RTV Euro AGD zapłaci karę. Sąd utrzymał decyzję UOKiK, ale zmienił wysokość grzywny
Sąd Apelacyjny utrzymał decyzję UOKiK ws. kary nałożonej na sklep internetowy euro.com.pl należący do sieci RTV Euro AGD. Obniżył jednak jej wysokości do 257 tys. zł.
06.09.2016 | aktual.: 06.09.2016 13:57
Sąd Apelacyjny utrzymał decyzję UOKiK ws. kary nałożonej na sklep internetowy euro.com.pl należący do sieci RTV Euro AGD. Obniżył jednak jej wysokość o połowę.
Sąd uzasadnił swoją decyzję tym, że Urząd nie wziął pod uwagę faktu, że przewinienia spółki Euro Net obejmowały jedyne sprzedaż przez sklep internetowy. Obniżenie kary nastąpiło także z uwagi na zaniechanie przez przedsiębiorcę zarzuconej praktyki.
Sprawa dotyczy decyzji UOKiK z września 2013 roku o nałożeniu na właściciela sklepu kary ponad 500 tys. zł.
Wątpliwości UOKiK wzbudziła jedna z promocji, w której sklep zachęcał do zakupu oferowanych przez siebie produktów, gwarantując konsumentom darmową dostawę. Według reklam umieszczanych na stronach internetowych, klient nie płacił za nią, jeśli zdecydował się na zakup do najbliższego piątku. Jednak oferta wcale nie była ograniczona czasowo i w tej samej postaci zaczynała się w każdy poniedziałek.
Wprowadzeni w błąd konsumenci mogli dokonać zakupu, na który by się nie zdecydowali gdyby nie zachęciła ich do tego reklama darmowej dostawy. W ten sposób sklep starał się przyciągnąć klientów od czerwca 2012 r. aż do lutego 2013 r.
Prezes UOKiK uznała, że była to nieuczciwa praktyka rynkowa, a spółka Euro Net naruszała zbiorowe interesy konsumentów. Przedsiębiorca został ukarany kwotą 515 365 zł i zaprzestał stosowania zakwestionowanych praktyk.