UKE: Średnie ceny za usługi wiązane w 2014 r. niższe niż w 2012 r.

Warszawa, 24.03.2015 (ISBnews) - Ceny oferowane telekomunikacyjnych usług wiązanych w 2014 r. były w większości wypadków niższe niż w 2012 r., wynika z analizy cen przeprowadzonej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE).

Średnia opłata za pakiet "telewizja + internet" w 2014 r. była niższa niż ta oferowana w 2012 r. o 15 zł w umowie na 12 miesięcy oraz o 30 zł w dwuletnim okresie zobowiązania. W przypadku pakietu "telefon stacjonarny + internet" w okresie od 2012 r. do 2014 r. najwyższa cena za ten pakiet była w 2014 r. niższa o 40 zł oraz 36 zł odpowiednio w rocznym i dwuletnim okresie zobowiązania, podał Urząd.

Tylko w przypadku oferty triple play na 12 miesięcy średnie i maksymalne stawki oraz opłata minimalna w odniesieniu do pakietu "telewizja + internet" w umowie na rok w 2014 r. były wyższe od tych dostępnych w 2012 r.

"Za zestaw 'internet + telewizja' trzeba było w badanym okresie zapłacić średnio 108 zł (w umowie na rok) lub 89 zł (w umowie na dwa lata). Średnie stawki za zestaw 'telefon stacjonarny + telewizja' kształtowały się na poziomie 93 zł (12 miesięczny okres zobowiązania) i 83 zł (24 miesięczny okres zobowiązania). Pakiet double play 'telefon stacjonarny + internet' kosztował średnio 95 zł (roczna umowa) lub 83 zł (dwuletnia umowa). Średnia stawka za usługę triple play (internet + telefon stacjonarny + telewizja) wyniosła 131 zł (usługa zakupiona na 12 miesięcy) oraz 110 zł (usługa zakupiona na 24 miesiące)" - czytamy w komunikacie.

Według "Raportu o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2013 roku" z usług wiązanych w Polsce korzystało na koniec 2013 r. około 2,4 mln użytkowników. Najczęściej wybieranymi pakietami były: "TV + internet" (45,6%) oraz pakiet triple play "telefonia stacjonarna + internet + TV" (28,3%).

Analiza cen dokonana przez UKE dotyczy 2014 r. i została przeprowadzona na podstawie cenników i regulaminów, które były aktualne na dzień 29 grudnia 2014 r. Porównane zostały średnie miesięczne koszty korzystania z pakietów oraz opłaty za pierwszy miesiąc trwania umowy. Do analizy wybrani zostali przedsiębiorcy, którzy na koniec 2013 r. mieli największy udział w rynku usług wiązanych pod względem liczby abonentów - UPC Polska, Vectra, Orange Polska, Netia, Toya i Multimedia Polska.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)