WP

Telekomy trzymają pieniądze klientów z nadpłat. UOKiK sprawdził, jak wygląda kwestia zwrotów

Na kontach klientów telekomów znajdują się niezwrócone środki z nadpłat - ustalił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Łącznie mówimy o dużych kwotach. Wiele z nich może się pojawić tuż po rozwiązaniu umowy z konsumentem, a operatorzy nie oddają ich automatycznie - informuje prezes Urzędu Marek Niechciał.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Przez telefon albo komputer zwrotu nadpłaty możemy się nie doprosić. Możliwe, że trzeba będzie wysłać list.
Przez telefon albo komputer zwrotu nadpłaty możemy się nie doprosić. Możliwe, że trzeba będzie wysłać list. (Pixabay.com)
WP

- Naszym zdaniem telekomy powinny informować abonentów o wysokości nadwyżki i warunkach jej zwrotu. A sam ten proces powinien być dla nich łatwy do zainicjowania i bezpłatny. Nie wykluczamy podjęcia dalszych działań w przypadku tych operatorów, którzy utrudniają konsumentom uzyskanie zwrotu nadpłat - uważa Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Jako przykład Urząd podaje brak możliwości wystąpienia z wnioskiem o zwrot nadpłaty drogą elektroniczną. Trzeba wysłać tradycyjny list, co generuje dodatkowe koszty po stronie klienta. A w sytuacji, gdy nadpłata sięga kilku złotych, sprawia to, że właściwie walka o nasze pieniądze przestaje się opłacać.

Skąd na naszym koncie może wziąć się dopłata? "Wynika z tego, że np. przez pomyłkę przelejesz więcej pieniędzy, albo operator już po zakończeniu umowy pozytywnie rozstrzygnie twoją reklamację i odda pewne środki. Nadwyżka może też się pojawić wtedy, gdy na początku umowy wpłaciłeś kaucję np.za sprzęt (m.in. dekoder) i nie została ona tobie zwrócona" - wyjaśnia UOKiK.

WP

Zobacz też: 500+ w Europie. Zobacz, ile pieniędzy dostają dzieci w innych krajach

I dodaje, że nadpłaty mogą występować również u innych dostawców usług telekomunikacyjnych. "W wyniku podjętych przez UOKiK działań, Netia skontaktowała się z konsumentami, aby poinformować ich o wysokości zaległych środków i możliwości ich zwrotu. Klienci Netii otrzymali zwrot kaucji, którą wpłacili, zawierając umowę" - tłumaczy Urząd.

W swoim badaniu UOKiK wziął pod lupę cztery największe telekomy działające na terenie naszego kraju: Polkomtel (sieć Plus), P4 (sieć Play), T-Mobile i Orange. O tym, jak dokładnie zwrócić się o zwrot nadpłaty, można przeczytać na stronie Urzędu.

WP
Polub WP Finanse
WP
WP