Koszyk zakupowy WP Finanse. Jedna sieć zostawiła inne w tyle - zakupów nie zrobisz nigdzie tak tanio

Choć listopad z dwoma "długimi weekendami" wydaje się idealną okazją do żniw dla sklepów, to średnia cena koszyka zakupowego WP Finanse i ASM była kolejny raz niższa niż przed miesiącem i wyniosła 228,1 zł. Najtańszym sklepem niezmiennie pozostaje Auchan, który znacznie zwiększył dystans do innych sieci.

Koszyk zakupowy WP Finanse. Jedna sieć zostawiła inne w tyle - zakupów nie zrobisz nigdzie tak tanio
Źródło zdjęć: © PAP | Grzegorz Michałowski
Marcin Lis
159

Nieco ponad 206 zł – tyle wyniosła cena 40 podstawowych produktów składających się na koszyk zakupowy WP Finanse i ASM Sales Force w najtańszej sieci handlowej w Polsce. W listopadowej fali badania cen kolejny raz niekwestionowanym liderem pozostaje francuski Auchan. Wynik na poziomie 206 zł to ponad 7 zł mniej niż wyniosła cena koszyka w tej samej sieci w październiku.

Tuż za plecami Auchan znalazł się, podobnie jak przed miesiącem, Kaufland. Ciekawie zrobiło się jednak na kolejnych miejscach - na trzecie wskoczyło Makro Cash&Carry, które w poprzednich miesiącach było najdroższą lub jedną z najdroższych sieci, potrafiącą oferować zakupy drożej nawet niż kanały internetowe.

Biedronka utrzymała się tuż za podium (cena koszyka spadła o kilkadziesiąt groszy), a Carrefour trzyma się w środku stawki.

Płatności w sieci. Ekspert "jesteśmy rozwiniętym rynkiem, w Rosji klient nigdy nie wiem, kiedy dostanie towar"

Co ciekawe, listopadowe badanie przynosi potwierdzenie tendencji obserwowanej od dłuższego czasu – to wcale nie dyskonty są najtańszymi sklepami w Polsce. Średnia cena w ubiegłym miesiącu w sieciach tradycyjnych, np. Carrefour czy Tesco, wynosiła 223,11 zł. Dla porównania te same produkty dyskonty oferowały po 227,69 zł, a sieci Cash&Carry po 226,42 zł. Różnica nie wydaje się wielka, ale to wartości średnie – gdy porównamy najtańszy sklep tradycyjny – Auchan z najdroższym - E.Leclerc, okaże się, że różnica to już niemal 30 zł.

Najdroższe pozostają sklepy internetowe (ASM w kategorii e-grocery bada 4 najpopularniejsze), które postanowiły najmocniej wykorzystać miesiąc z jedną niedzielą handlową i dwoma długimi weekendami. Cena oferowanego przez nie koszyka wyznaczyła nową maksymalną wartość na poziomie ponad 262 zł.

Te dwa zdarzenia – mocny spadek cen w Auchan i ich wzrost w kanale internetowym - utrzymują tendencję obserwowaną od sierpnia – rosnącej różnicy między najtańszą i najdroższą siecią. W ciągu tylko czterech miesięcy wzrosła o prawie 30 zł z niespełna 28 zł do 55,97 zł.

Choć spadki notowane są już kolejny miesiąc z rzędu, to eksperci wróżą kolejne. - W listopadzie rozpoczyna się okres intensywnych przygotowań świątecznych: statystycznie z roku na rok Polacy z okazji Świąt Bożego Narodzenia wydają coraz więcej, nie tylko na prezenty, ale także na żywność. Nie znaczy to jednak, że podstawowe produkty FMCG w tym okresie drastycznie drożeją – wręcz przeciwnie: listopad i grudzień obfitują w promocje i wyprzedaże – stąd też niższa wartość badanego koszyka. Płacimy więcej, bo kupujemy więcej - tłumaczy Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM SFA.

ASM Sales Force badanie koszyka zakupowego prowadzi raz w miesiącu - listopadowe ceny sprawdzano w dniach 20-26 listopada 2019. Więcej o metodologii piszemy w tym materiale.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

To koniec odlewni. Ministerstwo pozbawia pracowników złudzeń
To koniec odlewni. Ministerstwo pozbawia pracowników złudzeń
Pryszczyca. Polski park narodowy wprowadza środki zapobiegawcze
Pryszczyca. Polski park narodowy wprowadza środki zapobiegawcze
Dramat psów z pseudohodowli. Gwiazda chce adoptować jednego z 34
Dramat psów z pseudohodowli. Gwiazda chce adoptować jednego z 34
Co ze świętem w sobotę? Oto wytyczne dla pracodawców
Co ze świętem w sobotę? Oto wytyczne dla pracodawców
Nie chcą wiatraków w gminie. Spór na Mazurach
Nie chcą wiatraków w gminie. Spór na Mazurach
Odrażające odkrycie służb. 15 tys. ton papryki jechało do Polski
Odrażające odkrycie służb. 15 tys. ton papryki jechało do Polski
42 godziny bez przerwy. Na forach pracowników Biedronki wrze
42 godziny bez przerwy. Na forach pracowników Biedronki wrze
Przez dwa miesiące nic nie zwróciło uwagi. Stracił ponad 400 tys. zł
Przez dwa miesiące nic nie zwróciło uwagi. Stracił ponad 400 tys. zł
Poczta ściga za abonament. Dziesiątki tysięcy wezwań dla dłużników
Poczta ściga za abonament. Dziesiątki tysięcy wezwań dla dłużników
Nowa oferta PKP Intercity. Bilet za 2 zł Warszawie, oto warunki
Nowa oferta PKP Intercity. Bilet za 2 zł Warszawie, oto warunki
Zapaść w małych sklepach. Słabe wyniki przez... kalendarz
Zapaść w małych sklepach. Słabe wyniki przez... kalendarz
Koniec z kopertami? Strzykawki to nowy komunijny trend
Koniec z kopertami? Strzykawki to nowy komunijny trend