Tradis chce się intensywnie rozwijać, także poprzez przyłączanie kolejnych podmiotów
12.09. Warszawa (PAP) - Grupa Dystrybucyjna Tradis, planuje intensywny rozwój, zarówno organiczny, jak i poprzez przyłączanie kolejnych podmiotów. Tradis wznowił zawieszone ze...
12.09.2011 | aktual.: 12.09.2011 16:53
12.09. Warszawa (PAP) - Grupa Dystrybucyjna Tradis, planuje intensywny rozwój, zarówno organiczny, jak i poprzez przyłączanie kolejnych podmiotów. Tradis wznowił zawieszone ze względu na umowę inwestycyjną z Eurocash rozmowy, głównie z dystrybutorami regionalnymi, którzy zgłaszali chęć dołączenia do grupy - poinformowała Emperia, właściciel Tradisu, w komunikacie.
Tradis planuje także poprawić kompletność oferty dla sklepów, poszerzając asortyment o kolejne, testowane wcześniej kategorie, które dotychczas były niedostępne lub zbyt słabo reprezentowane, i reorganizuje sieć dystrybucji. Spółka poinformowała, że w ten sposób chce jeszcze efektywniej zarządzać zapasami, skrócić czas dostaw i pilnować ich terminowości.
Grupa planuje również umacniać pozycję swoich sieci franczyzowych, które mają się rozwijać w ramach swoich formatów. W najbliższych tygodniach spółka chce uzupełnić swoją ofertę franczyzową o koncept skierowany do nowej grupy klientów.
Obecnie sieci franczyzowe działające w ramach Grupy Dystrybucyjnej Tradis liczą ponad 4.100 placówek.
Tradis chce rozwijać również współpracę w ramach PSD z kolejnymi spółdzielniami partnerskimi.
"Spółdzielcy i PSD właśnie wprowadzili na rynek wspólną sieć sklepów Gama, która do grudnia będzie liczyła co najmniej 25 placówek, a w przyszłym roku powiększy się o minimum 50 kolejnych lokalizacji" - podano w komunikacie.
W I półroczu 2011 r. Grupa Dystrybucyjna Tradis wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 2,58 mld zł, jest to wynik wyższy o 8,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk netto wyniósł 26,5 mln zł, co daje wzrost o 12,7 proc. w porównaniu do I półrocza roku 2010.
"Nasi klienci wykazali się wyrozumiałością i lojalnością kontynuując współpracę z Grupą Dystrybucyjną Tradis, mimo niepewności związanej z perspektywą połączenia z Eurocash. Tuż po podpisaniu umowy inwestycyjnej widzieliśmy pewną ostrożność wśród detalistów, jednak im bardziej perspektywa połączenia się oddalała, tym bardziej nasi klienci otwierali się na dalszą współpracę. W sierpniu, kiedy okazało się, że Eurocash nie zrealizował transakcji i umowa nie obowiązuje, zanotowaliśmy rekordowe obroty. Tę tendencję chcemy utrzymać" - poinformował, cytowany w komunikacie, Kazimierz Mars, prezes Tradisu.
Eurocash miał kupić od Emperii udziały i akcje spółek zajmujących się hurtową dystrybucją artykułów spożywczych oraz prowadzące detaliczną sieć franczyzową, czyli: Tradis, Detal Koncept, Euro Sklep, Partnerski Serwis Detaliczny, DEF, Ambra, Drogerie Koliber oraz sieć Lewiatana.
Emperia w sierpniu poinformowała, że zważywszy, że do 15 lipca 2011 roku, ani w dodatkowym terminie wyznaczonym przez Emperię, Eurocash nie dokonał płatności ceny za udziały, spółka zależna Emperii - P1 Sp. z o.o. - złożyła 9 sierpnia 2011 roku oświadczenie o odstąpieniu od umowy inwestycyjnej, wzywając jednocześnie Eurocash do zapłaty zryczałtowanego odszkodowania w wysokości 200 mln zł.
Eurocash informował, że w jego ocenie Emperia nie mogła odstąpić od umowy i zapowiedział, że podejmie wszelkie działania prawne, jeśli będzie taka potrzeba.
Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi sprzedaż hurtową dóbr FMCG przez magazyny cash&carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Wśród współpracujących ze spółką sieci znajdują się: sieci franczyzowe, PSD wraz ze spółdzielniami Społem, stowarzyszenia kupieckie oraz supermarkety.
Tradis specjalizuje się w obsłudze sieciowych punktów sprzedaży, których liczba wynosi obecnie ponad 10.000, w tym ok. 8.800 dla sieci powyżej 100 sklepów. Spółka jest również dostawcą do ponad 1.400 sklepów stacji Orlen i Bliska. (PAP)
jow/ dan/