Trwa ładowanie...
dxg07l0
04-07-2014 13:43

Tygodniowy przegląd wiadomości ISBnews z sektora TMT

Warszawa, 04.07.2014 (ISBnews) - Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora telekomunikacja-media-technologie z okresu 30 czerwca - 4 lipca br.

dxg07l0
dxg07l0

BIZNES I FINANSE: RYNEK

Rynek telekomunikacyjny w 2013 r.: Łączna wartość rynku telekomunikacyjnego wyniosła 40,15 mld zł w 2013 r., co oznacza spadek o 3,7% r/r, podał Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) w raporcie. Jedynym segmentem, który zanotował wzrost wartości były usługi dostępu do internetu.

"Był to więc kolejny rok spadku przychodów z działalności telekomunikacyjnej, który wyniósł 3,7% w stosunku do roku ubiegłego. Największy spadek (4,8%) odnotowano w przypadku telefonii stacjonarnej, choć był on mniejszy o 9 pkt proc. niż w roku ubiegłym. Spadki nie ominęły też usług telefonii ruchomej. Były one wyższe niż przed rokiem i wyniosły 1,6%. Do zjawiska tego na pewno przyczyniła się obniżka stawek MTR (Mobile Termination Rate) oraz dalszy rozwój ofert ryczałtowych na rynku mobilnym" - czytamy w raporcie.

UKE podkreśla, że wartość rynku to "całkowita suma przychodów osiągniętych przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego z tytułu prowadzenia działalności telekomunikacyjnej w roku objętym sprawozdaniem, w PLN, bez VAT".

dxg07l0

Przychody z usług telefonii komórkowej spadły w ub.r. o 1,5% r/r do 18,6 mld zł.

"Powodem spadków były usługi roamingu. W przypadku roamingu pasywnego przychody operatorów zmalały o 24,9%, natomiast w przypadku roamingu aktywnego o 6,6%. Przyczyną takiego stanu rzeczy była kolejna już obniżka stawek roamingowych, zarówno na poziomie hurtowym jak, i detalicznym." - czytamy w raporcie.

Spadki nie zostały zrekompensowane przez wyższe przychody z transmisji danych (20,8%), SMS (16,5%) i MMS (10,2%), podkreśla UKE.

Usługi telefonii ruchomej w Polsce w 2013 r. świadczone były przez 26 operatorów, z czego 7 to podmioty działające w oparciu o model MNO. W 2013 r. operatorzy w swoich bazach mieli zarejestrowanych łącznie ponad 56 mln kart SIM, co dało penetrację na poziomie 148%.

dxg07l0

"Pomimo względnego nasycenia rynku usługami telefonii mobilnej utrzymał się liniowy trend wzrostu, a zmiana względem roku poprzedniego wyniosła 5,7%. Swoją bazę abonencką znacznie zwiększyli pozostali operatorzy, niezaliczani do czterech największych podmiotów" - komentuje Urząd.

Wartość rynku telefonii stacjonarnej wyniosła 4,3 mld zł, co oznacza spadek w porównaniu z 2012 r. o prawie 4,8%. Spadek ten był jednak prawie o 9 pkt proc. niższy niż w roku poprzednim. "Wpływ na zmniejszenie wartości rynku ma rokrocznie malejąca grupa odbiorców usługi w stałej lokalizacji oraz malejące ceny" - czytamy dalej.

W 2013 r. z usług telefonii stacjonarnej korzystało 6,8 mln abonentów, o 7,6% mniej niż w roku poprzednim. Większość użytkowników stanowili klienci indywidualni. Przedstawiciele biznesu reprezentowali jedynie 19,6% wszystkich abonentów, podano także w raporcie.

dxg07l0

"W 2013 r. wartość rynku internetowego wzrosła o ponad 3,7% w porównaniu do roku ubiegłego. Zwiększyło się także grono klientów korzystających z usług internetowych. W 2013 r. z dostępu do Internetu korzystało ponad 1,2 mln użytkowników więcej niż przed rokiem, co oznacza, że do sieci podłączonych było już blisko 88% gospodarstw domowych" - napisał także UKE.

Wartość rynku usług internetowych wyniosła w ub.r. 4,57 mld zł, co stanowiło wzrost o 3,7% r/r.

"Największe przychody (30%) generował dostęp w technologii xDSL, choć jego wartość utrzymywała trend spadkowy. Mobilny dostęp do sieci był drugim pod względem popularności, jego udział w przychodach wyniósł blisko 27% i był wyższy w porównaniu z rokiem ubiegłym o około 3,5 pkt proc." - czytamy dalej w materiale.

dxg07l0

Źródło: ISBnews

Prędkość internetu: Polska zajęła 30. miejsce na świecie pod względem szybkości internetu w I kw. 2014 r. - średnią prędkość połączeń internetowych w naszym kraju oszacowano na 7,5 Mbps (spadek o 0,2% kw/kw, ale wzrost o 24% w ujęciu rocznym), wynika z raportu Akamai Technologies, firmy dostarczających rozwiązania cloud computing.
Według "First Quarter, 2014 State of the Internet Report", globalna średnia prędkość internetu w I kw. br. wyniosła 3,9 Mbps. Akamai spodziewa się, że w następnym kwartale zostanie pokonana granica 4,0 Mbps.

"W I kw. 9 z 10 krajów i regionów czołowej dziesiątki odnotowało wzrost średniej prędkości połączeń, m.in. o 8% w przypadku zajmującej pierwsze miejsce Korei Południowej (23,6 Mbps), która obecnie o 9 Mbps wyprzedza Japonię (14,6 Mbps). Wśród krajów z top 10, tylko Czechy odnotowały spadek średniej prędkości połączeń, pozostając na 8. miejscu ze spadkiem o 1,9%" - czytamy w raporcie.
Źródło: ISBnews

dxg07l0

BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI

INEA, PSM Winogrady: Prezes UKE w dniu 27 czerwca 2014 r. wydał decyzję administracyjną z wniosku INEA S.A., zmieniającą dwie umowy dotyczące dostępu do infrastruktury telekomunikacyjnej Poznańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej ?Winogrady" w Poznaniu. Na podstawie tej decyzji został przedłużony termin obowiązywania umów do 30 czerwca 2016 roku. Decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu.

Na podstawie decyzji Prezesa UKE, INEA S.A. ma możliwość dostępu do infrastruktury telekomunikacyjnej Spółdzielni, a tym samym kontynuowania świadczenia usług swoim dotychczasowym abonentom. Rozstrzygnięcie podjęte przez organ regulacyjny wpływa korzystnie nie tylko na interes abonentów INEA S.A., ale również abonentów Spółdzielni i wszystkich podmiotów, którym przysługuje tytuł prawny do lokali pozostających w zasobach mieszkaniowych Spółdzielni.

dxg07l0

Mimo tego, że na podstawie decyzji Prezesa UKE, INEA S.A. ma prawo nadal korzystać z infrastruktury telekomunikacyjnej Spółdzielni, a tym samym świadczyć usługi telekomunikacyjne swoim dotychczasowym abonentom, PSM ?Winogrady" w dniu dzisiejszym uniemożliwiła świadczenie usług abonentom INEA S.A.

Zaistniała sytuacja spowodowała, że Prezes UKE jako organ, który stoi na straży przestrzegania praw abonentów, podjął decyzję o wszczęciu postępowania w sprawie nałożenia kary pieniężnej na Spółdzielnię za niewykonywanie przedmiotowej decyzji.

Źródło: UKE

Nowe Powierzchnie, Matras: Spółka Nowe Powierzchnie, powiązana z firmą Traffic Club, złożyła wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) o zgodę na przejęcie kontroli nad Matras, podał Urząd.

Wniosek wpłynął 24 czerwca, sprawa jest w toku, czytamy na stronie internetowej UOKiK.

Trzy tygodnie temu Matras informowała, że dotychczasowi akcjonariusze spółki - operatora ponad 170 księgarni - podpisali ze spółką celową Nowe Powierzchnie umowę sprzedaży mniejszościowego pakietu. Zakup dalszych 51% akcji ma nastąpić po otrzymaniu zgody UOKiK.

W 2013 r. przychody Matrasa wzrosły o ponad 40 mln zł r/r i przekroczyły 220 mln zł. Spółka osiągnęła też zysk netto w wysokości 2 mln zł przy EBITDA na poziomie 8 mln zł, podano wtedy.

W ubiegłym roku Matras zwiększył sieć księgarń o 15 lokalizacji. Około 8% pochodzi ze sprzedaży online, która tylko w ubiegłym roku wzrosła o 400%.

Źródło: ISBnews

Livechat Software: Liczba klientów Livechat Software, korzystających z płatnej wersji produktu LiveChat wyniosła 8002 na dzień 1 lipca, według danych pochodzących z systemów sprzedaży, co oznacza wzrost o 285 netto (uwzględniając odejścia) w ujęciu m/m, podała spółka. Przed rokiem (1 lipca 2013 r.) liczba klientów wynosiła 5203.

"Liczba klientów to dla LiveChat Software kluczowy wskaźnik biznesowy. Jeszcze w prospekcie emisyjnym informowaliśmy, że pozyskujemy około 200 klientów miesięcznie. W ostatnich miesiącach znacząco przekraczamy ten poziom. Tylko w samym czerwcu dołączyło do nas 285 firm, które wdrożyły LiveChat na swoich stronach internetowych. To oczywiście bardzo cieszy, będzie też miało przełożenie na wyniki finansowe" - powiedział Mariusz Ciepły, prezes i współzałożyciel LiveChat Software, cytowany w komunikacie.

Wcześniej w rozmowie z ISBnews prezes Mariusz Ciepły wskazał, że LiveChat Software celuje w osiągnięcie łącznej liczby 10 tys. klientów w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

LiveChat zadebiutował na warszawskiej giełdzie 11 kwietnia. W efekcie oferty publicznej, przeprowadzonej wcześniej, LiveChat Software został wyceniony na ponad 476 mln zł.

Wrocławska spółka jest czołowym, globalnym producentem oprogramowania typu live chat, które wspiera sprzedaż lub relacje z klientem. Umożliwia ona właścicielom strony internetowej bezpośredni kontakt (czat) z odwiedzającymi ją klientami oraz udostępnia dodatkowe, rozbudowane funkcjonalności, w tym wiele narzędzi analitycznych.

Z usług LiveChat Software korzystają m.in. takie firmy, jak Orange, Samsung, Tele2, Adobe czy Kaspersky Lab. Produkt LiveChat, oferowany przez spółkę, jest adresowany zarówno do dużych, jak i małych firm, które chcą się kontaktować ze swoimi klientami za pośrednictwem swojej strony internetowej.

Źródło: ISBnews

Point Group: Platforma Mediowa Point Group zawarła ze spółką Film Point Group (FPG) umowę, na mocy której Point Group przystąpi jako koproducent do produkcji filmu fabularnego, którego producentem jest FPG, podała spółka. Wkład Point Group w produkcję wyniesie 1,79 mln zł.

"Na mocy przedmiotowej umowy strony postanowiły, że emitent wniesie do produkcji filmu wkład finansowy w kwocie do 1 787 000 zł netto, co stanowi do 22% kosztów produkcji filmu. Strony postanowiły, że pozostałą kwotę w wysokości 6 313 000 zł netto, co stanowi 78 % kosztów produkcji filmu, zapewni FPG wraz z innymi koproducentami" - czytamy w komunikacie.

Strony postanowiły, że autorskie prawa majątkowe do wyprodukowanego filmu przysługiwać będą FPG, Point Group oraz innym koproducentom w częściach odpowiadających ich wkładowi w produkcję filmu. Strony ustaliły też, że prawo do eksploatacji filmu na wszelkich polach eksploatacji na terytorium Polski i za granicą posiadać będzie FPG, w tym w szczególności za pomocą podmiotu/podmiotów wskazanych przez FPG na podstawie umów dystrybucyjnych zawieranych przez FPG, z zastrzeżeniem udziału Point Group we wpływach z filmu w wysokości stosownej do wkładu w jego produkcję, podano również.

Źródło: ISBnews

Point Group: Spółka podtrzymała "konserwatywną" prognozę skonsolidowanych wyników finansowych na 2014 r. po podjęciu uchwały zarządu Agencji Wydawniczo-Reklamowej "Wprost" (AWR) w sprawie sytuacji w tej spółce, podała spółka.

Zarząd zależnej od Point Group spółki pod AWR podjął uchwałę "w celu zajęcia stanowiska w sprawie sytuacji gospodarczej AWR".

Na mocy tej uchwały zarząd AWR odniósł się do wpływu na aktualną i przewidywaną sytuację gospodarczą AWR "sprawy związanej z ujawnieniem w dniach 16 i 23 czerwca 2014 roku, w wydawanym przez AWR tygodniku 'Wprost', treści nagranych rozmów prowadzonych przez osoby prowadzące działalność publiczną".

"Po przeanalizowaniu skutków wydarzeń związanych z ujawnieniem treści nagrań, tj. w szczególności wpływu wydarzeń na sprzedaż powierzchni reklamowej w tygodniku 'Wprost' oraz sprzedaż egzemplarzową tygodnika 'Wprost', zarząd AWR ocenił, że na chwilę obecną nie dostrzega zagrożenia dla funkcjonowania spółki. Zarząd AWR ustalił, że w okresie od dnia ujawnienia treści nagrań spółka nie odnotowała spadku przychodów z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej oraz że nie zaszły żadne konkretne zdarzenia, które uzasadniałyby przewidywanie spadku przychodów spółki z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej z powodu zaistniałej sytuacji. Tym samym uprzednio dostrzegane przez zarząd czynniki ryzyka nie wystąpiły" - czytamy w komunikacie.

Zarząd AWR dostrzega z kolei pozytywny aspekt związany ze sprawą ujawnienia treści nagrań w znaczącym zwiększeniu sprzedaży egzemplarzowej tygodnika "Wprost". "Zarząd AWR na chwilę obecną nie posiada szczegółowych danych w tym zakresie, jednakże odnotowano zapotrzebowanie na zwiększony nakład czasopisma. W ocenie Zarządu AWR przełoży się to na zwiększenie przychodów spółki z tytułu sprzedaży egzemplarzowej" - podano w materiale.

"Mając na uwadze treść ww. uchwały zarządu AWR, zarząd emitenta informuje, że podtrzymuje konserwatywną prognozę skonsolidowanych wyników finansowych Grupy Kapitałowej emitenta przekazaną do publicznej wiadomości raportem bieżącym nr 11/2014 z dnia 14 marca 2014 roku, tj. zakładającą osiągnięcie przychodów ze sprzedaży w wysokości 64.063 tys. zł oraz wskaźnika EBITDA na poziomie 8.008 tys. zł" - konkluduje Point Group.

W końcu czerwca prezes i akcjonariusz Point Group Michał Lisiecki poinformował agencję ISBnews, że pomimo utraty części kontraktów reklamowych Point Group zwiększa przychody dzięki rosnącej sprzedaży tygodnika "Wprost". Według niego, przedsiębiorstwo jest dobrze zorganizowane i nawet spadek nakładów w przyszłości nie powinien zachwiać jego fundamentami, ale bierze pod uwagę scenariusz, w którym działania służb mogą doprowadzić spółkę do upadłości.

Źródło: ISBnews

Agora, Ringier Axel, Murator, Gremi, Infor Biznes: Sprzedaż "Gazety Wyborczej", wydawanej przez Agorę, spadła o 16,43% r/r w maju br. Liderem pod względem sprzedaży ogółem pozostał "Fakt", a jedynym dziennikiem, który odnotował wzrost sprzedaży r/r był "Parkiet", wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem dziennika "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) w maju wyniosła 314.567 egz., co oznacza spadek o 6,88% r/r, wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Druga pozycja należała do "Gazety Wyborczej" (Agora). Każde jej wydanie w analizowanym okresie sprzedawało się średnio w liczbie 170.276 egz., po spadku o 16,43%.

Na ostatniej lokacie podium uplasował się "Super Express" (Murator). Jego wynik zmniejszył się o 4,10% do 150.714 egz.

Na czwartym miejscu znalazła się "Rzeczpospolita" (Gremi Business Communications), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 9,27% i wyniosła 56.128 egz.

Sprzedaż "Dziennika Gazety Prawnej" (Infor Biznes) odnotowała spadek o 6,18% r/r do 47.029 egz. w maju br., wynika z danych przedstawionych przez portal.

Największy spadek, wynoszący 22,34%, zanotowała "Gazeta Polska Codziennie" (Forum). Jej średni sprzedażowy wynik w badanym miesiącu wyniósł 20.380 egz., podały też Wirtualnemedia.pl.

Natomiast jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communications "Gazeta Giełdy Parkiet" - jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 24,86% r/r do 4.626 egz. Tytuł znalazł się jednak na ostatniej pozycji.

Źródło: ISBnews

GIEŁDA, EMISJE, M&A:

Comp: Akcjonariusze Comp zdecydowali o przeznaczeniu zysku za 2013 r. na pokrycie straty za rok 2012 i na kapitał zapasowy, co oznacza niewypłacanie dywidendy, wynika z uchwał przyjętych na ZWZ.

"Zwyczajne walne zgromadzenie niniejszym decyduje o podziale zysku netto za rok obrotowy 2013 w kwocie 41.519.442,14 zł, zgodnie z rekomendacją zarządu spółki i postanawia podzielić go w następujący sposób: kwotę 7.996.886,14 zł przeznacza się na pokrycie straty za rok obrotowy 2012; pozostałą kwotę, tj. 33.522.556,00 zł przeznacza się na kapitał zapasowy" - czytamy w uchwale.

Ponadto ZWZ zdecydowało o podziale niepodzielonego zysku netto za lata ubiegłe (wypracowanego przed połączeniem z Comp S.A. z siedzibą w Warszawie przez Novitus S.A. z siedzibą w Nowym Sączu za okres od stycznia do listopada 2011 r.) w kwocie 12.165.053,19 zł, przeznaczając go na kapitał zapasowy.

Pod koniec maja spółka poinformowała, że przyjęła politykę dywidendy, której celem jest powtarzalna wypłata dla akcjonariuszy ok. 30% skonsolidowanego zysku netto grupy. Polityka ta obowiązuje począwszy od podziału zysku netto spółki za rok obrotowy zakończony dnia 31 grudnia 2014 r.

Comp jest integratorem systemów IT oraz dostawcą rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa. Grupa buduje też pozycję największego producenta urządzeń fiskalnych w Polsce i w Europie.

Źródło: ISBnews

Comp: Wyemituje obligacje o wartości nominalnej 30 mln zł w ramach programu ograniczonego do 50 mln zł, podała spółka.

