Weekendowe utrudnienia dla klientów. Sprawdź, które banki zaplanowały przerwy
W ostatni weekend września klienci siedmiu banków muszą pamiętać o możliwych przerwach w dostępie do usług internetowych ze względu na prace techniczne. Nie powinny one jednak wpłynąć na możliwość dokonywania płatności z użyciem kart płatniczych.
30.09.2017 | aktual.: 30.09.2017 11:06
Nest Bank rozpoczął prace serwisowe systemów 29 września o godzinie 23:00. Utrudnienia dla klientów, którzy nie zrealizują w ich trakcie transakcji zlecanych online, powinny zakończyć się 30 września około 15:00.
Kolejny z internetowych serwisów na liście utrudnień – mBank – zaplanował na przełom września i października prace modernizacyjne serwisu. Nie wpłyną one jednak w żaden sposób na możliwość logowania się do systemów i aplikacji czy zablokowanie transakcji. Niemożliwe natomiast będzie łączenie z ekspertem przez wideo lub czat.
Częściowe wyłączenie funkcjonalności online spotka 30 września klientów ING Banku Śląskiego. Od godziny 10:00 do 20:00 niedostępne będą: maklerski moduł bankowości internetowej oraz aplikacja ING Makler Mobile.
Zupełnie niedostępna dla klientów jest bankowość internetowa oraz aplikacja BGŻ BNP Paribas. Prace serwisowe planowo miały zakończyć się o godzinie 10:00 30 września, jednak o 10:20 dostęp nadal był niemożliwy. Bank zapewnił, że w tym czasie płatności kartą będą realizowane bez zakłóceń.
Trudności mogą też mieć osoby korzystające z rachunku w Banku Pocztowym – 30 września o godz. 20:00 30 na 10 godzin wyłączona zostanie możliwość logowania do systemów internetowych oraz korzystanie z usługi PocztowySMS. Karty płatnicze mają być jednak obsługiwane.
Znacznie krótsze przerwy spotkały klientów Getin Banku oraz Raiffeisen Polbanku. W przypadku tego pierwszego przerwa trwała 3 godziny (od północy z 29 na 30 września), w przypadku drugiego – godzinę (od 22:00 do 23:00 29 września).