"Puls Biznesu": Dla każdego (pracownika) coś stymulującego

Na wiosnę pracownicy podchodzą do obowiązków z większą pasją. System benefitów podtrzyma ich dobry nastrój - pisze poniedziałkowy "Puls Biznesu". Dodaje, że według polskich pracodawców marchewka jest skuteczniejszą metodą motywowania niż kij.

13.03.2017 00:40

Badanie "Drogowskaz Motywacyjny 2017" realizowane przez Sodexo Benefits and Rewards Services oraz niezależny instytut Kantar Millward Brown pokazało zmianę podejścia właścicieli firm do benefitów w ciągu ostatnich kilku lat. Cztery lata temu uważali je za wsparcie pracowników będących w trudnej sytuacji finansowej lub pomoc socjalną (64 proc. badanych). Obecnie tego zdania jest 28 proc. respondentów, a 61 proc. uważa, że benefity są przede wszystkim dobrą motywacją pracowników.

Świadczenia są także coraz częściej nagrodą za wysiłek włożony w dane przedsięwzięcie oraz za osiągnięcie postawionego pracownikowi celu (postępuje tak jedna trzecia firm, a ponad połowa z nich ma na to osobny budżet przekraczający średnio 11,2 tys. zł).

Jednakowy system benefitów dla wszystkich pracowników może nie przynieść oczekiwanych efektów. Każdego pracownika należy pod względem świadczeń traktować indywidualnie. Przykładem rozwiązania tego problemu mogą być karty podarunkowe umożliwiające pracownikom samodzielny wybór prezentu. Według danych Pulsu Biznesu już co piąta firma umożliwia pracownikom wybór benefitów pozapłacowych.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)