Trwa ładowanie...
dxg07l0
04-05-2016 10:17

Rynek reklamy OOH wzrósł o 5% r/r do 98,9 mln zł w I kw. (na tej samej bazie)

Warszawa, 04.05.2016 (ISBnews) - Wartość rynku reklamy OOH, na który składają się reklama zewnętrzna, reklama tranzytowa i reklama DOOH wzrósł r/r o 5% do 98,9 mln zł w I kwartale 2016 (dla tej samej bazy firm), wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) i Domu Mediowego Starlink (Starcom Mediavest Group).

dxg07l0
dxg07l0

"Estymowana wielkość sprzedaży w tych trzech segmentach reklamy OOH zamknęła się kwotą w wysokości ponad 98,9 mln zł i była dla tej samej bazy firm wyższa aniżeli w pierwszym kwartale 2015 roku o 5%. Podobnie do ostatniego raportu rocznego (2015) uzyskaliśmy dane o wielkości sprzedaży także największych firm regionalnych oraz zajmujących się reklamą wielkoformatową. Biorąc pod uwagę te dane, szacujemy wielkość sprzedaży całego rynku w pierwszym kwartale roku 2016 na kwotę ponad 117,9 mln zł" - czytamy w komunikacie.

Główne dla reklamy OOH sektory "handel", "media", "telekomunikacja" oraz "żywność" wygenerowały w pierwszym kwartale 2016 roku blisko 60% przychodów, potwierdzając tym samym trwałość planowanych kampanii w dłuższym czasie, podano również.

"Wyniki branży w roku 2015 potwierdziły nasze wcześniejsze prognozy dotyczące ustabilizowania się rynku OOH w Polsce. Świadczy o tym także pierwszy kwartał bieżącego roku i jego wynik sprzedaży" - czytamy dalej.

Głównymi graczami na polskim rynku są w zakresie reklamy tranzytowej firmy: AMS oraz Business Consulting, dalej Synergic i Clear Channel Poland. Od ubiegłego roku wielkość sprzedaży podawana jest łącznie dla działań i akcji reklamowych wykorzystujących zewnętrzne powierzchnie, jak i wnętrza taboru komunikacji miejskiej. W pierwszym kwartale 2016 roku wielkość sprzedaży tranzytowej wyniosła sumę w wysokości ponad 5,1 mln zł, wskazano również.

dxg07l0

"W pierwszym kwartale 2016 roku ogólna liczba aktywnych wielkoformatowych nośników DOOH wzrosła z 560 do 607 w stosunku do ostatniego kwartału poprzedniego roku. Poza ciągłym procesem weryfikacji ekranów DOOH i ujednolicaniem ogólnopolskiej oferty, zauważamy wzrost jakości kreacji emitowanych na nośnikach. Reklamy przygotowywane przez klientów coraz częściej osiągają międzynarodowy poziom projektowania treści przeznaczonych do emisji na nośnikach cyfrowego outdooru. Obserwujemy coraz więcej kreacji, które są przygotowane w sposób dedykowany na DOOH" - wskazano w informacji.

Izba przypomina, że rok 2016 winien być przełomowym dla polskiej branży w związku z planowanym wprowadzeniem systemu Outdoor Track, opracowanego we współpracy trzech wiodących firm: AMS, Clear Channel Poland oraz Ströer Polska w ramach Instytutu Badań Outdooru (IBO). Umożliwi planowanie i kupowanie powierzchni reklamowych OOH na podstawie takich samych wskaźników, jak w innych mediach.

"Potwierdzamy przewidywany w roku 2016 wzrost sprzedaży: powyżej 5% w stosunku do roku ubiegłego" - podsumowano w komunikacie.

(ISBnews)

dxg07l0
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dxg07l0