Walka o klienta trwa. Biedronka sponsorem nowego programu telewizyjnego. Nagrodą 500 zł na zakupy
Sieci sklepów spożywczych walczą o klienta jak lwy i szukają różnych źródeł reklamy. Programy telewizyjne to bardzo atrakcyjne miejsce do zaprezentowania swojego asortymentu. Przyszedł czas na Biedronkę, która będzie sponsorem nowego show TVP2 "Gotowi do gotowania. START!".
29.08.2019 12:28
Sieci sklepów coraz częściej angażują się w programy kulinarne lub tworzą własne formaty, gdzie mogą pochwalić się swoimi produktami. Lidl od kilku lat sumiennie prowadzi kanał na YouTube zatytułowany "Kuchnia Lidla" w którym 3 razy w tygodniu pojawiają się filmy wideo z nowymi przepisami. W tym projekcie udział biorą Karol Okrasa, Paweł Małecki i Kinga Paruzel, którzy gotują razem z gośćmi. Wykorzystywane w programie produkty spożywcze pochodzą właśnie ze sklepu Lidl.
Marka pojawiała się też w programie "Ugotowani" na antenie TVN. Dodatkowo uczestniczyła w produkcjach: "Pascal po Polsce" w TVN Style i "Okrasa łamie przepisy" w TVP.
Biedronka nie chciała pozostać w tyle i również postanowiła wziąć udział w programie związanym z gotowaniem. Wybór padł na nowy show TVP2 "Gotowi do gotowania. START!", który poprowadzi Marzena Rogalska.
- To pierwsza tak duża współpraca naszej sieci z programem kulinarnym. Formuła programu doskonale wpisuje się działania Biedronki. Show będzie emitowane codziennie, a my codziennie zapewniamy naszym klientom świeże produkty i takich też używać będą do gotowania kucharze i uczestnicy programu - mówi Dorota Wrotek-Gut - dyrektor ds. komunikacji marketingowej sieci Biedronka.
Okazuje się, że zwykła reklama w telewizji już nie jest wystarczająca. Psycholog biznesu Iwona Golonko mówi, że widz szybko o niej zapomina. - Jeżeli reklama się nie zmienia, to przestajemy ją dostrzegać. Ona staje się elementem tła, nie jest czymś, co się wyróżnia. Pokazywanie produktów danego sklepu w programie telewizyjnym daje większą szansę na identyfikację i zapamiętanie ich przez widzów - skomentowała.
Sieci sklepów od dawna angażują się we współpracę z programami telewizyjnymi. Np. Makro Cash & Carry od kilku lat sponsoruje kulinarne show "Master Chef". Kucharze używają produktów dostępnych w tym sklepie, a logo sieci widoczne jest przez dużą część odcinka.
Produkty z których będą korzystać uczestnicy nowego show TVP2 pochodzą tylko i wyłącznie z Biedronki. - Bycie sponsorem programu daje bardzo dużo korzyści. Jeżeli kucharze do gotowania używają artykułów dostępnych w dyskoncie, to my jako widzowie utożsamiamy się z ich wyborami i też sięgamy po te produkty. Dodatkowo, kiedy widzimy jak stworzyć danie od podstaw, to chętnie przenosimy to potem do swojej kuchni - skomentowała psycholog biznesu. Wszystko po to, aby zwiększyć zysk.
Biedronka szczyci się współpracą z nowym programem TVP2. - To jest zupełnie nowa formuła, która jest spójna z atrybutami naszej sieci sklepów. Myślę, że jest to coś unikatowego, czego jeszcze nie było ma polskim rynku - podsumowała dyrektor ds. komunikacji marketingowej sieci Biedronka.
W każdym odcinku nowego programu produkowanego przez Endemol Shine Polska będą rywalizować ze sobą dwie drużyny złożone z profesjonalnego szefa kuchni i kulinarnego amatora. Każda z nich w ciągu 20 minut będzie musiała przygotować posiłek z produktów o maksymalnej wartości 25 zł. Amator wybiera i kupuje produkty dostępne w sieci sklepów Biedronka, a następnie kucharz (z jego pomocą) musi z nich wyczarować smaczne i kreatywne danie. Posiłek będzie oceniany przez obecną w studiu publiczność. Zwycięzca - kulinarny amator wygrywa voucher na zakupy o wysokości 500 zł do wykorzystania w dowolnym sklepie Biedronka.
Pierwszy odcinek - TVP2 wyemituje 9 września o 18:30. Czas pokaże, czy taki sponsoring się opłacił.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl