Prudential w Polsce chce pozyskać kilkanaście tys. nowych klientów w br.
Warszawa, 13.01.2017 (ISBnews) - Prudential w Polsce planuje dalszy rozwój współpracy z multiagencjami, pozyskanie co najmniej kilkunastu tysięcy nowych klientów oraz podwojenie wartości składki r/r w 2017 roku, poinformował prezes Jarosław Bartkiewicz. Prudential szacuje, że próg rentowności osiągnie w 2019 lub 2020 roku. Strategia oddziału w Polsce zakłada sprzedaż klasycznych ubezpieczeń na życie i dożycie.
"To był dobry rok dla nas, podwoiliśmy sprzedaż. W sieci własnej pracuje już 730 konsultantów. Mamy 18 oddziałów. W 2016 roku rozpoczęliśmy współpracę z dwiema dużymi i 13 mniejszymi multiagencjami, w których pracuje już dla nas 800 osób. Produkty są tożsame z tymi w sieci własnej" - powiedział Bartkiewicz podczas konferencji prasowej.
Prudential chce, by liczba konsultantów wzrosła do ok. 950 w 2017 roku. W planach jest także podpisanie umów z kolejnymi 13-15 multiagencjami oraz otwieranie nowych oddziałów.
"Rozmawiamy też z kilkoma bankami na temat współpracy i liczę, że podpiszemy umowy w tym roku" - powiedział Bartkiewicz.
Na koniec ub. roku Prudential w Polsce miał 25 tys klientów. Od maja 2016 do stycznia 2017 r. firma pozyskała 9 tys. klientów.
"Ambicje są takie, by ten przyrost w bieżącym roku nie był mniejszy. Liczymy na kilkanaście tysięcy nowych klientów. Każdy kanał ma rosnąć. Chcemy podwoić to, co zrobiliśmy w 2016 roku, jeśli chodzi o przypis składki w modelu multikanałowym. Sieć własna jest najważniejsza" - podkreślił prezes.
"Jesteśmy oddziałem. Planujemy osiągnięcie progu rentowności w 2019 lub 2020 roku" - dodał.
Jak poinformował Bartkiewicz, według danych Polskiej Izby Ubezpieczeniowej (PIU), udział Prudential w nowej sprzedaży polis wyniósł 1,5% w 2016 r.
Strategia Prudential w Polsce zakłada powrót do klasycznych ubezpieczeń na życie i dożycie. Plany nie zakładają na razie wejście w życiowe ubezpieczenia grupowe.
"Liczymy, że rynek po trudnym czasie zacznie rosnąć z powrotem. Spodziewamy się też, że rynek będzie powoli przesuwał się w stronę ochrony i oszczędzania na emeryturę. Z naszych badań wynika, że 88% społeczeństwa robi bardzo mało albo nie robi nic, aby zmienić swoją sytuację na emeryturze. Na pewno, jeśli chodzi o 2017 i kolejne lata - to będzie okres dalszego przełamywania barier i uświadamiania, że trzeba zacząć oszczędzać długoterminowo, z myślą o emeryturze" - powiedział Bartkiewicz.
W ub. roku Prudential wystartował z programem affinity, pozyskując jako pierwszego partnera firmę Orange.
"Mamy dwie następne umowy w kolejce, wkrótce podpiszemy umowy, ale nie mogę jeszcze zdradzić nazw naszych nowych partnerów. Rozmawiamy na temat współpracy z jeszcze jednym podmiotem" - powiedział Bartkiewicz.
Prudential prowadzi działalność w Polsce od marca 2013 r. Firma wchodzi w skład założonej w 1848 r. brytyjskiej grupy ubezpieczeniowej, obecnej w Polsce w latach 1927-1939. Prudential oferuje rozwiązania, które zapewniają ochronę ubezpieczeniową połączoną z możliwością oszczędzania na dowolny cel, a jego flagowym produktem jest "Premiopolisa", pozwalająca na zaplanowanie przyszłości finansowej i pomnażanie oszczędności.
(ISBnews)