Trwa ładowanie...

Przewozy Regionalne odwołały się od decyzji UTK, PKP IC zapłaci karę

Przewozy Regionalne odwołały się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów od decyzji Urzędu Transportu Kolejowego, nakładającego na nie ok. 453 mln zł kary za bałagan przy wprowadzaniu rozkładu jazdy pociągów w grudniu. PKP Intercity zapłaci 550 tys. zł kary.

Przewozy Regionalne odwołały się od decyzji UTK, PKP IC zapłaci karęŹródło: AFP
d496wag
d496wag

UTK nałożył na tych dwóch przewoźników łącznie ponad 1 mln zł kary w połowie kwietnia. Urząd stwierdził wówczas, że dwaj najwięksi polscy przewoźnicy kolejowi nie udzielali przy wprowadzaniu rocznego rozkładu jazdy pociągów w grudniu ub.r. pasażerom wystarczających informacji dotyczących kursowania pociągów, łamiąc tym samym ich prawa, zagwarantowane unijnym rozporządzeniem.

- Skorzystaliśmy z przysługującego nam prawa i za pośrednictwem prezesa UTK złożyliśmy odwołanie od tej decyzji do SOKiK - powiedział w czwartek PAP rzecznik Przewozów Regionalnych Piotr Olszewski.

Z możliwości odwołania zrezygnowało natomiast PKP Intercity. Jak powiedziała PAP rzeczniczka przewoźnika Małgorzata Sitkowska, podczas analizy treści decyzji, którą przeprowadziła spółka, pojawiły się wątpliwości co do niektórych dowodów przedstawianych przez UTK. Jednak spółka zdecydowała, że nie będzie się odwoływać.

Obaj przewoźnicy mają trudną sytuację finansową - każda ze spółek szacuje, że 2010 r. zamknęła ze stratą rzędu 140 mln zł. Przewozy Regionalne mają też wielomilionowy dług u zarządcy infrastruktury - PKP PLK. Jak informował pod koniec kwietnia prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański, przewoźnik na podstawie podpisanego na początku kwietnia porozumienia zaczął pokrywać swe bieżące zobowiązania, spłacając jednocześnie rozłożone na raty długi z poprzednich miesięcy.

d496wag

Informując w połowie kwietnia o nałożeniu kar na przewoźników, prezes UTK Krzysztof Jaroszyński informował, że urząd może nałożyć na przewoźnika karę sięgającą 2 proc. jego przychodów z ubiegłego roku, jednak w tym przypadku nie zostały nałożone najwyższe możliwe kary. Jak wyjaśniał Jaroszyński, było to spowodowane tym, że zarówno PKP Intercity, jak i Przewozy Regionalne zeszły rok zamknęły stratą, a także wykazały wyraźną poprawę w swoim postępowaniu, jaką UTK zaobserwował podczas kolejnych kontroli.

d496wag
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d496wag

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj