęcenie ich do dalszych działań, w kierunku poprawy jakości produktów i lepszego przygotowania do sprzedaży - zapewnia.
Badanie zostało przeprowadzone dla Wirtualnej Polski na panelu Ariadna w dniach 25-28 maja 2018 roku.
Zobacz: Patriotyzm konsumpcyjny [Waszym Zdaniem]
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl