Tygodniowy przegląd wiadomości ISBnews z sektora TMT
Warszawa, 12.09.2014 (ISBnews) - Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora telekomunikacja-media-technologie z okresu 8 - 12 września br.
12.09.2014 | aktual.: 12.09.2014 13:08
BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI
CI Games: Sugerowana polska cena gry Lords of the Fallen wyniesie 219 zł w wersji na konsole PlayStation 4 i Xbox One oraz 119 zł na komputery PC, poinformował dyrektor sprzedaży na Polskę w CI Games Jacek Osijewski. Lords of the Fallen ukaże się w Polsce 31 października.
?Wsparcie polskich fanów zawsze było dla nas bardzo istotne, dlatego chcemy zaoferować im grę w atrakcyjnej cenie. Spodziewamy się, że część dystrybutorów może zdecydować się na jeszcze nieco niższe ceny detaliczne" - powiedział Osijewski, cytowany w komunikacie.
Tytuł zadebiutuje na terenie Stanów Zjednoczonych i Ameryki Południowej 28 października br. Z kolei do europejskich sklepów gra trafi 31 października br. Łączny budżet produkcji wyniesie około 40 mln zł.
CI Games ujawniło również skład Edycji Kolekcjonerskiej Lords of the Fallen. To ekskluzywne wydanie zawierać będzie ręcznie malowane popiersie głównego bohatera, wykonaną z tkaniny mapę świata gry, płytę z oficjalną ścieżką dźwiękową oraz album w twardej oprawie, prezentujący między innymi niepublikowane grafiki z procesu produkcji. Sugerowana cena wersji na konsole to 499 zł, a wersji na komputery PC 399 zł.
Źródło: ISBnews
CI Games: Otrzymał potwierdzenie z Sony Computer Entertainment America LLC, iż gra Lords of the Fallen w wersji na platformę Sony PlayStation4 przeszła pomyślnie proces certyfikacji, podała spółka.
?Oznacza to, że produkt został dopuszczony przez Sony Computer Entertainment America LLC. do wydania na platformę PlayStation4 na terytorium Ameryki Północnej" - czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews
Point Group: Eva Blaisdell, Grant Blaisdell oraz Michał M. Lisiecki zawarli porozumienie w sprawie reaktywacji marki Machina, jako międzynarodowego serwisu muzyczno-rozrywkowego wydawanego w Los Angeles. Start nowego przedsięwzięcia planowany jest na rok 2015, poinformowała Platforma Mediowa Point Group.
"Machina ma duży potencjał jako międzynarodowy brand rozrywkowy. Nowy model przychodowy i skala działania, jaką daje amerykański partner, jest gwarancją sukcesu przedsięwzięcia" - powiedział prezes Platformy Mediowej Point Group Michał M. Lisiecki, cytowany w komunikacie.
Lisiecki dodał, że joint-venture z Evą Blaisdell i Grantem Blaisdell'em wpisuje się w strategię grupy, która zakłada transformację cyfrową i ekspansję poza granice Polski.
"Obecnie trwają prace nad modelem biznesowym i strukturą projektu. Decyzja o stopniu udziału PMPG jako spółki w nowy projekt, nastąpi w trakcie prac nad projektem i w toku podpisywania umów z inwestorami, którym spółka będzie prezentowała projekt w najbliższym czasie" - czytamy dalej.
Źródło: ISBnews
Polkomtel: Otrzymał od Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) decyzję w sprawie przedłużenia rezerwacji częstotliwości na kolejnych 15 lat, podał Cyfrowy Polsat. Polkomtel ma uiścić opłatę za rezerwację w wysokości 365,4 mln zł.
"W dniu 8 września 2014 roku prezes UKE dokonał na rzecz Polkomtel rezerwacji częstotliwości z zakresów 1757,5-1759,9 MHz i 1852,5-1854,9 MHz oraz 1777,7-1784,9 MHz i 1872,7-1879,9 MHz (pasmo 1800 MHz). Rezerwacja została wydana na okres kolejnych 15 lat (do 14 września 2029 roku), jest ważna na obszarze całego kraju i neutralna technologicznie" - czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews
Polkomtel: Wprowadza nową markę Plush skierowaną do młodych klientów, poinformowała dyrektor marketingu operatora Beata Białkowska.
