Trwa ładowanie...
d2ufpdg

Tesco wciąż na minusie. Spadek sprzedaży w Europie Centralnej wyniósł ponad 10 proc.

Sprzedaż sieci Tesco w regionie Europy Centralnej w trzecim kwartale roku fiskalnego spadła o 11 proc. w ujęciu sprzedaży porównywalnej. Za pogarszające się wyniki Brytyjczyków odpowiada głównie sytuacja w Polsce.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Sieć Tesco wciąż ma problemy w Europie Centralnej.
Sieć Tesco wciąż ma problemy w Europie Centralnej. (WP.PL)
d2ufpdg

Wyniki za trzeci kwartał roku fiskalnego (czyli 13 tygodni zakończonych 23 listopada 2019 roku) wyglądają jeszcze gorzej, przy uwzględnieniu stałych kursach wymiany walut. Spadek sprzedaży w takim wypadku osiągnął poziom 14,2 proc.

Nieco lepiej wypadają wyniki sieci w naszym regionie w okresie bożonarodzeniowym, czyli sześciu tygodniach zakończonych 4 stycznia 2020 roku. Jednak ten okres jest również na czerwono, jeżeli chodzi o sprzedaż porównywalną – Tesco odnotowało spadek o 9,1 proc. Przychody w Europie Centralnej obniżyły się o 12,8 proc. uwzględniając stałe kursy wymiany walut.

Tak wynika z najnowszego raportu Tesco, do którego dotarł portal wiadomoscihandlowe.pl. Nie znalazły się w nim informacje o zyski sieci wygenerowanych na poszczególnych rynkach składających się na cały region.

d2ufpdg

Zobacz "Czy to się opłaca": Wielki test pierogów z mięsem. Jedne z nich były z Biedronki

Wiadomo wyłącznie, że Tesco zanotowało przychody ze sprzedaży w Europie Centralnej na poziomie 1,93 mld funtów w obu wymienionych okresach. W Wielkiej Brytanii - 13,7 mld funtów.

Sprawdź: Kaufland przejmuje trzy markety po Tesco

- Nasze wyniki sprzedażowe w Europie Centralnej są odbiciem trwającej, znacznej transformacji biznesu, fundamentalnej zmiany podjętej w Polsce oraz modyfikacji rozmiaru, uproszczenia i poprawy znaczenia naszego biznesu w Czechach, Słowacji i na Węgrzech - tłumaczy Dave Lewis, wkrótce ustępujący ze stanowiska prezes Grupy Tesco.

d2ufpdg

Dowiedz się: Koszyk zakupowy WP Finanse. Jedna sieć zostawiła inne w tyle - zakupów nie zrobisz nigdzie tak tanio

Lewis wskazał, że największy wpływ na wyniki sieci w Europie Centralnej miała restrukturyzacja biznesu w Polsce. Gdyby wyłączyć nasz kraj z raportu, to okazuje się, że sprzedaż w regionie spadła zaledwie o 3,7 proc. w obu wcześniej wskazanych okresach.

Czytaj też: Kłopoty Tesco. Usługa Ezakupy będzie ograniczona

Lewis podkreśla, że za 3 proc. spadku odpowiadają zamknięcia sklepów, a także zmiana ich powierzchni oraz "poprawa miksu asortymentowego".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d2ufpdg

Podziel się opinią

Share
d2ufpdg
d2ufpdg