50 km drogowej arterii na północy. Poczekamy na nią do 2033 r.
Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych zatwierdziła wariant trasy S5 z Ostródy do Grudziądza. Decyzja ta przybliża realizację inwestycji, która ma znacząco poprawić infrastrukturę drogową regionu.
Wybór wariantu trasy S5 z Ostródy do Grudziądza został dokonany przez Komisję Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad. Decyzja ta jest kluczowa dla dalszych działań związanych z uzyskaniem decyzji środowiskowej, co ma nastąpić jeszcze w tym roku - informuje Radio Olsztyn.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kupiły mystery boxy z Anglii. Liczyły na perełki. "Rozczarowanie"
Trasa powstanie za osiem lat
Planowany odcinek S5 ma długość prawie 50 km i będzie połączony z lokalną siecią drogową poprzez węzły takie jak Franciszkowo, Iława Południe, Biskupiec i Mierzyn. Dodatkowo, na wniosek lokalnych gmin, rozważana jest budowa węzła Iława Zachód, co wymaga dodatkowego finansowania.
Całkowity koszt budowy trasy S5 szacowany jest na prawie 7 miliardów złotych, a jej ukończenie planowane jest na 2033 rok. Trasa ma połączyć Ostródę z Grudziądzem, a dalej z autostradą A1, co znacząco usprawni komunikację z Poznaniem i Wrocławiem.