Sprawdź, jak wypełnić wniosek 500 + za pośrednictwem banku
10 minut na wypełnienie wniosku, załączniki nie większe niż 3,5 megabajta - Łukasz Świerżewski z PKO BP tłumaczy, jak wypełnić wniosek o świadczenie z programu 500 + za pośrednictwem bankowości elektronicznej.
01.04.2016 | aktual.: 01.04.2016 15:17
10 minut na wypełnienie wniosku, załączniki nie większe niż 3,5 megabajta - Łukasz Świerżewski z PKO BP tłumaczy, jak wypełnić wniosek o świadczenie z programu 500 plus za pośrednictwem bankowości elektronicznej.
Od 1 kwietnia można składać wnioski o świadczenia z programu Rodzina 500 +, m.in. za pośrednictwem bankowości elektronicznej. W program zaangażowało się 21 banków, m.in. PKO BP.
- Osoba pragnąca złożyć wniosek poprzez bankowość elektroniczną PKO BP, już wchodząc na naszą pierwszą stronę, trafi na zakładkę "Informacje o programie Rodzina 500 +". Tam można się dowiedzieć, co jest potrzebne, żeby złożyć wniosek, jakie są ogólne zasady. Stamtąd też można przejść na stronę MRPiPS, gdzie można np. sprawdzić, jakie dokumenty trzeba będzie załączyć - mówi dyrektor komunikacji korporacyjnej PKO BP Łukasz Świerżewski.
Radzi, by jeszcze przed przystąpieniem do wypełniania wniosku przygotować sobie odpowiednie dokumenty, które będzie można załączyć w wersji elektronicznej. *- *I tutaj warto pamiętać, że te załączniki nie mogą przekraczać 3,5 megabajta, czyli często trzeba taki dokument skompresować - wskazuje.
Jak dodaje, każdy klient PKO BP, który ma dostęp do bankowości internetowej, logując się do banku, znajdzie zakładkę "wniosek w programie Rodzina 500 +".
Podczas wypełnienia wniosku, należy przedstawić dane o osobie wnioskującej, o rodzinie, są też pola dotyczące dochodu; część pól będzie nawet prewypełniona, czyli dane zostaną zaciągnięte z systemu banku - należy je zweryfikować. Trzeba wybrać też urząd, który będzie procedował wniosek - zgodny z miejscem zamieszkania.
- No i oczywiście należy poinformować, na jakie konto chcemy, żeby były przekazane pieniądze. Można wybrać konto, z którego jest składany wniosek, ale jeśli ktoś chce wybrać inne, jest też taka możliwość - tłumaczy Świerżewski.
We wniosku należy również podać, na jaki adres e-mail ma zostać przesłane potwierdzenie odbioru wniosku.
- Warto pamiętać, że sesja na wypełnienie wniosku to 10 minut. Jeśli będziemy musieli w międzyczasie np. szukać załączników, czy też przerwiemy wypełnianie wniosku na więcej niż 10 minut, wniosek może nam wygasnąć i trzeba będzie jeszcze raz wypełniać wszystkie pola - zwraca uwagę Świerżewski.
Podkreśla, że w momencie, kiedy wyślemy wniosek, ,,pałeczkę przejmuje administracja państwowa". Bank będzie przekazywał wnioski do systemu emp@tia, prowadzonego przez MRPiPS, przez który będą one trafiały do gmin.
- Bank nie weryfikuje danych zawartych we wniosku, bank również nie podejmuje decyzji o wypłacie świadczenia. Będzie z nami w kontakcie właściwy urząd, od niego dostaniemy pokwitowanie odbioru, stamtąd też należy spodziewać się, że - po jakimś czasie - wpłyną środki - dodaje Świerżewski.
Podkreśla, że bank nie może przechowywać danych zawartych we wniosku w swoich systemach, w związku z tym w systemach banku pozostają tylko dane dotyczące faktu złożenia wniosku, terminu przekazania itp. Warto więc od razu wykorzystać możliwość zapisania wypełnionego wniosku na swoim komputerze; warto też zapisać potwierdzenie wysłania wniosku - bank je wygeneruje, podobnie jak ma to miejsce przy innych operacjach czy transakcjach.
- Jeżeli później chcemy otrzymać informację, że wysłaliśmy wniosek, to będziemy mogli otrzymać potwierdzenie wysłania, natomiast gotowego wniosku, takiego, jaki żeśmy wysłali, już nie otrzymamy, ponieważ te dane zostaną przez bank skasowane - tłumaczy Świerżewski.