Polskie produkty podbijają świat
Lidl Polska wspólnie z polskimi dostawcami zwiększył w 2011 roku polski eksport o prawie 1 mld zł. Aż 70 proc. obrotu spółki to sprzedaż artykułów polskiej produkcji.
– Europa doceniła polską żywność. Świadczy o tym niemal 90 proc. udział produktów spożywczych w całym eksporcie oryginalnych marek Lidl w roku ubiegłym - mówi Michał Łagunionek, prezes Lidl Polska.
Łącznie na europejski rynek w 2011 roku trafiło niemal 400 różnych artykułów od około 120 różnych dostawców. Wśród nich byli zarówno najwięksi polscy producenci żywności, jak SM Mlekovia, Bakoma Sp. z o.o., ZM Werbliński Sp. z o.o., Animex Sp. z o.o., czy ZPC Mieszko S.A., jak również regionalni dostawcy, z którymi firmę Lidl łączy wieloletnia współpraca: OSM Koło, OSM Kalisz, SM Jana, OSM Kościan i SM Polmlek Maćkowy. Polskimi wyrobami już od kilku lat mogą cieszyć się mieszkańcy Czech, Słowacji, Węgier, Chorwacji i Słowenii, a od 2011 roku również konsumenci w Rumunii i Bułgarii. Polskie produkty trafiają również do krajów Europy Zachodniej, m.in. do Wielkiej Brytanii i Irlandii, gdzie organizowane są Tygodnie kuchni polskiej, podczas których w sprzedaży dostępne są tradycyjne polskie specjały.
Tylko w 2011 r. na rynki południowych sąsiadów Polski wyeksportowaliśmy ponad 850 tys. sztuk butelek kefiru owocowego i naturalnego, czyli ponad 340 ton produktu.
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 9000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 420.