Wartość wydatków na reklamę branży FMCG wyniosła ponad 1 mld zł w 2015 r. 

Warszawa, 08.02.2016 (ISBnews) - Wartość wydatków na reklamę branży FMCG  wyniosła ponad 1 mld zł w 2015 r., podał dom mediowy Codemedia. W ostatnim kwartale poprzedniego roku sektor przeznaczył na promocję ponad 316 mln zł, czyli niemal 52 mln zł więcej niż w IV kwartale 2014 r.

SKOMENTUJ

"Sektor FMCG zakończył 2015 rok z wynikiem ponad miliarda złotych wydanych na reklamę. Znaczny wzrost w porównaniu do lat poprzednich świadczy o umacnianiu się rynku po kryzysie (ostatni raz branża przekroczyła miliard złotych w 2010 roku)" - czytamy w komunikacie.

Według Codemedia, obserwacja wydatków w ostatnich kilku latach potwierdza utrzymanie reklamowej sezonowości rocznej branży - budżety w pierwszym i trzecim kwartale są znacznie niższe od tych zainwestowanych w drugim i czwartym kwartale.

"W poprzednich latach najwyższe wydatki notowano w kwartale drugim, natomiast w 2015 roku to IV kw. był liderem kategorii, notując najwyższe wydatki na promocję. Cały rynek FMCG w IV kw. 2015 rósł o 20% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Podmioty i kategorie, które dotrzymały tego tempa wzrostu nie straciły swoich udziałów w inwestycjach reklamowych" - czytamy dalej.

Pod kątem mediów, w jakich pojawiają się reklamy produktów branży FMCG niepodzielnie rządzi telewizja. W ostatnim kwartale 2015 pochłonęła ponad 216 mln zł (wzrost o 16% kw/kw), zajmując tym samym 68% wszystkich wydatków.

"Drugim kanałem z największymi wydatkami na promocję branży FMCG były kina. Inwestycje w reklamę kinową wyniosły ponad 38,5 mln zł, co stanowiło 12% budżetów mediowych w ogóle (wzrost udziału o 3 pkt proc.). Wzrost inwestycji w reklamę kinową w porównaniu z ostatnim kwartałem 2014 roku sięgnął 65%" - podano także.

Na kolejnym miejscu znalazła się jeszcze reklama magazynowa, z budżetami rzędu ponad 27,8 mln zł, co stanowiło 9% wydatków we wszystkich kategoriach i wzrostem na poziomie 20% rok do roku w ujęciu kwartalnym (czyli na poziomie całego rynku).

Według Codemedia, najchętniej reklamowaną kategorią produktów w ostatnim kwartale 2015 r. były słodycze.

"Najwyższe budżety na promocję w czwartym kwartale 2015 roku przeznaczyli producenci słodyczy, wydając ponad 80 mln zł, co w ujęciu rok do roku dało wzrost aż o 7% (chociaż udział tej kategorii ze względu na dynamiczniejsze wydatki innych sektorów zmalał do 25%). Kategoria osiągnęła także najwyższy wynik w ujęciu całorocznym. W roku 2015 nakłady na reklamę słodyczy wyniosły ponad 262 mln zł, stanowiąc 25% wszystkich wydatków i notując wzrost o 4% w stosunku do całego roku 2014" - podano także.

(ISBnews)

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Co ze świętem w sobotę? Oto wytyczne dla pracodawców
Co ze świętem w sobotę? Oto wytyczne dla pracodawców
Nie chcą wiatraków w gminie. Spór na Mazurach
Nie chcą wiatraków w gminie. Spór na Mazurach
Odrażające odkrycie służb. 15 tys. ton papryki jechało do Polski
Odrażające odkrycie służb. 15 tys. ton papryki jechało do Polski
42 godziny bez przerwy. Na forach pracowników Biedronki wrze
42 godziny bez przerwy. Na forach pracowników Biedronki wrze
Przez dwa miesiące nic nie zwróciło uwagi. Stracił ponad 400 tys. zł
Przez dwa miesiące nic nie zwróciło uwagi. Stracił ponad 400 tys. zł
Poczta ściga za abonament. Dziesiątki tysięcy wezwań dla dłużników
Poczta ściga za abonament. Dziesiątki tysięcy wezwań dla dłużników
Nowa oferta PKP Intercity. Bilet za 2 zł Warszawie, oto warunki
Nowa oferta PKP Intercity. Bilet za 2 zł Warszawie, oto warunki
Zapaść w małych sklepach. Słabe wyniki przez... kalendarz
Zapaść w małych sklepach. Słabe wyniki przez... kalendarz
Koniec z kopertami? Strzykawki to nowy komunijny trend
Koniec z kopertami? Strzykawki to nowy komunijny trend
Brzoska ogłasza poprawę usługi InPostu. Skorzystają klienci
Brzoska ogłasza poprawę usługi InPostu. Skorzystają klienci
Niemiecka sieciówka rozpycha się w Polsce. 300 sklepów do końca roku
Niemiecka sieciówka rozpycha się w Polsce. 300 sklepów do końca roku
Zebrał 48 tys. żappsów. Oto na co je wymienił
Zebrał 48 tys. żappsów. Oto na co je wymienił