Średnia rentowność netto Sygnity w latach 2013-15 ma wynieść 4,8 proc., przychody 550 mln zł (opis)

07.12. Warszawa (PAP) - Zgodnie z przyjętą strategią średnia rentowność netto Sygnity w latach 2013-15 ma wynieść 4,8 proc., średnia marża EBIT 6,2 proc., średnia marża brutto na...

07.12.2012 | aktual.: 07.12.2012 08:53

07.12. Warszawa (PAP) - Zgodnie z przyjętą strategią średnia rentowność netto Sygnity w latach 2013-15 ma wynieść 4,8 proc., średnia marża EBIT 6,2 proc., średnia marża brutto na sprzedaży 21,1 proc., a przychody mają ukształtować się w tym okresie na średnim poziomie 550 mln zł. Strategia zakłada zmniejszenie zadłużenia spółki w latach 2013-2015, w tym wyzerowanie salda obligacji, z jednoczesnym zwiększeniem środków pieniężnych - podało Sygnity w komunikacie.

Celem strategii jest koncentracja na umacnianiu pozycji w kluczowych segmentach działalności oraz wprowadzenie dyscypliny w zarządzaniu finansowym i budowaniu wartości dla akcjonariuszy poprzez: koncentrację prac rozwojowych na tworzeniu własnych produktów, dalsze umacnianie pozycji rynkowej w kluczowych segmentach, poprawę marżowości i kondycji finansowej, wdrażanie nowoczesnych systemów zarządczych, kontynuację procesu reorganizacji spółki oraz grupy Sygnity i poprawę przewidywalności przychodów spółki.

W 2013 r. Sygnity w szczególności koncentrować się będzie na poprawie marżowości. Priorytety spółki w 2013 roku to:

- wzrost przychodów ze sprzedaży w związku z koncentracją działań na trzech obszarach rynku: public, bankowy oraz utilities;

- wzrost marży brutto w związku z zakończeniem nierentownych projektów oraz wprowadzeniem zmian w kontrolingu spółki, zarządzaniu ryzykiem i centralnym zarządzaniu projektami;

- wzrost marży operacyjnej w związku z dostosowaniem organizacji i struktury kosztów do realnych warunków prowadzonej działalności, w tym w zakresie back office, powierzchni biurowych oraz zasobowania projektów;

- wzrost marży netto w związku z poprawą struktury finansowania.

Spółka w oparciu o realizację planów na 2013 r., w kolejnych latach poszukiwać będzie dodatkowych obszarów generowania przychodów (np. przejęcia, wejścia w nowe segmenty, powrót na rynku zagraniczne).

Sygnity swoje strategiczne kierunki działania na lata 2013-2015 będą realizować, w szczególności, poprzez działania:

- w zakresie poprawy marżowości i kondycji finansowej spółki - optymalizację struktury finansowania spółki, stałą kontrolę kosztów projektów oraz usprawnienie zarządzania przepływami finansowymi;

- w zakresie poprawy przewidywalności przychodów spółki - centralne zarządzanie portfelowe projektami spółki, koncentrację działań sprzedażowych w oparciu o pozycję i silne strony spółki oraz budowanie ścieżek wzrostu na potencjałach segmentów rynku;

- w zakresie kontynuacji procesu reorganizacji spółki i grupy Sygnity - optymalizację backoffice, w tym outsourcing usług, ograniczenie kosztów administracyjnych (np. powierzchni biur) oraz optymalizację kosztów usług zewnętrznych, ubezpieczeń i floty;

- w zakresie wdrażania nowoczesnych systemów zarządczych - zmianę kultury organizacyjnej, dalsze inwestowanie w kluczowe kompetencje pracowników oraz wdrożenie KPI i wprowadzenie zarządzania przez cele (MBO);

- w zakresie dalszego umacniania pozycji rynkowej w kluczowych segmentach - pogłębienie obecności w trzech kluczowych obszarach rynku, reorganizację kanałów sprzedaży dla rozwiązań SMB oraz zmiana obecnego modelu współpracy z Huawei;

- w zakresie koncentracji prac rozwojowych na tworzeniu własnych produktów - rozwój w oparciu o posiadane produkty i technologie oraz obserwowanie i adaptowanie trendów rynkowych w pracach badawczo-rozwojowych.

Spółka stawia sobie za cel osiągnięcie salda końcowego środków pieniężnych na rok 2015 w wysokości 59 mln zł.(PAP)

gsu/ ana/

Źródło artykułu:PAP
sygnity sainformatykazysk
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)