"Wprowadzamy nową ofertę na kartę dla młodych klientów, szczególnie w wieku 16-24 lat. Mottem marki jest wolność bez konsekwencji. Może wspierać naszą markę główną, czerpie to, co w niej najlepsze, ale jednocześnie traktuje ją z dystansem" - powiedziała Białkowska podczas konferencji prasowej.
"W portfolio pozostanie marka Plus na Kartę, ale szacujemy jednak, że Plush zostanie marką dominującą w tym segmencie. Tym bardziej, że zależy nam na migrowaniu naszych klientów do Plush'a" - dodała dyrektor marketingu.
Według jej słów, w ramach Plush'a operator wprowadza kilka pakietów, w tym m.in. rozmowy i SMS bez limitu i 0,5 GB internetu za 35 zł na 30 dni, czy 2 GB internetu oraz SMS z tanimi rozmowami (9 gr) za łącznie 20 zł miesięcznie.
Źródło: ISBnews
Sygnity: Portfel zamówień (backlog) na IV kw. r. fin. 2013/2014 (tj. III kw. roku kalendarzowego 2014) po sierpniu wzrósł do 115 mln zł wobec 96 mln zł na koniec minionego kwartału, poinformował prezes Janusz R. Guy.
Według jego słów, taka wartość portfela zabezpiecza przychody na łącznie 102% w perspektywie całego roku finansowego, a dodatkowo mogą jeszcze dołączyć kolejne umowy pozyskane we wrześniu oraz ewentualne przychody z tytułu umów ramowych.
Źródło: ISBnews
Microsoft: Wirtualnemedia.pl podają, że koncern ma planować likwidację markę Nokia w nazwach telefonów z serii Lumia. Logo Nokii zniknie także z obudów tych smartfonów. Ponadto miałby zrezygnować z eksponowania nazwy Windows Phone w reklamach i nazwach firmowanych przez siebie smartfonów. Ma je zastąpić logo Windows bez żadnych dodatków.
Źródło: Wirtualnemedia
Netflix: Właściciel największego i najpopularniejszego serwisu VoD na świecie zaczyna budować techniczną infrastrukturę pod uruchomienie usług w Polsce.
Źródło: Telco.in
Virgin Mobile Polska: Operator ma ok. 80 tys. klientów, ale nowy prezes Mario Cvitkovic zapowiada, że plan minimum firmy to pozyskanie co najmniej 1 mln klientów w ciągu 2 lat.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
GIEŁDA, EMISJE, M&A:
Cyfrowy Polsat: Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR) sprzedał 33% posiadanego pakietu akcji Cyfrowego Polsatu, tj. walory stanowiące 2,44% kapitału spółki, podał bank.
"Akcje, stanowiące 2,44% wszystkich walorów Cyfrowego Polsatu, zostały sprzedane w ramach przyspieszonej budowy księgi popytu, która rozpoczęła się po zamknięciu notowań w Warszawie 9 września 2014 r. Transakcja została zrealizowana po cenie bliskiej cenie zamknięcia wynoszącej 25,23 zł na GPW" - czytamy w komunikacie.
Akcje Cyfrowego Polsatu trafiły do inwestorów krajowych i zagranicznych za pośrednictwem Deutsche Bank AG, London Branch oraz Trigon jako współprowadzących księgę popytu, podano także.
Źródło: ISBnews
Terg, Domex: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zgodził się na przejęcie przez Terg sześciu elektromarketów Invest-Media z grupy Domex, która jest w upadłości, podał Urząd.
Źródło: ISBnews
Kino Polska TV: Rada nadzorcza udzieliła zgody na zakup 80% udziałów spółki TV Okazje za cenę 59,5 tys. zł oraz udzielenie przez Kino Polska TV pożyczki TV Okazje w wysokości nie wyższej niż 250 tys. euro przeznaczonej na rozwój działalności niniejszej spółki, podało Kino Polska TV.
Źródło: ISBnews
ARTnews: Rozpoczął emisję nie mniej niż 36 i nie więcej niż 120 obligacji serii A1 o łącznej wartości nominalnej nie mniej niż 2,99 mln zł i nie więcej niż 9,99 mln zł, podała spółka.
