Uber Eats zmienia zasady. Przedsiębiorcy niezadowoleni
Uber Eats przestaje zwracać pieniądze za ponowne przygotowanie zamówień w przypadku opóźnień dostaw, co wywołało oburzenie wśród restauratorów. Przedsiębiorcy skarżą się, że decyzja ta przerzuca odpowiedzialność na nich, zmuszając do pokrywania kosztów kolejnego zamówienia.
19.12.2024 11:06
Na jednej z facebookowych grup dla przedsiębiorców z branży gastronomicznej, jeden z użytkowników opublikował maila od Uber Eats. Dotyczy on kwestii korekt za ponowne przygotowanie zamówienia.
Uber od teraz nie zwraca pieniędzy za ponowne przygotowanie jedzenia, które leży 40 minut w torbie, bo kurier przyjmuje zamówienie i najpierw rozwozi kilka innych w innych aplikacjach. To bardzo nieuczciwe, bo takie sytuacje zdarzają się prawie codziennie – pisze użytkownik Facebooka.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Restaurator wyjaśnił, że sprzedaje hamburgery, które wymagają szybkiej dostawy, ponieważ tracą walory smakowe i szybko stygną. Jego zdaniem Uber przerzuca odpowiedzialność na przedsiębiorców.
Wiedzą, że i tak przygotujemy danie na nowo, bo nie pozwolimy na wydanie jedzenia, które straciło jakość. W efekcie nie zwracają nam pieniędzy – czytamy.
Co napisał Uber?
Uber Eats poinformował, że po przeprowadzeniu dokładnej analizy firma zdecydowała, iż nie będzie już wypłacać korekt za ponownie przygotowane zamówienia związane z opóźnieniami dostaw. Wyjaśniono, że rozumieją, iż dwukrotne przygotowanie posiłku może być kosztowne. Uber w mailu przysłał także porady dla przedsiębiorcy.
• dostosowywanie czasu przygotowania: Mogą Państwo dostosować czas przygotowania w aplikacji Uber Eats Manager,
• sprawdzenie instrukcji odbioru: Jasne instrukcje odbioru mogą pomóc dostawcom szybciej znaleźć lokal. Instrukcje odbioru można zaktualizować w aplikacji Uber Eats Orders,
• utrzymywanie posiłków w cieple podczas oczekiwania: Wiele restauracji znalazło rozwiązania umożliwiające przechowywanie posiłków podczas oczekiwania na dostawcę, aby mieć pewność, że jedzenie pozostanie gorące,
• trzymanie tabletu włączonego i w pobliżu obszaru przygotowawczego: Tablet pokazuje w przybliżeniu, jak daleko znajduje się dostawca, co powinno pomóc w poinformowaniu, kiedy rozpocząć pakowanie żywności.
Poprosiliśmy Uber Eats o komentarz w sprawie. Dodamy go, jak tylko firma zajmie stanowisko w sprawie.