Sprzedaż outdooru w 2009 r. spadła o 14 proc., w IV kw. spadła o 17 proc.
29.01. Warszawa (PAP) - Wartość rynku reklamy zewnętrznej spadła w całym 2009 roku o 14 proc. do 607,1 mln zł, a w samym czwartym kwartale spadła o 17 proc. do 159,0 mln zł -...
29.01.2010 | aktual.: 29.01.2010 10:08
29.01. Warszawa (PAP) - Wartość rynku reklamy zewnętrznej spadła w całym 2009 roku o 14 proc. do 607,1 mln zł, a w samym czwartym kwartale spadła o 17 proc. do 159,0 mln zł - poinformowały Wirtualnemedia.pl powołując się na raport Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej (IGRZ). Rok 2010 będzie rokiem stabilizacji, ocenia IRGZ.
"Negatywnym zjawiskiem spowolnienia ryku out of home w 2009 roku było zamrożenie cen sprzedaży powierzchni ekspozycyjnych na nośnikach reklamy. Biorąc pod uwagę strukturę kosztów, zwłaszcza w zakresie utrzymania sieci nośników, doprowadziło także do zatrzymania bieżących inwestycji. Firmy starały się uniknąć strat przez wprowadzenie programów oszczędnościowych. Mogą mieć one znaczący wpływ na ich wynikki w roku bieżącym" - powiedział cytowany w komunikacie Lech Kaczoń, prezes IGRZ.
"Zgodnie z informacjami uzyskanymi z firm członkowskich IGRZ przewiduje, że bieżący rok będzie rokiem ustabilizowania sytuacji na rynku out of home. Uważamy, że ta część reklamodawców, która ograniczyła wydatki w roku 2009, doszła do wniosku, że nie była to do końca dobrze przemyślana decyzja, na co wskazują wyniki tych przedsięwzięć, które w roku ubiegłym korzystały z nośników out of home bez znaczących ograniczeń. Sądzimy, więc że bieżący rok będzie lepszy od poprzedniego" - dodał. (PAP)
bas/ asa/