"Zarząd Comp S.A. z siedziba w Warszawie niniejszym przekazuje do publicznej wiadomości, iż (...) podjął uchwałę o przeprowadzeniu pierwszej emisji obligacji o wartości nominalnej 30 mln zł w ramach programu ograniczonego do 50 mln zł, która może być przeprowadzona w jednej lub dwóch seriach, tj. jednej amortyzowanej w wysokości 1/3 kwoty emisji w 2 roku od dnia emisji (dla obligacji 3-letnich), lub:
? 10 mln zł z terminem zapadalności 2 lata,
? 20 mln zł z terminem zapadalności 3 lata,
zależnie od ustaleń z podmiotem oferującym" - głosi komunikat.

Zarząd spółki zawarł z mBankiem umowę na oferowanie obligacji, podano również.

Źródło: ISBnews

Kino Polska: Akcjonariusze zdecydowali o przeznaczeniu łącznie 6,22 mln zł na dywidendę, co daje 0,45 zł na akcję, podała spółka.

"Zwyczajne walne zgromadzenie Kino Polska TV S.A. podjęło uchwałę w sprawie podziału zysku netto spółki za rok obrotowy zakończony 31 grudnia 2013 roku oraz zysku z lat ubiegłych w łącznej wysokości 6.219.631,80 zł w następujący sposób: zysk netto spółki za rok obrotowy zakończony 31 grudnia 2013 roku w wysokości 3.458.236,10 zł przeznaczyć do podziału wśród akcjonariuszy spółki poprzez wypłatę dywidendy; kwotę 2.761.395,70 zł przenieść z kapitału zapasowego spółki utworzonego z zysku za lata 2007 - 2012 i przeznaczyć do podziału wśród akcjonariuszy spółki poprzez wypłatę dywidendy" - czytamy w uchwałach.

Dzień dywidendy wyznaczono na 14 lipca, a termin jej wypłaty - na 14 sierpnia 2014 r.

"Jednocześnie niniejsze zwyczajne walne zgromadzenie Kino Polska TV S.A. podjęło decyzję o wyłączeniu prawa do dywidendy za rok 2013 i lata ubiegłe w stosunku do 6 mln akcji serii C spółki nabytych przez Oblio International B.V. (obecnie SPI International B.V.) w zamian za 100% udziałów w Filmbox International Ltd. Liczba akcji objętych dywidendą: 13 821 404" - czytamy dalej.

Wcześniej rada nadzorcza Kino Polska pozytywnie zaopiniowała wniosek zarządu w sprawie przeznaczenia na dywidendę zysku netto za 2013 r. (3,56 mln zł) oraz zysków z lat ubiegłych (2,76 mln zł), co da wypłatę w wysokości 0,45 zł na akcję.

Kino Polska TV S.A. to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet.

Źródło: ISBnews

TelForceOne: Akcjonariusze zdecydowali o przeznaczeniu 819,58 tys. zł z ubiegłorocznego zysku netto spółki na dywidendę, co da wypłatę w wysokości 0,10 zł na akcję, podała spółka.

"Dzień dywidendy został ustalony na dzień 26 września 2014 roku. Dywidenda zostanie wypłacona w dniu 10 października 2014 roku. Do dywidendy uprawnionych jest 8 195 848 akcji spółki" - czytamy w uchwałach zwyczajnego walnego zgromadzenia.

W ujęciu jednostkowym zysk netto TelForceOne w 2013 r. wyniósł 2,60 mln zł wobec 1,68 mln zł zysku rok wcześniej. Spółka odnotowała 4,27 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2013 r. wobec 1,26 mln zł zysku rok wcześniej.

TelForceOne to czołowy polski importer, dystrybutor oraz producent urządzeń mobilnych i akcesoriów do nich. Spółka tworzy grupę kapitałową, która od marca 2007 roku jest notowana na warszawskiej giełdzie. Posiada sieć partnerów w Polsce i Europie oraz nowoczesne Centrum Dystrybucyjno-Logistyczne. Jej skonsolidowane przychody sięgnęły 156 mln zł w 2013 r.

Źródło: ISBnews

Bloober Team: Zwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy spółki Bloober Team S.A., działającej w branży gier, notowanej na rynku NewConnect, podjęło uchwałę o upoważnieniu Zarządu do nabycia akcji własnych. Emitent zamierza przeznaczyć na Program buy-back kwotę do 2 mln zł i nabyć do 20% wszystkich akcji. Rozpoczęto także proces restrukturyzacji Grupy Kapitałowej.

Zgodnie z podjętą uchwałą, Program nabycia akcji własnych może być realizowany do końca grudnia 2017 r. i musi się rozpocząć najpóźniej do końca 2015 r. Cena nabycia akcji została ustalona w przedziale od 2,00 zł do 22,60 zł za jedną akcję. Zarząd Bloober Team S.A. uważa, że akcje Spółki są obecnie niedowartościowane i chce wykorzystać tą sytuację. Liczy także, że dzięki wprowadzonemu Programowi uda się poprawić płynność obrotu oraz urealnić wycenę rynkową.

Źródło: spółka

Vectra, Netia: Wezwanie do sprzedaży 33% akcji Netii jest inwestycją wyłącznie finansową, Vectra nie planuje łączenia działań biznesowych obu podmiotów, poinformował agencję ISBnews prezes Tomasz Żurański. Zakup akcji Netii zostanie sfinansowany ze środków własnych oraz kredytu bankowego, a Vectra liczy na zwrot z inwestycji m. in. regularnej dywidendzie.

"Naszym celem jest zakup 33% akcji Netii, to przemyślana decyzja. Planując naszą strategię, patrząc na plany rozwojowe i inwestycyjne, uznaliśmy, że posiadamy potencjał na działalność finansową i inwestycyjną, która jest obok naszego core biznesu" - powiedział Żurański w rozmowie z ISBnews.
Prezes dodał, że decyzja nie była łatwa, ale ponieważ okazji do inwestycji w sektor nie jest dużo, stąd taki wybór. Inwestycja zostanie sfinansowana ze środków własnych oraz kredytem bankowym, spółka nie planuje żadnych emisji akcji czy obligacji.

