Polscy konsumenci wolą "swoje", czyli jakie najczęściej kupujemy marki
Po jakie marki najczęściej sięgają Polacy?
Każdego dnia do koszyków miliardów konsumentów trafiają setki marek podstawowych produktów. To artykuły spożywcze, środki czystości i inne artykuły pierwszej potrzeby z tzw. grupy FMCG. To, po które najczęściej sięgają konsumenci, co roku bada agencja Kantar Worldpanel tworząc ranking Brand Foodprint.
Każdego dnia do koszyków miliardów konsumentów na całym świecie trafiają setki marek podstawowych produktów. To artykuły spożywcze, środki czystości i inne artykuły pierwszej potrzeby z tzw. grupy FMCG. Po które najczęściej sięgają konsumenci co roku bada agencja Kantar Worldpanel tworząc ranking Brand Foodprint.
I tym razem, bez niespodzianek, do najchętniej wybieranych marek należą te kontrolowane przez globalne koncerny. Jednak z roku na rok rośnie znaczenie marek lokalnych. I okazuje się, że na regionalnych rynkach giganci nie mają już tak wiele do powiedzenia. Konsumenci wybierają przede wszystkim produkty pod dobrze znanymi sobie lokalnymi markami. W ten sposób Mlekovita czy Mlekpol wygrywa z Coca-Colą, a Piątnica czy Tymbark z Pepsi.
Zobaczcie, jak kształtują się konsumenckie gusta i jakie marki najczęściej lądują w naszych koszykach.