Trwa ładowanie...

UOKiK bierze się za operatorów sieci komórkowych. Klienci wściekli na drobny druk w reklamie

Ludzie chcą korzystać z najnowszej technologii komórkowej, ale nie mogą, choć z reklam byli przekonani, że będzie inaczej. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie w sprawie ofert sieci 5G dwóch znanych telekomów. - Istotne warunki oferty muszą być przedstawione wprost: bez gwiazdek, nieczytelnej czcionki, licznych odniesień - mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

UOKiK bierze się za operatorów sieci komórkowych. Klienci wściekli na drobny druk w reklamie UOKiK bierze się za operatorów sieci komórkowych. Klienci wściekli na drobny druk w reklamie Źródło: Unsplash.com
d4047v9
d4047v9

Tomasz Chróstny wszczął postępowania wyjaśniające wobec Polkomtel, operatora sieci Plus, oraz P4, operatora sieci Play. Sprawdzi w nich informacje udzielane w ramach prowadzonych kampanii marketingowych w związku z wprowadzeniem technologii 5G - informuje w poniedziałek UOKiK.

Skusili się na ofertę, ale nie mogli korzystać

5G to nazwa piątej generacji sieci komórkowej, która ma zapewnić dużo większą prędkość internetu i możliwość przesyłania gigantycznej ilości danych. Tymczasem do UOKiK spływają skargi klientów dotyczące ofert dostępu do internetu w 5G od Plusa i Playa.

Klienci Plusa zwracają uwagę na nieprawidłowe działanie technologii 5G, mimo że posiadali urządzenia umożliwiające jej obsługę. "Z kolei abonenci Play na podstawie informacji w reklamach byli przekonani, że prezentowana w nich cena wraz z urządzeniem obejmuje internet w prędkości 5G. Małym drukiem znalazła się informacja, że ani przedstawiana taryfa, ani urządzenie nie obsługują tej technologii" - relacjonuje UOKiK.

Nowy standard telewizji. Kto musi wymienić telewizor?

Teraz urząd sprawdzi, czy sytuacje opisane przez konsumentów rzeczywiście miały miejsce.

d4047v9

UOKiK kontra drobny druk

- Rzetelna informacja o zasadach działania technologii, np. o tym czy telefon konsumenta obsługuje częstotliwość sieci 5G danego operatora, oraz o cenie właściwej dla usługi o określonych właściwościach, ma dla konsumenta kluczowe znaczenie przy podjęciu decyzji o skorzystaniu z oferty. Istotne z perspektywy użytkownika warunki oferty muszą być przedstawione wprost: bez gwiazdek, nieczytelnej czcionki, licznych odniesień. W przeciwnym razie mogą wprowadzać w błąd - komentuje prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

- Technologia 5G to korzyści dla konsumentów w postaci szybszego dostępu do internetu, możliwości podłączenia wielu urządzeń, zwiększenia prędkości przesyłania i pobierania danych. To wzbudza zainteresowanie konsumentów. Przedsiębiorcy powinni, poza informowaniem o korzyściach tej technologii, podawać również konieczne do spełnienia warunki, aby można było z niej skorzystać - dodaje Chróstny.

Jak zaznacza urząd, postępowania wyjaśniające prowadzone są w sprawie, a nie przeciwko konkretnemu przedsiębiorcy. Ich celem jest wyjaśnienie mechanizmów panujących na danym rynku. Dopiero następny krok - o ile UOKiK się na niego zdecyduje - to wszczęcie postępowania właściwego, które może zakończyć się nałożeniem kary do 10 proc. rocznego obrotu przedsiębiorcy.

d4047v9
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4047v9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4047v9