"Zdecydowaliśmy się na zakup 33% akcji i na dziś absolutnie nie planujemy zwiększenia zaangażowania. Oczywiście, w dalszej przyszłości nie można niczego wykluczyć, ale na dziś rozmawiamy wyłącznie o 33-proc. zaangażowaniu w Netię" - podkreślił prezes.
Żurański przyznał, że zdaje sobie sprawę ze spadku rynku, z niezbyt mocnej pozycji Netii i jej spadających przychodów. Niemniej jako inwestycja finansowa powinna w przyszłości przynieść określone zyski.

"To inwestycja wyłącznie finansowa, nie zakładamy współpracy biznesowej Vectry z Netią. Dlatego chcemy uzyskać dokładnie 33% udziałów w Netii, w przypadku wyższych zapisów nastąpi redukcja" - wyjaśnił Żurański.
Prezes uważa, że inwestycja dobrze rozwijającej się Vectry w słabnącą Netię jest oczywiście ryzykiem, ale nie wpłynie na bieżącą działalność operatora. A głównym powodem inwestycji jest jedna z nielicznych na rynku okazji inwestycyjnych.

"Nie planujemy wprowadzenia swojego członka do zarządu Netii, chcemy jedynie proporcjonalnie nominować swoich przedstawicieli do rady nadzorczej. Liczymy natomiast, jako duzi akcjonariusze, na dywidendę, która w pierwszych kilku latach będzie dawała nam yield na poziomie 3-4% rocznie. Potem nie jesteśmy już takimi optymistami i spodziewamy się, że może być na niższym poziomie" - ocenił.
Według prezesa, to jedyna tego typu inwestycja, pozostałe dotyczyć będą dalszego rozwoju podstawowego biznesu, czyli przejęcia mniejszych operatorów kablowych. Jednak na dziś nie ma na tyle zaawansowanych rozmów, by można było poinformować rynek.

Vectra ogłosiła dziś wezwanie do zapisywania się na sprzedaż 114,81 mln akcji, stanowiących 33% kapitału Netii, po cenie 5,31 zł za sztukę. Zapisy będą przyjmowane od 23 lipca do 5 sierpnia.

Vectra zamierza nabyć akcje w wezwaniu pod warunkiem, że zapisami na sprzedaż objętych zostanie 114.810.555 akcji. Na dzień ogłoszenia wezwania Vectra ani jego podmiot dominujący (Tomasz Węgrzyński) oraz podmioty zależne od wzywającego nie posiadają żadnych akcji Netii.

Netia S.A. to największy niezależny operator usług telefonii stacjonarnej w Polsce, a także dostawca usług dostępu do internetu.
Vectra to kablowy operator kablowy - posiada ponad 900.000 abonentów (według danych ze strony internetowej spółki). W rankingu Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej (PIKE), na koniec III kw. 2013 r. Vectra była wiceliderem na rynku z 18,93% udziałów (wówczas miała 870,5 tys. abonentów).
Źródło: ISBnews

Hili Ventures, SAD: PTL International, spółka zależna Hili Ventures z siedzibą na Malcie, przejęła firmę SAD Sp. z o.o. ? największą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej produktów Apple. Transakcja ta obejmuje również SAD Corporate ? pion B2B spółki, będący głównym dostawcą rozwiązań Apple dla przedsiębiorstw w Polsce.

Powstała w 1991 roku spółka SAD prowadzi działalność na trzech polach, jako dystrybutor (Apple Premium Reseller), jednostka szkoleniowa (Apple Authorised Training Centre) oraz dostawca usług serwisowych (Apple Authorised Service Provider).

PTL International jest pionem technologicznym Hili Ventures, grupy z siedzibą na Malcie, prowadzącej działalność w zakresie logistyki, inżynierii, informatyki oraz współpracującej z koncernami McDonald's i Apple. Jako filar informatyczny Hili Ventures, spółka PTL International skupia w jednej strukturze wszystkie obszary działalności grupy związane z branż technologiczną.

PTL International prowadzi działalność w czterech podstawowych obszarach IT: sprzedaż detaliczna, rozwiązania dla biznesu, usługi dodane oraz telekomunikacja.

Firma SAD prowadzi sieć 21 salonów działających pod marką iSpot zlokalizowanych w najważniejszych centrach handlowych w Polsce, m.in.: w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Gdyni, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu i Katowicach. 22. flagowy salon spółki otwarty zostanie pod koniec lipca br. Dwukondygnacyjny obiekt obejmować będzie także centrum serwisowe. Będzie to dziewiąty salon iSpot w Warszawie.
Źródło: spółka

Hawe: W związku z tym, że Marek Falenta publicznie poinformował o planach przeprowadzenia sprzedaży posiadanych akcji Hawe, zarząd spółki deklaruje, że jest gotowy do wsparcia ewentualnej transakcji i procesów, które mogą do niej doprowadzić, poinformował prezes Hawe Krzysztof Witoń.

"W opinii zarządu, powodzenie zapowiedzianej przez p. Marka Falentę transakcji może mieć korzystny wpływ na atmosferę wokół spółki, jej wycenę na rynku a także perspektywy rozwoju. W tym kontekście może być korzystna dla wszystkich akcjonariuszy. Zarząd deklaruje pełne, możliwe w ramach przepisów prawa, wsparcie dla tej transakcji" - napisał Witoń w oświadczeniu.

Równocześnie podkreślił, że z operacyjnego punktu widzenia, zmiany, o których mowa "nie mają żadnego wpływu na działalność spółek z Grupy Kapitałowej Hawe oraz Grupy Kapitałowej Mediatel". "Wszystkie procesy biznesowe, negocjacje oraz projekty są prowadzone zgodnie z założonymi planami" - wskazał.

"Hawe S.A. jest spółką publiczną, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych. Zarząd traktuje więc zmiany właścicielskie dotyczące nawet istotnych pakietów akcji, jako zjawisko naturalne, zgodne z logiką wolnego rynku" - skonkludował prezes.

Marek Falenta ogłosił wczoraj, że prowadzi rozmowy na temat sprzedaży wszystkich swoich udziałów w Hawe i liczy na jej finalizację do końca lipca. Powodem podjęcia tej decyzji jest negatywny wpływ na spółkę oskarżeń skierowanych wobec niego w tzw. aferze taśmowej.

Według informacji ze strony internetowej spółki, Marek Falenta posiada 7,7% akcji Hawe.

Źródło: ISBnews

KADRY

Hawe: Krzysztof Rybka złożył rezygnację z pełnienia funkcji wiceprezesa zarządu Hawe, podała spółka.

