Uwaga na wakacyjne promocje u deweloperów
Deweloperzy skłonni są udzielić nawet 20 proc. rabatu na sprzedawane w czasie wakacji nieruchomości - twierdzi w swoim raporcie Home Broker. W sezonie urlopowym możemy ponadto wygrać samochód, drogą wycieczkę zagraniczną lub otrzymać darmowe miejsce postojowe, wykończenie mieszkania, a nawet jego częściowe wyposażenie.
28.07.2010 13:50
Deweloperzy skłonni są udzielić nawet 20 proc. rabatu na sprzedawane w czasie wakacji nieruchomości. W sezonie urlopowym możemy ponadto wygrać samochód, drogą wycieczkę zagraniczną lub otrzymać darmowe miejsce postojowe, wykończenie mieszkania, a nawet jego częściowe wyposażenie.
W ten sposób deweloperzy chcą pozbyć się ostatnich mieszkań, albo przyciągnąć kupujących na wczesnym etapie budowy.
Część deweloperów uznała, że wakacje są dobrym momentem aby kusić nabywców pakietami tańszych mieszkań, darmowymi miejscami postojowymi, wyposażeniem, wykończeniem czy różnego rodzaju dniami otwartymi. Ma to za zadanie zwiększyć sprzedaż w tradycyjnie chudszym okresie urlopowym. Home Broker sprawdził, co można zyskać korzystając z wakacyjnej promocji u dewelopera i na co należy zwrócić uwagę.
Promocja na wszystkie lub tylko wybrane mieszkania
Po pierwsze promocje często dotyczą tylko niewielkiej partii mieszkań. Mogą być wtedy sposobem pozbycia się najmniej atrakcyjnych lokali czy po prostu zakończenia sprzedaży całego projektu.
Taka sytuacja ma miejsce w przypadku inwestycji Gardenia w Józefosławiu. Ostatnie pięć gotowych domów firma Ronson Development sprzedaje po 760 tys. zł zamiast dotychczasowej ceny 960 tys. zł, czyli z ponad 20-proc. rabatem. Podobny zabieg stosuje Marvipol. Zazwyczaj ostatnia pula mieszkań sprzedawana jest przez tę spółkę z dyskontem około 500 zł w przeliczeniu na m kw.
Obniżka sposobem na dokończenie sprzedaży
Wakacyjne promocje na ograniczony pakiet mieszkań można też spotkać na przykład w inwestycji City Zen firmy Espais. Deweloper zaoferował 12 mieszkań przecenionych o 15%. Budynek jest już ukończony, ale ze względu na lokalizację przy ruchliwej ulicy nie wszystkie mieszkania zostały sprzedane. Promocja ma potrwać do końca miesiąca. Natomiast Ronson Development od 10 lipca w inwestycji Galileo w Poznaniu sprzedaje gotowe mieszkania dwupokojowe z rabatem 30 tys. zł i trzypokojowe z rabatem 40 tys. zł. Oznacza to obniżkę o około 5 – 10% względem standardowej oferty. Okresowe rabaty podczas dni otwartych stosuje też w swoich inwestycjach Dom. Taka impreza jest planowana na przykład 31 lipca na terenie warszawskiego osiedla Derby. Deweloper nie zdradza jednak jakich rabatów można będzie się spodziewać w tym dniu.
Zdarza się także, że deweloperzy w standardowej polityce unikający udzielania rabatów skłonni są kusić nabywców taką formą promocji właśnie w czasie wakacji. Taką taktykę zastosował na przykład Bouygues Immobilier w swojej inwestycji Villa Arte na warszawskiej Woli. Oferowane są tu mieszkania z rabatem 5%, co w przypadku tej firmy rzadko się zdarza. W sprzedaży zostało około 35 mieszkań z 93 oferowanych w pierwszym etapie inwestycji, którego zakończenie ma nastąpić w ostatnim kwartale 2011 roku. Zaawansowanie robót jest obecnie niewielkie i wynosi około 15%. Warto w tym miejscu podkreślić, że zakup mieszkania na wczesnym etapie budowy niesie za sobą ryzyko niepowodzenia projektu, które jest dyskontowane w cenie lokalu.
Pikniki i loterie
Z okazji wakacji deweloperzy organizują też dni otwarte w formie pikników. Ostatnio taką formę promocji zastosowała spółka Ronson Development w inwestycji Constans w Konstancinie-Jeziornej. Obecnie 30 domów znajdujących się w sprzedaży jest już oddana do użytkowania, a budowa kolejnych ma zostać zakończona mniej więcej w połowie przyszłego roku.
Dom Development zaproponował natomiast loterię dla nabywców w inwestycji Regaty. Każdy kto do końca lipca kupi tam dom może wylosować samochód, zagraniczną wycieczkę lub wyposażenie kuchni. Obecnie w projekcie tym zlokalizowanym na warszawskiej Białołęce dostępne są domu oddane do użytkowania.
Garaż, wykończenie i wyposażenie gratis
Wciąż zdarza się także oferowanie darmowych pomieszczeń przynależnych czy wykończenia lokalu. Warto pamiętać, że koszt takiego bonusu dla dewelopera jest niższy niż jego cena katalogowa. Ciekawą propozycją z tego obszaru jest na przykład oferta firmy Warsaw Trust Development. W swojej inwestycji Osiedle Leśnej Polanki na Białołęce na wybrane mieszkania do końca wakacji developer oferuje: komórkę lokatorską, wykończenie „pod klucz” lub garaż gratis, a także wyposażenie kuchni w promocyjnej cenie 5 tys. zł.
Wykończenie mieszkania gratis ma też w swojej ofercie firma AW Inwest. Promocja ta dotyczy mieszkań w inwestycji w Ząbkach. Dodatkowo nabywcy mieszkań o powierzchni ponad 70 m kw. mogą liczyć na umeblowanie i wyposażenie kuchni (wraz ze sprzętem AGD).
J.W. Construction w trakcie wakacji planuje zorganizować dni otwarte na terenie trójmiejskiej i warszawskich inwestycjach: Osiedle Bursztynowe, Górczewska Park, Lewandów Park i Osiedle Leśne. Na każdej takiej imprezie można liczyć na pomoc doradcy kredytowego, rabaty lub darmowe pomieszczenia przynależne (np. miejsca postojowe).
Bartosz Turek
Home Broker