Trwa ładowanie...
dufwdu6

Polacy zaczynają oszczędzać na artykułach FMCG

W marcu pojawiły się sygnały, że przychody sieci handlowych mogą się kurczyć. Polacy zaczęli oszczędzać na wydatkach na podstawowe produkty.

dufwdu6
dufwdu6

Spadają obroty sieci handlowych, podaje "Rzeczpospolita". Jeszcze rok temu wartość wydatków na żywność, napoje czy artykuły chemiczne rosła o 16,5 proc. (w stosunku do 2007 r.). W tym roku wzrostu raczej nie będzie. Z badań firmy Mediacom wynika, że prawie połowa konsumentów deklaruje ograniczenie wydatków na codzienne zakupy. Młodsi oszczędzają na środkach czystości i żywności, a starsi na używkach oraz ubraniach.

_ Na początku roku sytuacja wyglądała lepiej, ale już w marcu widać było osłabienie wzrostu sprzedaży, a w niektórych segmentach nawet niewielkie spadki. Nie jestem przekonany, czy w tym roku realny jest wzrost rynku choćby tylko o 2 proc. _ - powiedział "Rzeczpospolitej" Artur Kawa, prezes Emperia Holding.

Firma badawcza PMR obniżyła szacunki dotyczące sprzedaży żywności w Polsce. Zamiast 5,8 proc. wzrostu w 2009 r. zapowiada tylko 3,3 proc. wzrost do 224,7 mld zł.

Według badania 4P Research Mix tylko 10 proc. Polaków deklaruje obniżenie wydatków na żywność, ale to i tak się odbije na obrotach sklepów detalicznych. analitycy spodziewają się spadku sprzedaży detalicznej w Polsce, który ma być widoczny już w wynikach za marzec br.

Źródło: Rzeczpospolita (JS)

dufwdu6
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dufwdu6