KADRY
Hawe: Rada nadzorcza odwołała Krzysztofa Witonia z funkcji prezesa zarządu i powołała na jego miejsce Piotra Kubaszewskiego.
Źródło: ISBnews
Reprise Media: Norbert Mazur dołączył do firmy jako Senior Mobile Specialist.
Źródło: spółka
T-Mobile Polska: Claudia Nemat, członek zarządu Deutsche Telekom, wystosowała list do pracowników w którym potwierdza, że zmieni się prezes T-Mobile Polska - wynika z informacji rpkom.pl. Obecnie funkcję pełni Miroslav Rakowski.
Źródło: rpkom.pl
PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE
Microsoft, Energa: Firma energetyczna wprowadza ofertę łączącą sprzedaż energii elektrycznej i usługi Office 365 w ramch partnerskiej współpracy z firmą Microsoft. Nowa propozycja skierowana jest do segmentu gospodarstw domowych. W ramach oferty pod nazwą Energa 365 klient otrzymuje gwarancję stałej ceny za energię elektryczną nawet do trzech lat oraz możliwość zakupu jednego z dwóch wariantów subskrypcji Office 365 za zaledwie 1 zł (Office 365 Personal lub Office 365 dla Użytkowników Domowych), z licencją sybskrypcyjną ważną przez 12 miesięcy od momentu aktywacji. Office 365 daje dostęp do pełnych wersji znanych aplikacji Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, Access, Publisher), wzbogaconych m.in. o 1 terabajt (TB) miejsca na dysku online OneDrive oraz minuty na rozmowy w popularnej aplikacji Skype.
Źródło: spółka
TVN Media, Microsoft: Spółka podjęła współpracę z Microsoft w obszarze udostępniania treści produkowanych przez tvn24.pl na platformie informacyjno-rozrywkowej MSN.
Źródło: spółka
Polkomtel: Wprowadził nielimitowaną ofertę Plus dla Firm, w tym nielimitowane połączenia i SMS-y / MMS- y do wszystkich sieci już za 29 zł netto w ofercie bez telefonu, nielimitowane połączenia do wszystkich sieci komórkowych i na stacjonarne już za 39 zł netto w ofercie z telefonem, nielimitowane odbieranie połączeń w Unii Europejskiej i dodatkowe minuty na połączenia do UE już od 49 zł netto, bezpłatne pakiety połączeń i Internetu w roamingu w UE.
Źródło: spółka
T-Mobile: Pasażerowie pociągów PKP Intercity do Krakowa oraz Trójmiasta mogą korzystać z bezpłatnego Wi-Fi dostarczonego przez T-Mobile Polska.
Źródło: spółka
Listonic: Zaprezentował aplikację Kupony Żbik. Jest to rodzaj kuponów zniżkowych, dzięki którym część pieniędzy, które wydało się na zakupy jest z powrotem przelewana na konto.
Źródło: spółka
Arcus: Oferuje TiMS Plug and Drive - produkt do monitorowania pojazdów dla użytkowników indywidualnych i małych firm, ale oparty na rozwiązaniach flotowych.
Źródło: spółka
DSR: Dostawca rozwiązań informatycznych dla firm produkcyjnych, podpisał umowę partnerską z Qlik, liderem systemów Data Discovery - systemów Business Intelligence zapewniających użytkownikom biznesowym pełną kontrolę nad analizą danych.
Źródło: spółka
ABC Data: Marka Colorovo zaprezentowała tablet multimedialny - CityTab Vision 7i - zaprojektowany na podstawie procesora Intela oraz wyposażonego w 2 GB pamięci RAM dla systemu Android 4.4.
Źródło: spółka
Dell: Wprowadził do oferty macierz Dell Storage SC4020. Obecnie macierze Dell Storage oferują pełną gamę macierzy: all-flash, talerzowe dyski twarde oraz macierze hybrydowe.
Źródło: spółka
Ogilvy & Mather: Agencja wygrała przetarg na współpracę z Media Saturn Holding Polska.
Źródło: spółka
Divante: Spółka z grupy OEX odpowiadała za zaprojektowanie graficzne oraz wdrożenie technologiczne nowego sklepu internetowego LPP.
Źródło: spółka
(ISBnews)