Promocje działają na Polaków. A e-maile nakręcają zakupy

Ponad połowa klientów przyznaje, że w ostatnim roku do zakupu co najmniej jednego produktu, przekonały ich informacje o rabatach zawarte w e-mailach. Duża skuteczność e-mail marketingu sprzyja ich niesłabnącej popularności.

Nie jest zaskoczeniem, że kobiety są bardziej rozrzutne od mężczyzn
Źródło zdjęć: © 123RF | 123rf

Kiedyś kusiły głównie witryny sklepowe, teraz są to e-maile promocyjne. Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że aż 57 proc. osób w ciągu ostatniego roku zakupiło od 1 do 5 produktów po otrzymaniu informacji o promocji na skrzynkę pocztową. Kolejne 16 proc. respondentów kupiło 6-10 produktów, a 7 proc. nawet od 11 do 15 rzeczy.

Co ciekawe, do zakupu nie więcej niż 5 produktów, częściej przyznają się mężczyźni niż kobiety – odpowiednio 61 proc. i 54 proc. Panie za to okazują się bardziej rozrzutne. Co dziesiąta kobieta przyznaje, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy, skuszona promocją w newsletterze, zakupiła nawet 15 produktów. Wśród mężczyzn ten odsetek jest zdecydowanie mniejszy i wynosi zaledwie 4 proc.

Skłonność do zakupów po otrzymaniu na skrzynkę pocztową informacji o promocji spada jednak z wiekiem. Podczas gdy 64 proc. osób w wieku 18-24 lata przyznaje się do zakupu co najmniej jednego produktu, korzystając z promocji, wśród ludzi w wieku 34-44 lata ten odsetek wynosi 53 proc.

Tajemniczy czteroliterowy skrót. Co oznacza RODO?

Skąd siła e-mailowej promocji? Zdadniem Marka Kaczmarka z firmy Redlink, rabat otrzymany e-mailem jest atrakcyjny i dopasowany do odbiorcy. Jego zdaniem 57 proc. skuteczności to bardzo wysoki wskaźnik, dlatego przedsiębiorcy nie rezygnują z tej formy promocji. - Widzimy jednak pewną zmianę. Firmy, zamiast rozsyłać e-maile do jak najszerszej grupy, ograniczają i segmentują swoje bazy. Zysków z takiego podejścia jest sporo. Po pierwsze, korzyści wizerunkowe. Kiedy wysyłamy e-maile tylko do zainteresowanych, nie narażamy się na irytację osób, które muszą kasować niechciane treści. Po drugie, mniejszą grupę odbiorców łatwiej angażować i budować z nią więź. Po trzecie, wielkimi krokami zbliża się RODO. Myślę, że nowe regulacje to dla wielu firm idealny moment do przemyślenia swojej strategii e-mail marketingowej – mówi Marek Kaczmarek.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Gotuje się w Dino. Związkowcy oficjalnie ogłosili spór z gigantem
Gotuje się w Dino. Związkowcy oficjalnie ogłosili spór z gigantem
Płatności na jarmarku Gessler mogą być sprzeczne z prawem. Ryzyko kary
Płatności na jarmarku Gessler mogą być sprzeczne z prawem. Ryzyko kary
Choroba z Newcastle panoszy się po Polsce. Kolejne ognisko wykryte
Choroba z Newcastle panoszy się po Polsce. Kolejne ognisko wykryte
Rolnik emeryt. Taką emeryturę dostanie po 25 latach pracy
Rolnik emeryt. Taką emeryturę dostanie po 25 latach pracy
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 10.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 10.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 10.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 10.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 10.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 10.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 10.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 10.12.2025
Odwrócenie trendu. Polacy podporządkowali się unijnej dyrektywie
Odwrócenie trendu. Polacy podporządkowali się unijnej dyrektywie
Niepolskie korniszony. Oto dlaczego jemy ogórki z Indii
Niepolskie korniszony. Oto dlaczego jemy ogórki z Indii
Odszkodowania za słupy energetyczne. Prawnicy o ważnych terminach
Odszkodowania za słupy energetyczne. Prawnicy o ważnych terminach
Zamkną kasy przed świętami. Strajk w dużej sieci. "To żółta kartka"
Zamkną kasy przed świętami. Strajk w dużej sieci. "To żółta kartka"
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