PZU chce zahamować spadek udziału w rynku

Powszechny Zakład Ubezpieczeń ogłosił dzisiaj nową strategię rozwoju na lata 2009-2011. Zarząd Grupy PZU zamierza zdobyć większy udział w rynku ubezpieczeń, przeprowadzić inwestycje zagraniczne, skonsolidować wszystkie oferty oraz zachęcić młodych do korzystania ze swoich usług.

PZU chce zahamować spadek udziału w rynku
Źródło zdjęć: © WP.PL | Kamil Jakubczak, Wirtualna Polska

Strategia Grupy PZU na lata 2009-2001, którą ogłosił dzisiaj Andrzej Klesyka, prezes Zarządu PZU S.A. wskazuje główne działania, na jakich winien skupić się obecny zarząd, by wzmocnić pozycję firmy na rynku. Plan jest ambitny - ale jak zapowiada prezes - i niezbędny, by nie dać się wyprzedzić konkurencji.

_ PZU będzie największą i najbardziej zorientowaną na klienta firmą ubezpieczeniową w Europie Środkowej i Wschodniej _– mówi Andrzej Klesyk. _ Cel, jaki sobie postawiliśmy jest bardzo ambitny, więc ścieżka transformacji może trwać dłużej niż trzyletni okres, o którym mowa w strategii. _

Zarząd chciałby zahamować spadek udziału PZU w rynku. Przyczynić ma się do tego konsolidacja wszystkich części firmy pod jedną marką PZU, a nie jak dotąd PZU Życie, PZU S.A., czy TFI PZU. Proces ma nie tylko obniżyć koszty utrzymania firmy, jej struktur, ale też ułatwić klientom dostęp do wszystkich produktów PZU w jednym miejscu. Klienci mają postrzegać PZU jako grupę. Aby zaznaczyć pozycję PZU pojawią się nowe inicjatywy sprzedażowe i marketingowe. Planowane jest całkowite odświeżenie wizerunku 750 placówek sprzedażowych. Również agenci będą lepiej nagradzani za efekty swojej pracy.

_ Chcemy ściągać zdolnych ludzi, angażować naszych pracowników oraz dostosowywać indywidualne wymagania pracowników do celu firmy _ – zapowiedział Andrzej Klesyk.

Głównymi źródłami pieniędzy dla PZU są produkty ubezpieczenia komunikacyjnego oraz grupowych na życie, dlatego firma będzie skupiała się na rozwoju tych dwóch produktów. PZU planuje także efektywną ekspansję na pozostałe segmenty ubezpieczeniowe, czyli ubezpieczenia zdrowotne oraz życiowe. Kolejną nowością ma być wprowadzenie usługi PZU Pomoc, czyli produktu Assistance dla kierowców. Ubezpieczyciel zapowiedział także sprzyjającą politykę cenową, która ma zachęcić, zwłaszcza młodych, do korzystania z usług PZU.

Zarząd grupy wielką siłę widzi w bazie klientów, która obejmuje w tej chwili przeszło 5,7 mln klientów oraz 100 tys. przedstawicieli sieci sprzedaży w zakładach pracy.
_ Ubezpieczenia grupowe stanowią 80 proc. składki PZU Życie, dlatego są dla nas kluczowym obszarem i jednocześnie punktem wyjścia dla realizacji innych przedsięwzięć, np. wzbogacenia oferty dodatków ubezpieczeniowych _– powiedział Dariusz Krzewina, prezes Zarządu PZU Życie S.A.
PZU zamierza zainwestować w ten segment 0,7 mld złotych, większość w szkolenia swoich agentów.

Możemy również spodziewać się informacji o wykupieniu przez PZU instytucji zagranicznych. Grupa spodziewa się, że może to zwiększyć dochody nawet o 15 proc. Na ten cel PZU może przeznaczyć od 5-7 mld złotych.

Na koniec konferencji prezes PZU zapowiedział, że najlepszym dla grupy byłoby szybkie wejście na GPW. Nie określił jednak, kiedy miałoby do tego dojść. Wcześniej należy bowiem rozwiązać spór akcjonariuszy.

Kamil Jakubczak, Wirtualna Polska

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)