Uber Eats zmienia zasady. Przedsiębiorcy niezadowoleni

Uber Eats przestaje zwracać pieniądze za ponowne przygotowanie zamówień w przypadku opóźnień dostaw, co wywołało oburzenie wśród restauratorów. Przedsiębiorcy skarżą się, że decyzja ta przerzuca odpowiedzialność na nich, zmuszając do pokrywania kosztów kolejnego zamówienia.

Uber Eats zmienia zasady dla przedsiębiorców
Uber Eats zmienia zasady dla przedsiębiorców
Źródło zdjęć: © Getty Images | Mike Kemp
oprac. KRWL

19.12.2024 11:06

Na jednej z facebookowych grup dla przedsiębiorców z branży gastronomicznej, jeden z użytkowników opublikował maila od Uber Eats. Dotyczy on kwestii korekt za ponowne przygotowanie zamówienia.

Uber od teraz nie zwraca pieniędzy za ponowne przygotowanie jedzenia, które leży 40 minut w torbie, bo kurier przyjmuje zamówienie i najpierw rozwozi kilka innych w innych aplikacjach. To bardzo nieuczciwe, bo takie sytuacje zdarzają się prawie codziennie – pisze użytkownik Facebooka.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Restaurator wyjaśnił, że sprzedaje hamburgery, które wymagają szybkiej dostawy, ponieważ tracą walory smakowe i szybko stygną. Jego zdaniem Uber przerzuca odpowiedzialność na przedsiębiorców.

Wiedzą, że i tak przygotujemy danie na nowo, bo nie pozwolimy na wydanie jedzenia, które straciło jakość. W efekcie nie zwracają nam pieniędzy – czytamy.

Co napisał Uber?

Uber Eats poinformował, że po przeprowadzeniu dokładnej analizy firma zdecydowała, iż nie będzie już wypłacać korekt za ponownie przygotowane zamówienia związane z opóźnieniami dostaw. Wyjaśniono, że rozumieją, iż dwukrotne przygotowanie posiłku może być kosztowne. Uber w mailu przysłał także porady dla przedsiębiorcy.

• dostosowywanie czasu przygotowania: Mogą Państwo dostosować czas przygotowania w aplikacji Uber Eats Manager,

• sprawdzenie instrukcji odbioru: Jasne instrukcje odbioru mogą pomóc dostawcom szybciej znaleźć lokal. Instrukcje odbioru można zaktualizować w aplikacji Uber Eats Orders,

• utrzymywanie posiłków w cieple podczas oczekiwania: Wiele restauracji znalazło rozwiązania umożliwiające przechowywanie posiłków podczas oczekiwania na dostawcę, aby mieć pewność, że jedzenie pozostanie gorące,

• trzymanie tabletu włączonego i w pobliżu obszaru przygotowawczego: Tablet pokazuje w przybliżeniu, jak daleko znajduje się dostawca, co powinno pomóc w poinformowaniu, kiedy rozpocząć pakowanie żywności.

Poprosiliśmy Uber Eats o komentarz w sprawie. Dodamy go, jak tylko firma zajmie stanowisko w sprawie.

Źródło artykułu:WP Finanse
wiadomościgospodarkagastronomia
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)