Wskaźnik ROE ma wzrosnąć dzięki: integracji z BPH (2%), klientom, dzięki realizacji nowej strategii (1,5%), obniżce kosztów ryzyka (1%), automatyzacji procesów (1%) oraz dzięki niższym kosztom finansowania (0,5%), podano w prezentacji.
Bank zakłada "uzyskanie pozycji lidera efektywności kosztowej z najniższym wskaźnikiem C/I również dzięki efektywnym kosztowo operacjom".
Choć wskaźnik C/I Alior Banku jest znacznie poniżej średniej rynkowej (49% w IV kw. 2016 r. wobec średniej na poziomie 55% w III kw. 2016 r.), niemniej instytucja planuje dalszą optymalizację kosztów działania banku. Będą temu służyć: automatyzacja funkcji back-office i procesów z obszaru operacji oraz nowe - w pełni online - procesy oceny ryzyka kredytowego dla pożyczek gotówkowych i kredytów hipotecznych, podano także.
"Realizowane i planowane projekty związane z dalszą automatyzacją i robotyką dostarczą dodatkowo 20-30% oszczędności do 2020 roku" - czytamy w prezentacji.
"Umocnimy w Aliorze model ?cyfrowego buntownika" ('digital disruptor'):
- przeprowadzając naszych klientów przez rewolucję technologiczną w bankowości w sposób bezpieczny i przyjazny,
- zwiększając zwrot na inwestycji dla naszych akcjonariuszy,
- oraz zapewniając wysoki poziom zaangażowania pracowników w całym procesie" - napisano także.
Strategia cyfrowego buntownika spowoduje zmiany we wszystkich obszarach modelu biznesowego, podkreślił bank.
Alior Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku. Bank zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r. Aktywa banku miały wartość 61,21 mld zł na koniec 2016 r.
(ISBnews)