Trwa ładowanie...

Telekomy trzymają pieniądze klientów z nadpłat. UOKiK sprawdził, jak wygląda kwestia zwrotów

Na kontach klientów telekomów znajdują się niezwrócone środki z nadpłat - ustalił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Łącznie mówimy o dużych kwotach. Wiele z nich może się pojawić tuż po rozwiązaniu umowy z konsumentem, a operatorzy nie oddają ich automatycznie - informuje prezes Urzędu Marek Niechciał.

Telekomy trzymają pieniądze klientów z nadpłat. UOKiK sprawdził, jak wygląda kwestia zwrotówŹródło: Pixabay.com
d3jsr9w
d3jsr9w

- Naszym zdaniem telekomy powinny informować abonentów o wysokości nadwyżki i warunkach jej zwrotu. A sam ten proces powinien być dla nich łatwy do zainicjowania i bezpłatny. Nie wykluczamy podjęcia dalszych działań w przypadku tych operatorów, którzy utrudniają konsumentom uzyskanie zwrotu nadpłat - uważa Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Jako przykład Urząd podaje brak możliwości wystąpienia z wnioskiem o zwrot nadpłaty drogą elektroniczną. Trzeba wysłać tradycyjny list, co generuje dodatkowe koszty po stronie klienta. A w sytuacji, gdy nadpłata sięga kilku złotych, sprawia to, że właściwie walka o nasze pieniądze przestaje się opłacać.

Skąd na naszym koncie może wziąć się dopłata? "Wynika z tego, że np. przez pomyłkę przelejesz więcej pieniędzy, albo operator już po zakończeniu umowy pozytywnie rozstrzygnie twoją reklamację i odda pewne środki. Nadwyżka może też się pojawić wtedy, gdy na początku umowy wpłaciłeś kaucję np.za sprzęt (m.in. dekoder) i nie została ona tobie zwrócona" - wyjaśnia UOKiK.

Zobacz też: 500+ w Europie. Zobacz, ile pieniędzy dostają dzieci w innych krajach

I dodaje, że nadpłaty mogą występować również u innych dostawców usług telekomunikacyjnych. "W wyniku podjętych przez UOKiK działań, Netia skontaktowała się z konsumentami, aby poinformować ich o wysokości zaległych środków i możliwości ich zwrotu. Klienci Netii otrzymali zwrot kaucji, którą wpłacili, zawierając umowę" - tłumaczy Urząd.

W swoim badaniu UOKiK wziął pod lupę cztery największe telekomy działające na terenie naszego kraju: Polkomtel (sieć Plus), P4 (sieć Play), T-Mobile i Orange. O tym, jak dokładnie zwrócić się o zwrot nadpłaty, można przeczytać na stronie Urzędu.

d3jsr9w
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3jsr9w

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj