Trwa ładowanie...

Wielkie starcie gigantów. Tak dyskonty kuszą promocjami na długi weekend

Boże Ciało, które co roku obchodzone jest w czwartek, daje Polakom szansę na wzięcie wolnego w piątek i zaplanowanie długiego weekendu. To dobra okazja na przykład na zorganizowanie grilla. W tym czasie, jak co roku, sklepy licytują się na promocje. Największe dyskonty - Biedronka i Lidl - obniżyły przede wszystkim ceny mięsa i piwa. Tymczasowe obniżki stanowią jednak niewielką osłodę faktu, że na co dzień drożyzna w sklepach mocno bije nas po kieszeniach.

Share
Wielkie starcie gigantów. Tak dyskonty kuszą promocjami na długi weekend Wielkie starcie gigantów. Tak dyskonty kuszą promocjami na długi weekend Źródło: money.pl, fot: Rafał Parczewski
d1kyb47

Inflacja w Polsce galopuje i w maju wyniosła już 13,9 proc. – wynika z danych GUS. Z najnowszego, opublikowanego w środę zestawienia możemy dowiedzieć się, że w kilkunastoprocentowym tempie drożeje żywność. Dotyczy to również tych produktów, które zwyczajowo trafiają na grill. W porównaniu z majem ubiegłego roku ceny wieprzowiny wzrosły o 16,7 proc., wołowiny o 32,6 proc., a drobiu aż o 41,1 proc. Pieczywo jest natomiast droższe średnio o 26,5 proc.

W takich warunkach nie można się dziwić, że wiele osób dokładnie sprawdza cenę na sklepowej półce, zanim włoży produkt do koszyka, a szczególnie wypatrywane są wszelkie promocje. Przed długim czerwcowym weekendem sieci handlowe wyszły oczekiwaniom klientów naprzeciw i przygotowały szereg grillowych obniżek.

Wielkie promocje na mięso i piwo

Tymczasowo w dół poszły ceny przede wszystkim dwóch rodzajów produktów: mięsa i piwa. Lidl chwali się na przykład, że od poniedziałku do piątku przy zakupach za minimum 69 zł za kilogram marynowanej karkówki zapłacimy 11,99 zł. Przebija tym mocno ofertę Biedronki, w której za kilogram tego mięsa w marynacie trzeba zapłacić 25,99 zł.

Musimy się "zaprzyjaźnić" z inflacją? "Do celu nie dojdziemy szybko"

Biedronka wygrywa natomiast – choć nieznacznie - ze swoim konkurentem, jeśli chodzi o cenę równie popularnego grillowego specjału – kiełbasy śląskiej. Od poniedziałku do piątku kilogram kosztuje w portugalskiej sieci 9,40 zł, a w Lidlu – 9,90 zł. Jeśli chodzi o kaszankę, to Lidl sprzedaje wersję z dodatkiem wątroby za 7,99 zł za kilogram, a Biedronka wersję z kaszą gryczaną za 11,98 zł.

d1kyb47

Obie sieci kuszą też długą listą innych rodzajów bardziej wyszukanych mięs. I tak w Biedronce można kupić na przykład boczek grillowany w marynacie o smaku śliwkowym, skrzydełka z kurczaka w sosie Buffalo, polędwiczki z kurczaka w sosie mango lassi czy różnego rodzaju mięso na burgery. W ofercie Lidla znalazły się natomiast m.in. żeberka wieprzowe w marynacie honey BBQ, bałkańskie ćevapčići, keftedes po grecku z indyka czy zawijaniec z jagnięciną.

Jeszcze ostrzejsza rywalizacja i licytacja, kto da więcej, ma miejsce w przypadku piw. Lidl chwali się, że w środę przy zakupie ośmiu piw w butelce cztery z nich (najtańsze) dostaniemy za darmo. Biedronka idzie jeszcze dalej. Piwne promocje zaczęła już w poniedziałek, kiedy przy kupnie 10 butelek piwa smakowego Hardmade pięć z nich dostawało się gratis. We wtorek na tej samej zasadzie działała promocja na piwo Łomża. Z kolei w środę stawka została jeszcze podbita: przy kupnie 20 butelek piwa Carlsberg 10 z nich dostaniemy gratis. W obu sklepach, żeby skorzystać z promocji na piwo, trzeba być uczestnikiem programu lojalnościowego.

Warto zwrócić uwagę, że obie sieci sporo miejsca przeznaczają też na reklamę produktów bezmięsnych: serów, warzyw, ale też roślinnej kaszanki czy kiełbasek.

Na grillu króluje jednak mięso. Jak wynika z sondażu przeprowadzonego przez UCE Research i Grupę Blix, cytowanego przez "Rzeczpospolitą", kupuje je 83,6 proc. Polaków. 82,5 proc. wybiera z kolei kiełbasę. Produkty wegetariańskie i wegańskie interesują 6,8 proc. pytanych. Według 73,6 proc. pytanych niezbędnym dodatkiem jest ketchup, a dla 54,5 proc. – musztarda. Grilla bez piwa nie wyobraża sobie 62,1 proc. respondentów, a bez chleba – 65,5 proc.

d1kyb47

Polacy szukają grillowych promocji

Z badania wynika też, że aż 89 proc. klientów podczas zakupów na grilla wypatruje promocji. Ostatecznie zwykle nie wydajemy na ten cel fortuny. 36,6 proc. Polaków na produkty spożywcze przeznacza od 50 do 100 zł. 100-150 zł wydaje 30,8 proc. pytanych, a 14,5 proc. respondentów robi zakupy za 150-200 zł.

To jednak niejedyne koszty, jakie trzeba ponieść, organizując grilla. A produkty niespożywcze również mocno podrożały. Jak podaje "Rz", tylko ceny węgla drzewnego w ciągu roku poszły o 53,7 proc. w górę.

Jeśli ktoś planuje skorzystać z promocji na piwo, środa jest na to ostatnim dniem. W czwartek duże sklepy, a więc również dyskonty, są nieczynne. Piątek to już normalny dzień handlowy, ale promocja nie będzie już wtedy obowiązywać. Natomiast promocyjne ceny mięsa będą aktualne również w piątek – to ostatni dzień obniżonych cen.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1kyb47
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1kyb47
d1kyb47