"Rezygnacja jest wyrazem poczucia odpowiedzialności za interes spółki i jej akcjonariuszy" - głosi komunikat.

W wyniku zmiany zarząd spółki od dnia 30 czerwca 2014 roku działa w następującym składzie: Krzysztof Witoń - prezes zarządu, Dariusz Jędrzejczyk - wiceprezes zarządu, podano również.

Tydzień temu spółka poinformowała, że Rybka został zatrzymany w związku z domniemanym udziałem w tzw. "aferze taśmowej". Zarząd spółki podkreślił wtedy, że zatrzymanie nie ma związku z jego działalnością w spółkach z Grupy Kapitałowej Hawe.

Źródło: ISBnews

Microsoft: Paweł Jędrusik objął stanowisko szefa działu aplikacji biznesowych firmy Microsoft. Będzie odpowiedzialny między innymi za strategię rozwoju sprzedaży aplikacji ERP i CRM firmy Microsoft w Polsce.

Źródło: spółka

PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE

Qumak: Konsorcjum w składzie Qumak (w roli lidera) i Zakład Techniczno-Budowlany Polbau podpisało umowę z Instytutem Meteorologii i Gospodarki Wodnej (IMiGW) na zaprojektowanie i budowę "pod klucz" stacji radaru meteorologicznego na Górze św. Anny, podała spółka. Wartość umowy wynosi 15,37 mln zł brutto.

"Qumak, w konsorcjum z Zakładem Techniczno-Budowlanym Polbau, wzniesie na górze Św. Anny w ciągu najbliższych 13 miesięcy najnowocześniejszą stację radarową w Polsce. Zakres prac obejmuje dostarczenie, instalację i uruchomienie magnetronowego radaru meteorologicznego wraz z zaprojektowaniem i zbudowaniem infrastruktury pozwalającej na jego właściwe funkcjonowanie" - czytamy w komunikacie.

Qumak dostarczy także oprogramowanie, udzieli licencji i zintegruje urządzenie z cywilną i wojskową siecią radarów meteorologicznych w Polsce.

"To kolejny pozyskany przez nas kontrakt, który wpisuje się w strategiczny dla kraju system ostrzegania przed klęskami żywiołowymi" - powiedział prezes spółki Paweł Jaguś, cytowany w komunikacie.

"Projekty poprawiające bezpieczeństwo i komfort życia obywateli to coraz bardziej perspektywiczny rynek, który jest dla nas ciekawym kierunkiem rozwoju, ponieważ możemy tu wykorzystać nasze kompetencje z wielu obszarów technologicznych" - podkreślił prezes.

Spółka przypomina, że obecnie tworzy m.in. Informatyczny System Osłony Kraju (ISOK). Jak tłumaczy, jest to unikatowy w skali Europy projekt pozwalający na ograniczenie strat powodowanych przez gwałtowne zjawiska meteorologiczne.

Źródło: ISBnews

Plus, Cyfrowy Polsat: Wspólna oferta Plusa, Cyfrowego Polsatu i PlusBanku zostaje poszerzona o kolejne korzyści dla osób biorących kredyt gotówkowy w PlusBanku. Tym razem za każde 5.000 zł kredytu klienci otrzymają, na abonament lub dodatkową wartość przy doładowaniu w usługach przedpłaconych, rabat obowiązujący co miesiąc przez cały okres spłaty kredytu.

Źródło: spółka

NTT System: Wygrał przetarg nieograniczony na dostawę komputerów i monitorów dla Sądu Apelacyjnego w Krakowie, podała spółka. Wartość dostawy wynosi 10 mln zł netto.

"Przedmiotem przetargu było wyłonienie dostawcy komputerów i monitorów dla Sądu Apelacyjnego w Krakowie. Wartość dostawy wynosi 10 mln zł netto. Czas realizacji: 56 dni od udzielenia zamówienia. Zawarcie umowy przewidziane jest na 11 lipca 2014 r." - czytamy w komunikacie.

NTT System S.A. jest największym, polskim producentem komputerów stacjonarnych, dostarczanych zarówno pod marką własną, jak i markami zleconymi. Firma należy do grona czołowych dystrybutorów akcesoriów, podzespołów oraz urządzeń peryferyjnych w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 r.

Źródło: ISBnews

Poczta Polska: Wprowadza specjalną usługę adresowaną do sklepów internetowych oraz firm wysyłających korespondencje za granicę. Firmy, które podpiszą umowę z Pocztą Polską, będą wysyłały za granicę drobne przesyłki na preferencyjnych warunkach.

Przesyłka GLOBAL Expres umożliwia wysyłanie za granicę przedmiotów o wadze nie przekraczającej 2 kg. Nadawca otrzyma potwierdzenie nadania, a odbiorca będzie mógł otrzymać przesyłkę bez konieczności pokwitowania odbioru. Każda przesyłka GLOBAL Expres będzie oznaczona specjalnym logo i opatrzona kodem kreskowym. Dodatkowo nadawca i odbiorca będą mogli monitorować ją przez internet.

Źródło: spółka

InPost: Drony, czyli bezzałogowe maszyny latające, rozpalają wyobraźnię mediów technologicznych i specjalistów R&D. Choć wciąż uznaje się je głównie za drogie zabawki dla dużych chłopców, coraz więcej firm z bardzo wielu branż dostrzega ogromny potencjał biznesowy tego typu rozwiązań. Przykładem jest InPost, który podczas Parady Robotów w Krakowie przetestował wykorzystanie robotów w sektorze logistycznym. Właściciel największej na świecie sieci Paczkomatów? od dłuższego czasu aktywnie współpracuje z technicznymi uczelniami wyższymi w zakresie praktycznego i efektywnego ekonomicznie zastosowania nowoczesnych technologii w branży pocztowo-kurierskiej.

Jak może wyglądać dostarczanie przesyłek w niedalekiej przyszłości? Wyobraźmy sobie, że w pobliżu Paczkomatu? InPost ląduje dron-kopter z przesyłką. Przy Paczkomacie? czeka na niego mobilny robot lądowy, który przejmuje paczkę, skanuje QR kod i umieszcza przesyłkę we właściwej skrytce terminala. Odbiorcy pozostaje już tylko wygodny odbiór paczki w dogodnym terminie.

