Problemy znanego sklepu internetowego. Sprzedaż wstrzymana, 104 osoby do zwolnienia

Mimo gorącego okresu przedświątecznego, jeden z najstarszych sklepów internetowych w Polsce Merlin.pl wstrzymał sprzedaż. Na swojej stronie firma wyświetla komunikat o braku możliwości zrobienia zakupów. Część zamówień została anulowana. Osoby, które opłaciły zamówienia otrzymają specjalne bony od firmy. Nie jest znany dokładny termin wznowienia działalności sklepu.

Problemy znanego sklepu internetowego. Sprzedaż wstrzymana, 104 osoby do zwolnienia
printscreen, merlin.pl
Mieszko Rozpędowski

05.12.2015 | aktual.: 07.12.2015 10:19

Mimo gorącego okresu przedświątecznego, jeden z najstarszych sklepów internetowych w Polsce Merlin.pl wstrzymał sprzedaż. Na swojej stronie firma wyświetla komunikat o braku możliwości zrobienia zakupów. Część zamówień została anulowana. Osoby, które opłaciły zamówienia otrzymają specjalne bony - zapewnia firma. Nie jest znany dokładny termin wznowienia działalności sklepu.

"Z pewnością zauważyliście, że dodawanie produktów do koszyka nie jest możliwe, a zamówienia zostały anulowane. Ma to związek ze zmianą podmiotu prowadzącego sprzedaż pod marką merlin.pl" - poinformował sklep na swoim facebookowym profilu.

"Już wkrótce merlin.pl pojawi się w nowej odsłonie, z szerokim asortymentem, na wygodniejszej w obsłudze platformie" - czytamy w oświadczeniu firmy.

Co z opłaconymi zamówieniami, które nie zostały zrealizowane?

Klienci, których opłacone zamówienia nie zostały zrealizowane, otrzymają bon o wartości 120% złożonego zamówienia, który będzie można zrealizować w Merlin.pl po ponownym uruchomieniu sprzedaży.

"Przepraszamy za utrudnienia, robimy wszystko żeby wrócić w nowej, lepszej wersji" - zapewniają przedstawiciele firmy.

104 osoby do zwolnienia

Dodatkowo Merlin poinformował o planowanych zwolnieniach grupowych. Do 31 stycznia w poznańskiej spółce pracę zakończy 104 pracowników. Przyczyną zwolnień jest reorganizacja spółki i ograniczanie kosztów działalności. O swoich planach Merlin powiadomił właściwe Powiatowe Urzędy Pracy. Zarząd spółki rozpoczął informowanie pracowników o planowanym wypowiedzeniu umów o pracę w ramach zwolnienia grupowego.

W opinii zarządu spółki – dalsze zatrudnianie pracowników firmy na obecnym poziomie jest "niecelowe". Firma poinformowała, że chce zatrudniać tylko tych pracowników, których zadaniem będzie zapewnienie funkcjonowania sklepu Merlin.pl w minimalnym zakresie, m.in. reprezentacji wobec osób trzecich czy obsługi księgowej i kadrowo-płacowej.

Swoje działania Merlin.pl tłumaczy koniecznością ograniczania kosztów działalności i realizacją nowych działań wynikających z faktu zawarcia umowy ze spółką Topmall - polską firmą e-commerce.

Maciej Szturemski, prezes spółki Czerwona Torebka, która jest właścicielem Merlin.pl - przyznał, że jego firma prowadziła rozmowy na temat rewitalizacji serwisu z różnymi podmiotami, ale tylko Topmall był w stanie spełnić wszystkie warunki umowy.

Pod koniec listopada obie spółki podpisały umowę o współpracy handlowej, która zakłada dzierżawę znaku towarowego oraz domeny internetowej Merlin.pl. Zarząd Topmall zadeklarował, że chce "wyprowadzić markę Merlin.pl na prostą" oraz odbudowywać zaufanie klientów i dostawców.

Problemy z dostawcami

To właśnie z kontrahentami Merlin.pl od kilku miesięcy ma duże problemy. Jako pierwsze w poznańskim sądzie wnioski o ogłoszenie upadłości z likwidacją majątku złożyły firmy Burda Publishing, VOL Solutions oraz TM Toys. Ostatniej z firm - Merlin.pl jest winny około 300 tys. zł. Łącznie w listopadzie popularny sklep internetowy zalegał z ponad 200 fakturami pochodzącymi od 21 dostawców.

18 i 25 listopada do Sądu Rejonowego Poznań – Stare Miasto wpłynęły kolejne wnioski od kontrahentów Merlina. Spółka Herlitz oraz firma Perfect Eye Optic Żanna Nowak, złożyły wnioski o upadłość obejmującą likwidację majątku Merlin.pl.

Wcześniej inne postępowanie zostało umorzone.

Od 2013 roku Merlin należy do Grupy Czerwona Torebka. Spółka w pierwszym półroczu 2015 r. wykazała około 15 mln zł strat ze sprzedaży.

Zobacz także: Zakupy przez internet. Co powinieneś wiedzieć #dziejesiewbiznesie

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (80)