Polski system obsługi klienta u globalnego giganta rozrywki
Polscy programiści stworzyli system obsługi klienta dla globalnego giganta rozrywki elektronicznej - bwin.party. Będzie z niego korzystać ponad 20 milionów klientów z 25 państw, posługujących się 18 językami.
12.05.2015 15:15
System, zaprojektowany i stworzony od podstaw przez ALAN Systems, właśnie zaczyna pracę - podali we wtorek przedstawiciele tej firmy.
Jak podkreślają specjaliści, profesjonalna obsługa klienta ma coraz większe znaczenie i dotyczy to wszystkich branż - szczególnie w sytuacji, kiedy oferta jest podobna cenowo i jakościowo do ofert konkurentów.
Łukasz Krain z firmy ALAN Systems uważa, że wybór jego firmy przez potentata na rynku rozrywki był możliwy m.in. dzięki doskonałej renomie, jaką cieszą się polscy programiści za granicą oraz doświadczeniom międzynarodowym jego spółki. "Działamy na rynkach europejskich od 16 lat i mam wrażenie, że bardziej rozpoznawalni jesteśmy właśnie tam, a nie w Polsce" - zaznaczył Krain.
System pracujący u giganta branży rozrywki w internecie powstał w oparciu o stworzone przez ALAN Systems rozwiązanie CREAM. Jest to narzędzie zwiększające efektywność pracy działów obsługi klienta, marketingu i sprzedaży.
System zwrócił uwagę bwin.party, ponieważ - jak przekonują jego twórcy - pozwala budować zupełnie inne relacje z klientami niż te bardziej tradycyjne. "Przede wszystkim klienci nie mają poczucia anonimowości, ponieważ nasz system podpowiada w momencie kontaktu całą historię klienta. Dzięki temu konsultant rozmawia z klientem jak z dobrym znajomym" - wskazał Krain.
Ma to szczególne znaczenie przy 20-milionowej rzeszy klientów. Rozwiązaniem CREAM interesują się szczególnie firmy z Austrii i Niemiec. To dojrzałe rynki i coraz trudniej znaleźć na nich sposoby uzyskania przewagi konkurencyjnej; profesjonalnie prowadzona obsługa klienta z pewnością może być takim sposobem - przekonuje Krain.
Bwin.party jest jedną z największych firm na świecie w branży rozrywki elektronicznej. Swoje usługi świadczy w 25 krajach. W 2014 roku przychody osiągnęły prawie 612 mln euro. Spółka jest notowana na giełdach w Londynie i Wiedniu. Angażuje się w sponsoring sportowy, jest sponsorem m.in. Realu Madryt, Manchesteru United czy MotoGP.
ALAN Systems od 16 lat specjalizuje się w rozwiązaniach zwiększających efektywność obsługi klienta. Pracuje z największymi firmami z branży telekomunikacyjnej i rozrywki on-line w Europie. Ma biura w Polsce, Austrii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.(PAP)
kon/ dym/