Prezentację nowoczesnych metod dostarczenia przesyłek zobaczyli uczestnicy Parady Robotów 17 czerwca w Muzeum Lotnictwa w Krakowie oraz 18 czerwca na Rynku Głównym. Wydarzenie było częścią ogólnopolskiej konferencji ?5 żywiołów" poświęconej głównie zastosowaniu nowoczesnych technologii w przemyśle i wojsku. Patronat nad przedsięwzięciem objęli m. in. prof. Stanisław Koziej, szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego oraz prof. Jacek Majchrowski, Prezydent Miasta Krakowa.

Źródło: spółka

Orange Polska: Liczba stacji bazowych pozwalających na korzystanie z LTE w sieci Orange Polska wynosi ponad 4,3 tys., a w zasięgu tej technologii znalazła się ponad połowa mieszkańców Polski, poinformował rzecznik operatora Wojciech Jabczyński.

"Zapowiadałem, że w wakacje w zasięgu LTE będzie ponad połowa Polaków. Dotrzymaliśmy słowa i właśnie tak się stało. Najszybszy dostęp do internetu Orange Polska bez limitu prędkości mamy już w 1100 miastach i miejscowościach powyżej 1 tys. mieszkańców. Do Waszej dyspozycji jest ponad 4300 pracujących stacji bazowych LTE oraz 6000 stacji UMTS900" - napisał Jabczyński na swoim blogu.

Przypomniał, że usługi LTE są dostępne w ofertach mobilnego internetu Orange dla klientów indywidualnych i biznesu, a także w wybranych ofertach abonamentowych oraz na kartę. Klienci mają do dyspozycji kilkadziesiąt smartfonów współpracujących z LTE.

Źródło: spółka

CD Projekt: Studio CD Projekt RED wraz z zewnętrznym partnerem Fuero Games zapowiadają wydanie The Witcher Battle Arena - pierwszej gry mobilnej, osadzonej w świecie Wiedźmina, na IV kw. 2014 r., podał CD Projekt.

"Zaprojektowana przez CD Projekt RED, stworzona we współpracy z Fuero Games, gra 'The Witcher Battle Arena' będzie miała swoją premierę w czwartym kwartale 2014 roku na platformach: iOS, Android, Windows Phone i Windows (tablety). Planowane są również aktualizacje, które rozbudują rozgrywkę zarówno o nowe postaci, jak i tryby gry" - czytamy w komunikacie.

"The Witcher Battle Arena" to gra z gatunku MOBA (Multiplayer Online Battle Arena), osadzona w wiedźmińskim świecie.

"Realizujemy dziś jedno z najważniejszych założeń naszej strategii biznesowej i wchodzimy na nowy, niezwykle dynamicznie rosnący rynek. The Witcher Battle Arena nie wymagał od nas poniesienia istotnych nakładów - zwłaszcza porównując jego skalę do innych naszych przedsięwzięć, ale jego potencjał rozwojowy oceniamy bardzo wysoko" - powiedział prezes CD Projekt Adam Kiciński, cytowany w komunikacie.

Projekt zrealizowano w popularnym modelu F2P (free to play), który nie wymaga od gracza zakupu tytułu ani płacenia abonamentu. Gra nie zawiera mechanizmów typu "płać, by wygrać", a wszystkie jej elementy składowe można odblokować poprzez udział w rozgrywkach, podkreśla spółka.

"Zdecydowaliśmy się, że mobilny Wiedźmin będzie realizowany w modelu free-to-play, bo dzięki temu dotrzemy do najszerszej bazy graczy. Co istotne, jest to przedsięwzięcie skalowalne pod względem biznesowym, a decyzja o kolejnych inwestycjach będzie wynikała z popularności naszego projektu i tego, jakie będzie zbierał opinie" - wskazał Kiciński.

Źródło: ISBnews

Vivid Games: Wydana przez Vivid Games gra "Real Boxing" trafiła do sprzedaży na platformie Steam w wersji na komputery PC, podała spółka. Gra dystrybuowana będzie w postaci cyfrowej w największych globalnych sklepach internetowych, jak również pojawi się w formie pudełkowej w wybranych terytoriach.

Dotychczas gra była dostępna na urządzenia mobilne z systemem operacyjnym iOS (od 15 listopada 2012 r.) i Android (od 13 marca 2013 r.) oraz w wersji na konsole Sony PlayStation Vita (28 sierpnia 2013 r.) i komputery Mac (27 lutego 2014 r.).

"Real Boxing - flagowy produkt spółki - to symulator walki bokserskiej. "W opinii zarządu publikacja 'Real Boxing' na kolejnej platformie sprzętowej będzie miała istotny wpływ na wynik finansowy spółki oraz przyczyni się do umocnienia marki 'Real Boxing'" - czytamy w komunikacie.

W odrębnym komunikacie spółka podała, że w lipcu pojawi się również pierwsza aktualizacja do jej najnowszej produkcji - "Godfire: Rise of Prometheus". Będzie ona uwzględniała najważniejsze komentarze użytkowników i prasy. W związku z tym spółka spodziewa się kolejnej promocji w sklepie Apple App Store.

"Myślę, iż nasze dotychczasowe działania, w których zwiększamy przychody gry Real Boxing rok rocznie o ponad 100% są dobrym prognostykiem dla Godfire" - powiedział prezes spółki Remigiusz Kościelny, cytowany w komunikacie.

Również w III kwartale "Godfire: Rise of Prometheus" trafi do dystrybucji na platformie Android, podała spółka.

"Godfire: Rise of Prometheus" zadebiutowała w czerwcu br. Według Kościelnego, premiera oraz pierwszy tydzień sprzedaży gry "Godfire" to "umiarkowany sukces".

"Wyniki sprzedaży są zadowalające, a mechanizmy monetyzacji wewnątrz gry stoją na dużo wyższym poziomie niż w analogicznym cyklu życia gry 'Real Boxing'. Zdajemy sobie sprawę, iż oczekiwania pokładane w grze są ogromne, jednak zwracamy uwagę, iż podobnie jak było to w przypadku naszego poprzedniego hitu, a inaczej niż wygląda to na rynku gier konsolowych i PC - gry mobilne mogą monetyzować się przez bardzo długi zwiększając swoje przychody. Monetyzację naszych produktów traktujemy jak maraton, a nie sprint" - podkreślił prezes.

"Real Boxing" w I kwartale 2014 roku, czyli w 1,5 roku po premierze przyniósł o ponad 100% większe przychody niż w analogicznym kwartale roku 2013, zaznacza spółka.

