Przedsiębiorcy lubią biało-czerwone barwy

90 proc. szefów firm uważa się za biznesowych patriotów. Nie kombinują z podatkami i wybierają polskich dostawców - wynika z badania "Pulsu Biznesu".

Przedsiębiorcy lubią biało-czerwone barwy
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

11.10.2013 | aktual.: 11.10.2013 07:15

Głównym celem przedsiębiorstwa jest osiąganie zysków, więc trudno wymagać od szefów firm, by w pracy kierowali się wyższymi ideałami. Okazuje się jednak, że aż 90 proc. przedsiębiorców z małych i średnich firm, przepytanych przez "Puls Biznesu" deklaruje, że w działalności biznesowej są patriotami.

- Prowadzenie działalności gospodarczej i tworzenie miejsc pracy już samo w sobie jest działaniem patriotycznym. Budowanie przedsiębiorczości to budowanie Polski - twierdzi Przemysław Jastrzębski, właściciel firmy Viki Family produkującej opakowania.

75 proc. ankietowanych twierdzi, że są patriotami, bo uczciwe płacą podatki. - Podatek od prowadzenia działalności nie jest w Polsce wysoki. Liniowe 19 proc. to jest uczciwa stawka, dlatego nie widzę powodu, żeby polskie państwo z tego dochodu "skubać" kombinowaniem i szukaniem luk prawnych, by płacić mniej - mówi Przemysław Jastrzębski.

Dla wielu firm przejawem patriotyzmu jest też preferowanie polskich partnerów handlowych. Trzecim najczęściej wymienianym działaniem na rzecz ojczyzny jest wspieranie lokalnej społeczności.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)