W listopadzie nastroje w handlu pozytywne, podobnie jak w październiku - GUS

22.11. Warszawa (PAP) - Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym jest w listopadzie oceniany pozytywnie i podobnie jak w październiku bieżącego roku, lepiej niż w...

22.11.2010 | aktual.: 22.11.2010 14:38

22.11. Warszawa (PAP) - Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym jest w listopadzie oceniany pozytywnie i podobnie jak w październiku bieżącego roku, lepiej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku - podał GUS w poniedziałek w komunikacie. Wskaźnik w listopadzie wyniósł plus 3, tyle samo co w październiku.

Z badania wynika, że ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym oceniany jest w listopadzie podobnie jak w październiku - plus 3. Poprawę koniunktury sygnalizuje 21 proc. badanych przedsiębiorstw, pogorszenie - 18 proc. (przed miesiącem odpowiednio 20 proc. i 17 proc.). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

"Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym jest w listopadzie oceniany pozytywnie i podobnie jak w październiku bieżącego roku, lepiej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku" - napisano w komunikacie.

"Przedsiębiorcy odnotowują niewielki wzrost bieżącej sprzedaży, przewidywania na najbliższe miesiące wskazują na możliwość jej dalszego zwiększania. Trudności w regulowaniu bieżących zobowiązań finansowych są zbliżone do zgłaszanych w październiku, natomiast prognozy wskazują na możliwość niewielkiego pogorszenia sytuacji w tym zakresie. Poziom zapasów towarów jest nadal uważany za nadmierny. Mimo to ilość zamawianych towarów u dostawców może się nieznacznie zwiększyć" - dodano.

W branży planowane są niewielkie redukcje zatrudnienia.

"Planowane są niewielkie redukcje zatrudnienia na poziomie zapowiadanym w październiku. Przedsiębiorcy sygnalizują nieco mniejszy niż przed miesiącem wzrost bieżących cen towarów, natomiast prognozy wskazują na możliwość utrzymania wzrostu cen na poziomie przewidywań sprzed miesiąca" - dodano.

Z badania wynika, że oceny koniunktury w poszczególnych branżach handlowych są zróżnicowane.

"Pozytywnie koniunkturę oceniają przedstawiciele branż: artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus 11 - spadek o 7 punktów w porównaniu z poziomem z października), żywnościowej (plus 10 - wzrost o 4 punkty w stosunku do poziomu z października) oraz pojazdy samochodowe (plus 2 - wzrost o 1 punkt w porównaniu do poziomu z października)" - napisano.

"Przedsiębiorcy z branży włókno, odzież, obuwie oceniają koniunkturę nieznacznie negatywnie (minus 1 - spadek o 1 punkt w stosunku do poziomu z października)" - dodano. (PAP)

fdu/ gor/

Źródło artykułu:PAP
finansegushandel
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)