Tesco w Polsce rośnie i planuje nowe otwarcia
Dobre wyniki finansowe dają polskiemu oddziałowi Tesco podstawę do stabilnego rozwoju poprzez otwieranie nowych placówek i wzbogacanie asortymentu produktów dostosowanego do obecnych potrzeb klientów.
22.04.2009 | aktual.: 24.04.2009 10:51
Tesco Polska w ogóle nie zauważa spowolnienia w gospodarce, zanotowało wzrost sprzedaży na poziomie 9,6 proc. w roku finansowym 2008/09 zakończonym 28 lutego br. W bieżącym roku finansowym sieć planuje dalszy rozwój poprzez inwestowanie w otwarcia nowych sklepów oraz w poszerzaną ofertę dla klientów, dostosowaną do ich możliwości finansowych. Grupa Tesco, której częścią jest Tesco Polska, ogłosiła dzisiaj roczne wyniki finansowe. W roku rozliczeniowym 2008/2009 działająca w 14 krajach sieć zanotowała 59,4 mld funtów przychodów ze sprzedaży, co jest równoznaczne ze wzrostem sprzedaży o 15,1 proc. Biorąc pod uwagę sytuację w światowej gospodarce wyniki firmy są bardzo dobre. Terry Leahy, Prezes Grupy Tesco PLC, w komentarzu do wyników, powiedział: _ Osiągnęliśmy solidne wyniki finansowe, zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i w naszych międzynarodowych operacjach, skutecznie realizując długofalową strategię rozwoju _.
Coraz większy udział Polski w przychodach Grupy Tesco
Tesco Polska miało znaczący udział w osiągnięciu pozytywnego wyniku przez Grupę Tesco. Pomimo pogarszających się warunków na polskim rynku, związanych w głównej mierze ze światowym kryzysem gospodarczym, Tesco kontynuowało rozwój organiczny, uruchamiając 22 nowe placówki różnych formatów. Pozwoliło to firmie osiągnąć w 2008 r przychód ze sprzedaży na poziomie 8,7 mld złotych (bez VAT), czyli całkowity wzrost sprzedaży o 9,6 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Do osiągnięcia solidnych wyników szczególnie przyczyniły się sklepy małych formatów, których sprzedaż rosła szybciej niż sklepów wielkopowierzchniowych.
25 nowych sklepów w tym roku
Plany inwestycyjne Tesco na rok 2009/10 przewidują dalszy rozwój organiczny oparty na budowie sklepów o różnych formatach. Firma planuje otworzyć 25 sklepów. W wyniku tych inwestycji powstanie około 1800 nowych miejsc pracy.
Tesco stara się budować ofertę na czasy kryzysu, zarówno pod względem cen, jak i szerokiego wyboru produktów. Firma inwestuje w rozwój nowych marek, od marca bieżącego roku na półki sieci trafiło 700 nowych produktów w niskich cenach porównywalnych do tych w sklepach dyskontowych. Na inwestycje w obniżanie cen firma przeznaczy ponad 125 milionów złotych.
_ 2008 rok, pomimo pogarszających się warunków na rynku, był dobry dla Tesco Polska. Nasze wyniki finansowe znacząco przyczyniły się do osiągnięcia przez Grupę Tesco wzrostu sprzedaży w Europie. To pokazuje, że kierunek rozwoju jaki przyjęliśmy - rozwój różnych formatów, w tym szczególnie małych sklepów oraz bieżące dostosowywanie naszej oferty cenowej i produktowej do zmieniających się potrzeb klientów, przynosi spodziewane rezultaty _ - powiedział Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.