Trwa ładowanie...
d7ai5zs
10-03-2016 14:03

T-Mobile Polska zakłada, że zmiany pozwolą firmie rosnąć przy spadającym rynku

Warszawa, 10.03.2016 (ISBnews) - T-Mobile Polska zakłada, że wartość rynku telefonii komórkowej będzie spadała o około 1% rocznie. Operator w tym roku chce się skupić na zatrzymaniu odpływu klientów, a w kolejnych latach chce rosnąć, wynika z wypowiedzi prezesa spółki Adama Sawickiego. 

d7ai5zs
d7ai5zs

"W tym roku chcemy się skupić przede wszystkim na zatrzymaniu klientów. W następnym roku liczymy na nasz wzrost udziałów w nowych kontraktach. W latach 2018-2020 chcemy być liderem w pozyskiwaniu klientów" - powiedział Sawicki podczas konferencji prasowej.

Według niego, rynek usług mobile, którego wartość operator szacuje obecnie na około 20,7 mld zł będzie spadać rocznie o około 1%.

Jego zdaniem, w zatrzymaniu i pozyskiwaniu nowych klientów w różnych segmentach rynku będzie liczyć się jakość sieci. "Rośnie liczba różnych aplikacji i bez odpowiedniej jakość sieci klient może mieć problemy z ich obsługą" - powiedział Sawicki.

Pierwsze zmiany dla klientów T-Mobile będą już widoczne w tym roku. "Chcemy m.in. skrócić umowy do jednej kartki, ograniczyć biurokrację czy uprościć procedury. Będziemy się pozycjonować jako lider cyfrowego świata oferujący najlepszą sieć i najprostsze rozwiązania" - zapowiedział prezes.

d7ai5zs

Zmiany zapowiadane przez T-Mobile są częścią wdrażanej właśnie nowej strategii rozwoju spółki do 2020 roku, która zakłada wprowadzenie nowego modelu operacyjnego zwiększającego efektywność działania całej organizacji. "Naszą strategię opieraliśmy na tej infrastrukturze, którą już teraz mamy" - podkreślił Sawicki.

Według prognoz T-Mobile, cały rynek telekomunikacyjny w Polsce do roku 2020 spadnie do 35,4 mld zł z 36,5 mld zł szacowanych obecnie. Zarówno segment telefonii stacjonarnej, jak i komórkowej odnotują spadki odpowiednio do 7,3 z 8,5 mld zł i do 19,7 z 20,7 mld zł. Jedynie segment związany z telewizją mobilną zwiększy się do 8,4 z 7,3 mld zł.

"Zakładamy, że rynek telekomunikacyjny w sensie oczekiwanych wzrostów będzie płaski. Zmiany nastąpią w poszczególnych segmentach. Naszym zdaniem będą nadal dynamicznie rosły usługi związane z transmisją danych, rozumiane jako wzrost wolumenów" - powiedział Sawicki.

Sawicki dodał, że jest zadowolony z funkcjonowania T-Mobile Usługi Finansowe dostarczane przez Alior Bank. "Na podstawie tych doświadczeń możemy zrobić dużo więcej. To rozwiązanie daje duże możliwości. Chcemy tym klientom, którzy korzystają z tej usługi zaoferować więcej naszych usług" - dodał prezes.

d7ai5zs

Zapowiedział również, że marka Heyah z pewnością nie zniknie z rynku. "Mamy ciekawe pomysły na nią, ale na razie nie chcemy ich jeszcze ujawniać" - dodał.

T-Mobile Polska na koniec grudnia 2015 roku obsługiwała bazę 12,056 mln klientów i posiadała w segmencie usług przedpłaconych 5,487 mln klientów, a w segmencie usług abonamentowych było to 6,569 mln klientów.

Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom, do której należą m.in. T-Mobile i T-Systems.

(ISBnews)

d7ai5zs
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d7ai5zs