Promocje działają na Polaków. A e-maile nakręcają zakupy

Ponad połowa klientów przyznaje, że w ostatnim roku do zakupu co najmniej jednego produktu, przekonały ich informacje o rabatach zawarte w e-mailach. Duża skuteczność e-mail marketingu sprzyja ich niesłabnącej popularności.

Nie jest zaskoczeniem, że kobiety są bardziej rozrzutne od mężczyzn
Źródło zdjęć: © 123RF | 123rf

Kiedyś kusiły głównie witryny sklepowe, teraz są to e-maile promocyjne. Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że aż 57 proc. osób w ciągu ostatniego roku zakupiło od 1 do 5 produktów po otrzymaniu informacji o promocji na skrzynkę pocztową. Kolejne 16 proc. respondentów kupiło 6-10 produktów, a 7 proc. nawet od 11 do 15 rzeczy.

Co ciekawe, do zakupu nie więcej niż 5 produktów, częściej przyznają się mężczyźni niż kobiety – odpowiednio 61 proc. i 54 proc. Panie za to okazują się bardziej rozrzutne. Co dziesiąta kobieta przyznaje, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy, skuszona promocją w newsletterze, zakupiła nawet 15 produktów. Wśród mężczyzn ten odsetek jest zdecydowanie mniejszy i wynosi zaledwie 4 proc.

Skłonność do zakupów po otrzymaniu na skrzynkę pocztową informacji o promocji spada jednak z wiekiem. Podczas gdy 64 proc. osób w wieku 18-24 lata przyznaje się do zakupu co najmniej jednego produktu, korzystając z promocji, wśród ludzi w wieku 34-44 lata ten odsetek wynosi 53 proc.

Tajemniczy czteroliterowy skrót. Co oznacza RODO?

Skąd siła e-mailowej promocji? Zdadniem Marka Kaczmarka z firmy Redlink, rabat otrzymany e-mailem jest atrakcyjny i dopasowany do odbiorcy. Jego zdaniem 57 proc. skuteczności to bardzo wysoki wskaźnik, dlatego przedsiębiorcy nie rezygnują z tej formy promocji. - Widzimy jednak pewną zmianę. Firmy, zamiast rozsyłać e-maile do jak najszerszej grupy, ograniczają i segmentują swoje bazy. Zysków z takiego podejścia jest sporo. Po pierwsze, korzyści wizerunkowe. Kiedy wysyłamy e-maile tylko do zainteresowanych, nie narażamy się na irytację osób, które muszą kasować niechciane treści. Po drugie, mniejszą grupę odbiorców łatwiej angażować i budować z nią więź. Po trzecie, wielkimi krokami zbliża się RODO. Myślę, że nowe regulacje to dla wielu firm idealny moment do przemyślenia swojej strategii e-mail marketingowej – mówi Marek Kaczmarek.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Ukraińcy nadal mogą pracować na polskiej wsi. Legalny pobyt wydłużony
Ukraińcy nadal mogą pracować na polskiej wsi. Legalny pobyt wydłużony
Nowa opłata od jutra? Lidl i Biedronka zabierają głos
Nowa opłata od jutra? Lidl i Biedronka zabierają głos
Księża seniorzy żyją w bogactwie? Oto ich emerytury
Księża seniorzy żyją w bogactwie? Oto ich emerytury
Owinęli wokół palca. Oszuści ukradli ponad milion złotych mężczyźnie
Owinęli wokół palca. Oszuści ukradli ponad milion złotych mężczyźnie
Fala zwolnień grupowych w Krakowie. Setki osób mogą stracić pracę
Fala zwolnień grupowych w Krakowie. Setki osób mogą stracić pracę
Allegro nakazuje pracownikom powrót do biur. Mocna odpowiedź związku zawodowego
Allegro nakazuje pracownikom powrót do biur. Mocna odpowiedź związku zawodowego
Tryb zimowy w oknach. Wyjaśniamy, jak go ustawić
Tryb zimowy w oknach. Wyjaśniamy, jak go ustawić
Ministra oburzona cenówkami w Biedronce. Mamy komentarz UOKiK
Ministra oburzona cenówkami w Biedronce. Mamy komentarz UOKiK
ZUS przejmuje składki emerytalne. Straciła 350 tys. złotych
ZUS przejmuje składki emerytalne. Straciła 350 tys. złotych
"Złote kolby" w kukurydzy i podpalenie. Dramat rolnika z Kujaw
"Złote kolby" w kukurydzy i podpalenie. Dramat rolnika z Kujaw
Zmiany w Allegro. Pracownicy rozczarowani. Rzecznik wyjaśnia
Zmiany w Allegro. Pracownicy rozczarowani. Rzecznik wyjaśnia
Chciała wynająć mieszkanie. "Właściciele poszaleli". Oto stawki
Chciała wynająć mieszkanie. "Właściciele poszaleli". Oto stawki