W 2011 roku Grupa Żywiec spodziewa się stagnacji na rynku piwa

16.02. Warszawa (PAP) - W 2011 roku Grupa Żywiec spodziewa się stagnacji na rynku piwa, przy wyższych kosztach produkcji i wzroście przychodów wywołanym głównie wzrostem cen -...

16.02.2011 | aktual.: 16.02.2011 07:53

16.02. Warszawa (PAP) - W 2011 roku Grupa Żywiec spodziewa się stagnacji na rynku piwa, przy wyższych kosztach produkcji i wzroście przychodów wywołanym głównie wzrostem cen - poinformowała spółka w komentarzu do raportu za 2010 rok.

"W trakcie 2011 spodziewamy się stagnacji na rynku piwa z naciskiem na wyższe koszty produkcji oraz wzrostu przychodów spowodowanym głównie wzrostem cen. Grupa kapitałowa Żywiec w dalszym ciągu koncentruje się na budowaniu marek, poprawie dystrybucji i obsługi klienta oraz satysfakcji konsumenta" - podano w komentarzu.

Wolumen sprzedaży grupy, łącznie z zewnętrznym portfelem marek, wyniósł 11,9 mln hektolitrów, podczas gdy w 2009 roku było to 12,5 mln hektolitrów.

"W 2010 roku rynek piwa nadal wykazywał tendencję spadkową, jednak w mniejszym stopniu niż w roku poprzednim. Większa stabilność na rynku walutowym i zmniejszenie kosztów surowców przyczyniły się do poprawy wyników grupy kapitałowej Żywiec, pomimo spadku przychodów. Spadek przychodów spowodowany był głównie obniżeniem wolumenu sprzedaży oraz presją cenową" - podała spółka.

Zysk netto grupy wzrósł w 2010 roku do 398,9 mln zł z 369,6 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny do 461,1 mln zł z 431,4 mln zł, a przychody spadły do 3,63 mld zł z 3,73 mld zł rok wcześniej.

Spółka poinformowała, że na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy zarząd przedstawi propozycję wypłaty dywidendy za 2010 rok. (PAP)

morb/ pr/

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)