Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej w IV '14 najwyżej od VIII '10 - IBnGR/Carrefour

15.04. Warszawa (PAP) - Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej wzrósł w kwietniu 2014 roku o 1,6 pkt. do minus 5,3 pkt. i jest na najwyższym poziomie od sierpnia...

15.04.2014 | aktual.: 15.04.2014 12:53

15.04. Warszawa (PAP) - Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej wzrósł w kwietniu 2014 roku o 1,6 pkt. do minus 5,3 pkt. i jest na najwyższym poziomie od sierpnia 2010 r. - wynika z opublikowanych we wtorek badań IBnGR.

"Wartość Barometru Carrefour - Wskaźnika Koniunktury Konsumenckiej w kwietniu wyniosła -5,3 punktu (w skali od -100 do +100). W porównaniu z notowaniem z poprzedniego miesiąca, wskazanie Barometru wzrosło o 1,6 punktu. Po korekcie danych wyjściowych przez Główny Urząd Statystyczny, skorygowana wartość Barometru w marcu wyniosła bowiem -6,9 punktu (wobec wcześniej podanych -7,5 punktu)" - napisano w komunikacie.

"Odnotowany w kwietniu poziom wartości Barometru Carrefour był najwyższy od sierpnia 2010 roku, kiedy to po raz ostatni odnotowano jego wyższą wartość (-2,51 punktu)" - dodano.

Zdaniem autorów raportu stosunkowo wysoka wartość wskaźnika świadczy o poprawianiu się stanu polskiej gospodarki.

"Pamiętać jednak należy, że wartość Barometru od sześćdziesięciu czterech miesięcy, a więc od prawie pięciu i pół roku, znajduje się poniżej poziomu neutralnego, czyli zera. Stanowi to potwierdzenie obserwowanej na rynku dominacji negatywnych czynników" - dodano.

W ocenie autorów raportu poprawiająca się w kraju sytuacja gospodarcza sugeruje, że w najbliższych miesiącach utrzymywać się powinien trend wzrostowy Barometru Carrefour.

Poniżej zmiany składników cząstkowych Barometru Carrefour - Wskaźnika Koniunktury Konsumenckiej i ich wpływ na jego wartość:

Nazwa zmiennej Przyjęty przedział zmienności Poprzednia wartość Aktualna wartość Wpływ na zmianę BKK BWUK [-100, +100] -20,2 -20,1 0,03 Koniunktura w handlu [-100, +100] -6,4 -3,1 0,99 Nominalna dynamika kredytów i pożyczek [80, 160] 105,3 104,9 -0,07 Realna dynamika sprzedaży detalicznej [80, 140] 105 107 0,59 Dynamika liczby pracujących [90, 110] 100,4 100,7 0,28 Dynamika cen konsumpcyjnych [100, 105] 100,7 100,7 -0,64 Nominalna dynamika wynagrodzeń [95, 115] 103,4 104 0,44 Łączna zmiana wartości BKK 1,62 Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej opracowywany jest na zlecenie Carrefour przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową z częstotliwością miesięczną. Jego zadaniem jest pomiar aktualnego stanu koniunktury w sektorze handlowym w Polsce.

Jak poinformowano w komunikacie prasowym, Barometr "jest wskaźnikiem równoczesnym (coincident indicator) - pokazuje stan koniunktury na bieżąco, a także standaryzowanym, zmieniającym się w przedziale od -100 do +100". (PAP)

fdu/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
finanseibngrkoniunktura
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)