Trwa ładowanie...
d3izsgs

Wskaźnik BIG spadł w II kw. o 2,01 pkt. do 11,33 pkt.- InfoMonitor BIG

10.08. Warszawa (PAP) - Wskaźnik BIG, mierzący poziom bezpieczeństwa działalności gospodarczej, spadł w II kwartale do 11,33 pkt., o 2,01 pkt. w porównaniu z poprzednim kwartałem -...

d3izsgs
d3izsgs

10.08. Warszawa (PAP) - Wskaźnik BIG, mierzący poziom bezpieczeństwa działalności gospodarczej, spadł w II kwartale do 11,33 pkt., o 2,01 pkt. w porównaniu z poprzednim kwartałem - wynika z raportu BIG, przygotowanego przez Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor SA.

"Kluczowym czynnikiem wpływającym na pogorszenie się bezpieczeństwa obrotu gospodarczego był wzrost przeterminowanych wierzytelności od klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych. Warto jednak zwrócić uwagę, że ostatnie negatywne odchylenie jest niewielkie w porównaniu do zanotowanego w czasie kryzysu w 2008 r., mimo że badanie było przeprowadzone w trakcie kolejnych zawirować na międzynarodowych rynkach finansowych" - napisano w opublikowanym w środę komunikacie prasowym.

Największy spadek wskaźnika BIG odnotowano w sektorze dostawców usług finansowych.

"Na obecny stan wskaźnika bezpieczeństwa działalności gospodarczej główny wpływ mają oceny z sektorów usług finansowych i dostawców usług masowych, wśród których wskaźnik BIG spadł odpowiednio z 16,66 pkt. do 8,19 pkt. oraz z 8,83 pkt. do 7,60 pkt. Pozytywne sygnały docierają z sektora przedsiębiorstw, gdzie wskaźnik BIG drugi raz w ciągu ostatnich sześciu miesięcy wzrósł i obecnie wynosi 19,77 pkt. Od kwietnia br. wskaźnik BIG dla tego segmentu zwiększył się o 3,33 pkt., a w ciągu ostatnich 12 miesięcy o blisko 14 pkt." - napisano.

d3izsgs

"Na podstawie obserwacji ostatniego kryzysu finansowego możemy powiedzieć, że dostawcy usług finansowych wcześniej zauważali negatywne tendencje na rynkach finansowych. Przedsiębiorcy orientują się później, kiedy zaczynają się problemy z płatnościami" - powiedział Marcin Ledworowski, wiceprezes Biura.

Badanie przeprowadzono pomiędzy 11 lipca i 22 lipca 2011 r. Posłużono się metodą wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo CATI. Respondentami były osoby odpowiedzialne za finanse firm. Zrealizowano 200 efektywnych wywiadów. (PAP)

mac/ jtt/

d3izsgs
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3izsgs