Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek godz. 15
Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 9 czerwca godz. 15
09.06.2014 15:05
ASSECO
Asseco, po tym jak zdobyło kontrakt na system bilingowy w Etiopii, niebawem kupi tam spółkę. Planuje też założyć firmę w Nigerii i przygląda się innym rynkom afrykańskim, jak Angola i Zambia - poinformował prezes Asseco Poland Adam Góral w trakcie debaty prowadzonej przez PAP na konferencji Wall Street.
"Obiecałem rządowi w Etiopii, że jak będziemy mieli kontrakt w Etiopii to otworzymy tam przedstawicielstwo" - powiedział Góral. Przedstawicielstwo powstanie na bazie przejętej firmy. "To będzie nieduża firma. Obecnie negocjujemy z dwoma potencjalnymi kandydatami i jesteśmy prawie dogadani" - powiedział szef Asseco.
Asseco w marcu podpisało umowę na wdrożenie systemu bilingowego w Etiopii za blisko 10 mln USD.
Prezes Góral był gościem Redakcji Ekonomicznej PAP Biznes, partnera konferencji Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych Wall Street w Karpaczu.
GRUPA KĘTY
Dywidenda Grupy Kęty za 2013 rok wyniesie ostatecznie 10 zł na akcję - poinformowała spółka w komunikacie.
Akcjonariusze spółki zdecydowali w drugiej połowie maja, że firma przeznaczy na ten cel 93,82 mln zł. Informowano wówczas, że dywidenda na akcję wyniesie 10,05 zł lub 10 zł, jeśli zwiększy się liczba akcji objętych dywidendą w związku z realizacją przed dniem dywidendy uprawnień wynikających z programu opcji menedżerskich.
W poniedziałkowym komunikacie spółka podała, że w związku realizacją uprawnień wynikających z programu opcji menedżerskich i warunkowego podwyższenia kapitału zakładowego, ostateczna liczba akcji objętych dywidendą za 2013 rok wynosi 9.380.788, co daje dywidendę na akcję w wysokości 10 zł.
Dniem ustalenia prawa do dywidendy jest 17 lipca, a dniem jej wypłaty 6 sierpnia.
Rok wcześniej dywidenda Grupy Kęty wyniosła 6 zł na akcję.
NORDEA
Grupa finansowa Nordea otworzyła w Łodzi w poniedziałek nowe centrum operacyjne. Jak poinformował dyrektor Nordea Operation Center Mikołaj Ługowski, przygotowano w nim miejsca pracy dla 190 osób.
Szefowa działu operacji bankowości detalicznej Nordea Agnieszka Pelowska-Gosławska podkreśliła na spotkaniu z mediami, że zatrudniające obecnie 270 osób centrum operacyjne obsługuje obecnie cztery kraje skandynawskie.
"Nasi partnerzy przekonali się, że świadczone przez nas usługi są na wysokim poziomie, dzięki temu sukcesywnie rozszerzamy działalność i mamy w planach kolejne zwiększanie zatrudnienia" - dodała. Jak zaznaczyła Gosławska, łódzka Nordea prowadzi nabór na różne stanowiska pracy, nie tylko związane z bankowością. Do niedawna firma poszukiwała przede wszystkim absolwentów z bardzo dobrą znajomością jęz. angielskiego.
Obecnie - jak podkreśliła Gosławska - kariera w Nordea otwiera się także dla pracowników z gorszą znajomością języków obcych, posiadających wieloletnie doświadczenie, czy tez dla osób z wykształceniem średnim. Szczególnie pożądanymi pracownikami - zdaniem Ługowskiego - są osoby niepełnosprawne. Nowoczesna siedziba nowego centrum operacyjnego przy al. Piłsudskiego jest pozbawiona barier architektonicznych i zapewnia wysoki komfort pracy.
Ługowski zapowiedział, że łódzka Nordea planuje zatrudnienie jeszcze kolejnych stu osób w sierpniu, wrześniu i październiku. Zaznaczył też, że firma nie zamierza na tym poprzestać i planuje dalszy rozwój centrów operacyjnych w Łodzi, gdzie warunki dla tego typu inwestycji są wyjątkowo korzystne.
Obecna na konferencji prezydent Hanna Zdanowska zaznaczyła, że oferta grupy Nordea wpisuje się w politykę lokalnych władz, którym zależy na zapewnieniu zatrudnienia dla 25 tys. absolwentów, którzy co roku opuszczają łódzkie uczelnie.
Centrum Operacyjne Nordea działa w Łodzi od 2010 roku i świadczy usługi na rzecz skandynawskich oddziałów Grupy Nordea. Do jego zadań należy obsługa back-office, rozliczeń wewnętrznych, księgowości, zakupów i IT.
PKN ORLEN
W ogólnoeuropejskim sondażu konsumenckim European Trusted Brands 2014 stacje benzynowe Orlen otrzymały tytuł "Złotego Godła Marki Godnej Zaufania" oraz "Godła Marki Najbardziej Przyjaznej Środowisku".
Badanie przeprowadzono wśród konsumentów w 10 krajach europejskich, w tym w Polsce - poinformował w poniedziałek płocki koncern. Na koniec 2013 r. sieć stacji paliw PKN Orlen liczyła w Polsce ponad 1770 obiektów.
Jak podał płocki koncern, biorący udział w badaniu konsumenci wskazywali tylko jedną markę, którą darzą zaufaniem i sami z niej korzystają. W sumie w badaniu wskazano ponad 68 tys. marek. Spółka przypomniała, że marka Orlen była zwycięzcą badania European Trusted Brands w pięciu poprzednich, czyli od 2009 r.
Badanie European Trusted Brands przeprowadzane jest od 14 lat. W tegorocznej edycji opracowaniem wyników zajmowała się firma badawcza Wyman Dillon w Londynie (Wlk. Brytania).