Prześwietlenie pracodawców
O pomyśle na badania Pracodawca Roku, możliwościach studentów na rynku pracy oraz ich preferencjach zawodowych opowie Koordynator Narodowy Badania Pracodawca Roku 2011, Natalia Koper.
- prof. dr hab. Janina Jóźwiak – przewodnicząca, Dyrektor Instytutu Statystyki i Demografii w Szkole Głównej Handlowej,
- prof. dr hab. Małgorzata Rószkiewicz, Zakład Metod Badań Marketingowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie,
- dr Stanisław Kluza, przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego w latach 2006 – 2011,
- mgr Sebastian Stolorz, Department of Economics, State University of New York, doradca w Banku Światowym.
*Magazyn Rekruter: *Czy zauważyliście znaczące zmiany w pozycjach w rankingu na przełomie lat? Jeśli tak to jakie?
Natalia Kopeć: W ciągu ostatnich lat wiele firm poprawiło i uatrakcyjniło swoje oferty kierowane dla studentów, widoczny jest rosnący wzrost zaangażowania w życie studenckie. Od kilku lat szczyt rankingu zajmuje sektor finansowy. Zauważalne jest jednak, że spada pozycja banków na rzecz firm zajmujących się audytem i doradztwem podatkowym oraz konsultingiem. Wysokie miejsca zajmują także korporacje z branży FMCG, szczególnie te o silnej marce, zachęcające studentów ciekawą ofertą praktyk.
Magazyn Rekruter: Od 1994 metodologia badań się nie zmieniła. Czy nie sądzicie Państwo, że powinna być aktualizowana wraz ze zmieniającym się rynkiem pracy?
Natalia Kopeć: W tym roku planujemy odświeżenie metodologii, co wiąże się ze zwiększeniem ilości ankiet, które chcemy zebrać wśród studentów. Jednak wszystkie zmiany, które zajdą, nie zaburzą wiarygodności i stabilności projektu, a jedynie pozwolą nam dotrzeć do większej grupy studentów. Ogólne ramy metodologii pozostaną bez zmian, aby zachować charakter badania i móc przeprowadzać porównanie wyników tej edycji z poprzednimi. To też jeden z głównych powodów nie wprowadzania drastycznych modyfikacji. Chcemy, aby nasze badanie pozwalało na uzyskanie nie tylko aktualnej opinii studentów, ale także głębszą analizę bazującą na dwudziestu edycjach projektu.