Trwa rekrutacja do Akademii Mediów - projektu Fundacji im. Lesława Pagi i GPW
10.10. Warszawa (PAP) - Fundacja im. Lesława Pagi otwiera rekrutację do II edycji Akademii Mediów - projektu edukacyjnego dla młodych ekonomistów i prawników chcących współpracować...
10.10.2012 | aktual.: 10.10.2012 17:38
10.10. Warszawa (PAP) - Fundacja im. Lesława Pagi otwiera rekrutację do II edycji Akademii Mediów - projektu edukacyjnego dla młodych ekonomistów i prawników chcących współpracować z mediami ekonomicznymi. Rekrutacja trwa do 4 listopada.
Akademia Mediów to projekt Fundacji 2065 im. Lesława A. Pagi i Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Celem projektu jest stworzenie instytucji kształcącej przyszłych dziennikarzy ekonomicznych, komentatorów, liderów opinii i współpracowników mediów gospodarczych.
"Bycie dziennikarzem ekonomicznym jest misją szczególną. To z mediów, a nie z instytucji edukacyjnych, czerpiemy najczęściej wiedzę o ekonomii i finansach. To media oceniają politykę gospodarczą władz publicznych, sugerując obywatelom, jakie działania zasługują na wsparcie. To z mediów dowiadujemy się, jak i gdzie inwestować, kiedy warto kupić nieruchomość oraz jakie będziemy płacić podatki. To media wreszcie prezentują analizy sytuacji ekonomicznej na poszczególnych rynkach, radzą, jak prowadzić działalność gospodarczą, wpływają na nasz sposób myślenia o biznesie. Dlaczego robimy ten projekt? Ostatnie wydarzenia po raz kolejny pokazały, jak istotna jest rola edukacji i kształtowania świadomości ekonomicznej. Obecny poziom tej wiedzy jest niewystarczający, zarówno szkoła, jak i instytucje finansowe nie zaspokajają potrzeb społeczeństwa w tym zakresie. Chcemy uzupełniać te lukę, dostarczając mediom młodych fachowców chętnych dzielić się swoją wiedzą" - powiedziała cytowana w komunikacie przesłanym PAP prezes
Fundacji Ewa Paga.
"Tę wiedzę o skomplikowanych mechanizmach gospodarki i biznesu trzeba w przystępny i zrozumiały sposób przybliżać społeczeństwu. Wymaga to ogromnej wiedzy, licznych kontaktów ze sprawdzonymi ekspertami, umiejętności czytania komunikatów ze spółek i analiz giełdowych, a także krytycznego podejścia do setek raportów pisanych każdego dnia na zamówienie doradców inwestycyjnych, bankowców bądź specjalistów od nieruchomości i kredytów hipotecznych" - dodała prezes Fundacji.
Do projektu mogą przystąpić osoby do 30. roku życia z wiedzą i doświadczeniem biznesowym, którzy chcą spróbować swoich sił w mediach gospodarczych. Podczas czterech weekendowych sesji szkoleniowych odbywających się na przełomie listopada i grudnia uczestnicy wezmą udział w warsztatach dziennikarskich, spotkaniach z przedstawicielami biznesu lub mediów, warsztatach z zakresu wystąpień publicznych, debatach z przedstawicielami partnerów merytorycznych projektu: GPW, CMS Cameron McKenna, PKN Orlen, PZU, PwC, Tauron Polska Energia.
Rekrutacja trwa do 4 listopada 2012. Inauguracja przewidziana jest na 16 listopada w Warszawie.
Szczegóły projektu na stronie www.paga.org.pl.
Patronem medialnym jest m.in. Polska Agencja Prasowa. (PAP)
dan/ jtt/