Trwa ładowanie...
lody
27-05-2011 10:06

Sprzedaż lodów wzrośnie w tym roku o 7 procent

Polski rynek lodów jest nadal atrakcyjny dla producentów i dystrybutorów. W tym roku jego wartość może się zwiększyć o ponad 7 proc., do niemal 1,5 miliarda złotych.

Sprzedaż lodów wzrośnie w tym roku o 7 procentŹródło: Jupiterimages
dy4shns
dy4shns

Chcemy do końca roku mieć 100 lodziarni – mówi „Parkietowi” Zbigniew Grycan, do którego należy firma Grycan – Lody od Pokoleń. Od początku roku spółka otworzyła cztery kolejne punkty i ma ich obecnie 93, co – jak wyjaśnia jej właściciel – daje jej pozycję lidera w branży.

Zawalczą o pozycję lidera

Apetyt na zyski ze sprzedaży lodów ma także spółka Ice Cafe Concept, której mniejszościowym udziałowcem jest notowana na GPW firma Jago.

Obecnie zarządza ona ok. 20 lokalami pod nazwą Cafe Carte d’Or. Nawiązuje ona do marki lodów należących do lidera polskiego rynku lodów firmy Unilever, partnera Ice Cafe Concept. Spółka zapowiada, że zamierza powalczyć o pozycję lidera w Polsce. Do 2015 r. ma działać ponad 80 lokali pod marką Cafe Carte d’Or.

Własnych lokali nie ma na razie firma Zielona Budka. W styczniu tego roku w Bytomiu otworzyła pierwszy lokal franczyzowy. – W najbliższym czasie zostaną otwarte kolejne lokale pod szyldem Zielonej Budki – zapowiada Katarzyna Rylska, marketing menedżer Zielonej Budki.

dy4shns

Daleko do nasycenia rynku

Walka toczy się nie tylko o lodziarnie. Firmy rywalizują także o segment detaliczny, w którym nadal większość stanowią lody impulsowe, czyli m.in. na patyku czy rożki.

Polski rynek lodów jest atrakcyjny dla firm, ponieważ daleko mu jeszcze do do nasycenia. Firma Euromonitor International podaje, że w 2010 r. statystyczny Polak zjadł 3,7 l lodów. W Finlandii, gdzie spożycie lodów jest największe w Europie, przeciętne spożycie wyniosło 11 l. Kolejne miejsca zajmują Norwegowie (7,6 l), Włosi (7,3 l) i Niemcy (6,9 l).

Producenci prognozują, że sprzedaż lodów będzie nadal rosła m.in. dlatego, że Polacy będą – wzorem innych krajów – kupować lody w ciągu całego roku. Obecnie ok. 70 proc. rocznej sprzedaży przypada na okres od kwietnia do września.

Euromonitor zakłada, że w tym roku nasze wydatki na lody zwiększą się o ponad 7 proc., do niemal 1,5 mld zł. Do 2015 roku wartość rynku ma urosnąć do ponad 1,9 mld zł.

dy4shns

W ubiegłym roku branża odczuła skutki powodzi i chłodnego lata. – Sprzedaż lodów ruszyła dopiero w lipcu – wyjaśnia Tomasz Leszko, marketing menedżer w dziale lodów Nestle Polska, trzeciej firmy branży.

Początek tegorocznego sezonu jest bardziej udany. – Jeżeli lato okaże się ciepłe, to nie będziemy musieli się obawiać o popyt – mówi Zbigniew Grycan. Jednym ze sposobów walki o zwiększenie udziałów rynkowych są nowości produktowe. W tym roku Nestle Polska wprowadziła na rynek m.in. znaną markę lodów Mövenpick. Unilever zaczął sprzedaż lodów impulsowych w wielopakach.

Beata Drewnowska
PARKIET

dy4shns
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dy4shns

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj