Trwa ładowanie...

Ponad połowa Polaków myśli o zmianie pracy, bo za mało zarabia

Co piąty pracujący nie widzi szans na awans, a co trzeci chce szukać nowego pracodawcy, bo w obecnym miejscu zatrudnienia nie może się rozwijać.

Ponad połowa Polaków myśli o zmianie pracy, bo za mało zarabiaFot: reynermedia/flickr (CC BY 2.0)
drue4tr

53 proc. Polaków myśli o zmianie pracy z powodu zbyt niskiego poziomu wynagrodzenia. Co trzeci pracownik zamierza szukać nowego pracodawcy, bo obecny nie daje mu możliwości samorealizacji, a 22 proc. nie widzi szans na awans - wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Work Service S.A.

- W wielu branżach mamy już do czynienia z rynkiem pracownika i to właśnie pracownicy zaczynają dyktować warunki, a nie pracodawcy - wyjaśnia pełnomocnik zarządu Work Service S.A. Krzysztof Inglot. Dodaje, że jest to następstwo rosnącej liczby rekrutacji prowadzonych przez firmy w Polsce i to zarówno na pracowników wykształconych, jak i tych najsłabiej wykwalifikowanych. - Coraz większa liczba ogłoszeń sygnalizuje polskiemu pracownikowi, że jest lepiej. Z drugiej strony, oczekiwania pracowników rosną proporcjonalnie do wzrostu minimalnej płacy czy przeciętnego wynagrodzenia - podkreśla Inglot.

Podobnie jak rok temu, przy poszukiwaniu nowego miejsca zatrudnienia Polacy najczęściej liczą na znajomości (60 proc.), ponadto będą przeglądać ogłoszenia (59 proc.) oraz samodzielnie wysyłać aplikacje do firm (57 proc.). W coraz większym stopniu mamy do czynienia z automatyzacją procesów rekrutacyjnych i wkraczania w obszar nowych technologii.

drue4tr

- Dziś to internet staje się głównym źródłem informacji, a jednocześnie kanałem komunikacji kandydata z potencjalnym pracodawcą - tłumaczy Inglot i dodaje, że istotne stają się najnowsze narzędzia aktywnego zarządzania wizerunkiem przez pracodawców. - Prawdziwym hitem stają się employer branding oraz projektowe wspieranie pionów zasobów ludzkich w realizacji trudnych projektów zarządczych - podkreśla.

Warto zaznaczyć, że osoby w wieku powyżej 34. roku życia częściej liczą na znajomych niż ich młodsi koledzy na rynku pracy - odpowiednio 68 proc. i 50 proc. wskazań. Ponadto, kobiety częściej przeglądają ogłoszenia w prasie i w internecie (59 proc.) niż mężczyźni (52 proc.).
Dane są częścią Barometru Rynku Pracy 3; zostały przygotowane i opracowane na zlecenie Work Service S.A. przez instytut Millward Brown S.A. Badanie zrealizowano na próbie osób pracujących (N=522) dobranej z ogólnopolskiej reprezentatywnej próby dorosłych Polaków N=1004.

drue4tr
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
drue4tr