Spadek sprzedaży "Rzeczpospolitej" i "Gazety Wyborczej"

W okresie od stycznia do czerwca 2013 roku średnia sprzedaż „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 348 527 egz., co w porównaniu do I półrocza 2012 roku oznacza spadek wynoszący 11,01 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Spadek sprzedaży "Rzeczpospolitej" i "Gazety Wyborczej"
Źródło zdjęć: © WP.PL | Łukasz Szełemej

19.08.2013 | aktual.: 19.08.2013 10:01

Druga pozycja należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w analizowanym okresie sprzedawało się średnio w liczbie 209 010 egz., po spadku o 15,12 proc.

Na podium znalazł się jeszcze „Super Express” (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 157 231 egz., czyli o 4,49 proc. mniejszą niż rok wcześniej.

Czwartą lokatę zajęła „Rzeczpospolita” (Gremi Media, dawniej Presspublica). Jej średni wynik, po spadku o 24,50 proc., uplasował się na poziomie 64 241 egz.

Oczko niżej uplasował się najwyżej „Dziennik Zachodni” (Polskapresse). Jego średni wynik w badanym okresie zmniejszył się o 9,89 proc. do 53 342 egz.

Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się może „Gazeta Polska” (Forum), której średnia sprzedaż ogółem w I półroczu br. wyniosła 27 803 egz. To o 3,28 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Tytuł ten w rankingu znalazł się na miejscu czternastym.

Z kolei największy spadek zanotował plasujący się na 30. miejscu „Dziennik Wschodni” (Media Regionalne). Średni wynik tej gazety zmalał o 24,93 proc. i ostatecznie wyniósł 8 215 egz.

dziennikgazeta wyborczaprasa
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (664)