Strata netto CEDC w II kw. '11 wyniosła 6,7 mln USD (opis)
04.08. Warszawa (PAP) - Strata netto CEDC, po wyeliminowaniu czynników jednorazowych, za II kwartał 2011 r. z wyłączeniem działalności zaniechanych wyniosła 6,7 mln USD, co...
04.08.2011 | aktual.: 04.08.2011 13:53
04.08. Warszawa (PAP) - Strata netto CEDC, po wyeliminowaniu czynników jednorazowych, za II kwartał 2011 r. z wyłączeniem działalności zaniechanych wyniosła 6,7 mln USD, co oznacza 0,09 USD rozwodnionej straty netto na jedną akcję zwykłą, w porównaniu do 17,6 mln USD zysku netto, czyli 0,25 USD rozwodnionego zysku netto na jedną akcję zwykłą w analogicznym okresie 2010 r. - poinformowała spółka w komunikacie.
Po wyeliminowaniu czynników jednorazowych, zysk operacyjny za II kwartał 2011 r. wyniósł 20,7 mln USD w porównaniu z 44,7 mln USD za II kwartał 2010 r. Z kolei przychody netto ze sprzedaży za trzy miesiące kończące się w dniu 30 czerwca 2011 r. wyniosły 212 mln USD w porównaniu z 175,6 mln USD zaraportowanymi w tym samym okresie w roku 2010.
CEDC podała, że zysk netto zgodnie ze standardami U.S. GAAP (bez eliminacji czynników o charakterze jednorazowym), z wyłączeniem działalności zaniechanej, za II kwartał 2011 r. wniósł 3,0 mln USD, czyli 0,04 USD rozwodnionego zysku netto na jedną akcję zwykłą, w porównaniu ze stratą netto wynoszącą 70,1 mln USD, czyli 1,00 USD rozwodnionej straty netto na jedną akcję zwykłą w tym samym okresie w roku 2010.
Zysk operacyjny zgodnie ze standardami U.S. GAAP za II kwartał 2011 r., wniósł 16,8 mln USD w porównaniu z zyskiem operacyjnym wynoszącym 41,2 mln USD w roku 2010.
Spółka poinformowała w prezentacji do wyników, że marża brutto spadła z 50 proc. do 40 proc. w związku z wyższymi kosztami własnymi sprzedaży (spirytus) oraz wyższymi inwestycjami rynkowymi w formie trade marketingu i rabatów dla klientów, a także z konsolidacją Whitehall Group, która działa na niższych marżach. (PAP)
jow/ jtt/