Polskie marki bankowe gonią świat
Sławą najcenniejszej polskiej marki cieszy się PKO BP. Prestiżowy magazyn "The Banker" wycenia logo tego banku na ponad miliard dolarów, informuje "Rzeczpospolita".
20.02.2010 | aktual.: 20.02.2010 08:21
Pozwoliło to PKO BP zająć 129. pozycję w przygotowywanym przez brytyjski magazyn rankingu 500 najdroższych bankowych marek. Obok niego w zestawieniu znalazły się jeszcze nazwy dziewięciu polskich instytucji. Wartość ich marek wzrosła w ub.r. aż o 85 proc., podczas gdy wycena instytucji z pozostałych krajów powiększyła się o niespełna 4 proc.
Awansowały wszystkie obecne w zestawieniu polskie marki. Najwyżej Getin - o 67 pozycji i Kredyt Bank - o 57 miejsc. W sumie dziesięć najdroższych polskich marek bankowych wyceniono na ponad 4 mld dolarów.
Najcenniejsze na świecie bankowe logo należy do brytyjskiego HSBC (28,5 mld dolarów). Wśród polskich marek przewodzi PKO BP. Siedem pozycji za nim plasuje się Pekao SA, z logo wartym 978 mln dolarów.
W rankingu są jeszcze tylko dwa banki z naszego regionu, których marki wyceniono wyżej niż PKO BP. Oba należą do instytucji rosyjskich.