Źródło: ISBnews

T-Mobile, PKP Intercity: 1 lipca z Warszawy do Katowic i Bielska Białej pojechał pierwszy pociąg PKP Intercity (EIC Beskidy) z bezpłatnym dostępem do Internetu. Usługę ?HotSpot T-Mobile" dostarczył T-Mobile Polska, jeden z największych operatorów komórkowych w Polsce. W lipcu usługa pojawi się w kolejnych pociągach.

W styczniu tego roku PKP Intercity i T-Mobile Polska podpisały umowę, dzięki której pasażerowie otrzymają dostęp poprzez WiFi do Internetu, a w przyszłości również filmów, seriali oraz gier na pokładzie pociągów. To innowacyjny projekt, nie tylko w skali Polski, ale i całej Europy.

W pierwszym etapie projektu 30 wagonów wyposażonych zostało w modemy, anteny zewnętrzne i wewnętrzne, które dostarczył partner T-Mobile, czyli firma Nomad Digital, będąca światowym liderem w branży.

Źródło: spółki

Comarch: Na rynek trafia najnowsza wersja tego programu ? Comarch ERP Optima ? wzbogacona o 309 nowych funkcji. Realizuje ona idee przedsiębiorstwa 2.0. Nowe narzędzia to efekt skutecznej współpracy Społeczności Comarch ERP, czyli platformy komunikacji użytkowników tego programu z jego producentem - krakowską firmą Comarch.
W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2014 roku Comarch ERP Optima odnotowała dynamiczny, 16-procentowy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Przełożyło się to na 2200 nowych firm, które wybrały rozwiązanie krakowskiej Spółki. W modelu usługowym, tzw. chmura obliczeniowa, sprzedaż tego rozwiązania rosła dwukrotnie szybciej - o 32 proc. - niż sprzedaż w modelu tradycyjnym.

Najnowsza wersja oprogramowania 2014.5.1 zapewne utrzyma tendencje sprzedażową tego rozwiązania.

? Najnowsza wersja systemu Comarch ERP Optima odpowiada szczególnym potrzebom rynku mikro-, małych i średnich przedsiębiorców, które mają świadomość znaczenia narzędzi ERP 2.0 ? mówi Tomasz Homel, dyrektor sektora MSP Comarch SA.

Klienci oczekują od oprogramowania funkcji wspierających i automatyzujących procesy w firmie, uwzględniających współpracę oprogramowania z serwisami internetowymi, urządzaniami mobilnymi oraz e-commerce. W nowej wersji systemu Comarch ERP Optima pojawia się funkcjonalność nadawania przesyłek kurierskich, ergonomiczna integracja tego systemu z bankowością internetową, a także rozszerzony zakres współpracy z urządzeniami mobilnymi i usługami internetowymi, takimi jak Comarch ERP e-Sklep oraz iBard24. Ponadto pojawiły się przydatne funkcje z zakresu kontroli należności.
- Jestem przekonany, że wprowadzone funkcje podniosą innowacyjność i skuteczność pracy przedsiębiorstw używających Comarch ERP Optima - dodaje Homel.

Comarch pokazuje również, jak wygląda nowy model rozwijania oprogramowania, spełniający oczekiwania klientów. Wraz z wydaniem nowej wersji programu pojawiła się funkcjonalność umożliwiająca sprawdzanie i pilnowanie płatności przy dokumentach WZ wraz z przyjęciem płatności. Był to jeden z najpopularniejszych pomysłów na poprawienie funkcjonalności zgłoszony przez użytkownika Comarch ERP Optima na pierwszej w Polsce, dedykowanej Społeczności Comarch ERP (www.spolecznosc.comarch.pl).
- Społeczność Comarch ERP została uruchomiona pół roku temu. Użytkownicy - klienci i partnerzy biznesowi ? wygenerowali kilkaset pomysłów i jeszcze więcej pytań i odpowiedzi dotyczących rozwiązań Comarch. W Społeczności zarejestrowanych jest kilka tysięcy osób, a w przeciągu kilku kolejnych miesięcy spodziewamy się zaangażowania na poziomie kilkunastu tysięcy członków ? komentuje Kamil Góral, dyrektor marketingu, odpowiedzialny za projekt Społeczności.

Źródło: spółka

Comarch: Dostawca kompletnych rozwiązań IT dla telekomunikacji został wymieniony w raporcie Competitive Landscape firmy Gartner, który analizuje, jak ośmiu wiodących dostawców adresuje rynek operatorów telekomunikacyjnych w zakresie rozwiązań służących do zarządzania klientem, zamówieniami i ich realizacją, opartych o scentralizowany katalog produktów i usług. Gartner widzi przewagę Comarch w kompleksowym podejściu do wszystkich opisywanych obszarów, jak również w tym, że rozwiązanie wspiera heterogeniczne modele dostarczania usług w chmurze i Software Defined Networks i zarządzanie innowacyjnymi usługami cyfrowymi.

Autorka raportu, Martina Kurth, analizuje jak znacząco dojrzał opisywany rynek przez ostatnie trzy lata oraz szacuje, że około 30-40% operatorów telekomunikacyjnych na świecie wdrożyło już rozwiązania do zarządzania zamówieniami oparte o centralny katalog produktów i usług. Oznacza to, że świadomość tego tematu jest w branży telekomunikacyjnej stosunkowo wysoka. Raport mówi też, że telekomy widzą katalogi produktów i usług jako bodziec do kompleksowej transformacji relacji z klientami, procesów wspierających biznes i operacje sieciowe oraz do skutecznego generowania strumieni przychodów poprzez nową sprzedaż i kanały partnerskie.

Źródło: spółka

Asseco Poland: Ukończono budowę infrastruktury teleinformatycznej dla Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) zakończyło pracę nad stworzeniem infrastruktury teleinformatycznej dla systemu automatycznej rejestracji wykroczeń drogowych. Obecnie jest to jedno z najnowocześniejszych tego rodzaju rozwiązań w Europie.

Źródło: spółka

AB, Apple: Wrocławskie AB podpisało umowę z Apple Distribution International dotyczącą dystrybucji iPhone'ów. AB współpracuje z firmą Apple od września 2011 roku.

Źródło: Reseller-news.pl

(ISBnews)

dxg07l0
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dxg07l0