Trwa ładowanie...
d2m7jc2

Wzrost zysku netto LPP w '14 zbliżony do przyrostu sieci; sieć ma wzrosnąć o 28 proc. (opis)

12.11. Warszawa (PAP) - Wzrost wyników LPP, w tym zysku netto, powinien być w przyszłym roku zbliżony do przyrostu sieci - poinformował na konferencji prasowej Dariusz Pachla,...

Share
d2m7jc2

12.11. Warszawa (PAP) - Wzrost wyników LPP, w tym zysku netto, powinien być w przyszłym roku zbliżony do przyrostu sieci - poinformował na konferencji prasowej Dariusz Pachla, wiceprezes spółki. Dodał, że planowany wstępnie na 2014 rok przyrost sieci to 28 proc.

"W 2014 roku wielkość rozwoju sieci powinna wymuszać dużą korelację, od przychodów do zysków. Wzrost wyników w 2014 roku, w tym zysku netto, powinien być zbliżony do przyrostu sieci" - powiedział Pachla.

Na przyszły rok spółka planuje wstępnie przyrost sieci o 28 proc., czyli o 169 tys. m kw., do 764 tys. m kw. wobec 594 tys. m kw. na koniec tego roku. Zakłada, że na koniec przyszłego roku sieć liczyć będzie ok. 1.570 sklepów wobec ok. 1.330 sklepów na koniec tego roku.

d2m7jc2

"To oznacza otwarcie ponad 240 sklepów w przyszłym roku. Nakłady inwestycyjne mogą być podobne jak w tym roku i mogą wynieść ok. 400 mln zł" - powiedział Pachla.

Wiceprezes podał, że ostateczna wersja planów rozwoju sieci w przyszłym roku będzie przedstawiona przy okazji prezentacji wyników za IV kwartał, a w 2015 roku sieć może przyrosnąć o 25 proc.

W ciągu 12 miesięcy łączna powierzchnia sieci sprzedaży wzrosła na koniec trzeciego kwartału o 31 proc., czyli 123 tys. m kw.

Na koniec października sieć grupy liczyła 1.260 sklepów marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, o łącznej powierzchni 546 tys. m kw.

d2m7jc2

Po trzech kwartałach 2013 roku zysk netto grupy, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wzrósł do 249,5 mln zł z 205,3 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 354,2 mln zł wobec 269,3 mln zł przed rokiem (wzrost o 32 proc. rdr), EBITDA wzrosła o 32 proc. rdr do 460,9 mln zł, a przychody wzrosły do 2,85 mld zł z 2,26 mld zł po trzech kwartałach 2012 r (wzrost o 26 proc. rdr).

Marża brutto na sprzedaży wyniosła po trzech kwartałach 57,6 proc. wobec 55,2 proc. w analogicznym okresie 2012 roku.

"Utrzymujemy, że marża na poziomie 57 proc. jest naszym celem w skali roku. Po trzech kwartałach jest wyższa, więc jesteśmy spokojni o realizację tego celu" - powiedział Pachla.

Wiceprezes poinformował, że sprzedaż porównywalna może w tym roku wzrosnąć o ponad 5 proc.

d2m7jc2

"Zakładaliśmy, że sprzedaż LFL wzrośnie do 5 proc. Wydaje się, że ten wzrost w całym roku może być troszkę wyższy" - powiedział Pachla.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w III kwartale 2013 roku o 14 proc., zaś od początku roku o 7,8 proc.

Pachla poinformował, że kontynuowane są rozmowy z potencjalnym franczyzobiorcą dotyczące budowy sieci w krajach arabskich. Negocjacje dotyczą wartości inwestycji franczyzobiorcy i konstrukcji marży.

"Mam nadzieję, że ta współpraca się wyklaruje do końca roku. Myślę, że w ciągu kilku lat mogłoby powstać kilkadziesiąt sklepów, a docelowo kilkaset w ciągu 5-7 lat" - powiedział Pachla.

d2m7jc2

Powtórzył, że na razie spółka odkłada plany rozwoju w Chinach. Chce wcześniej uruchomić pojedyncze flagowe sklepy na głównych ulicach handlowych największych miast europejskich, np. Paryża, Berlina, Londynu, czy Mediolanu.

"Konieczna jest budowa rozpoznawalności marki, zdecydowaliśmy się więc na pozyskanie dobrych lokalizacji dla Reserved w krajach Europy Zachodniej w celach głównie marketingowych" - wyjaśnił wiceprezes.

Zauważył, że to może być proces długotrwały, gdyż pozyskanie dobrych lokalizacji na głównych ulicach handlowych największych miast zajmuje dużo czasu. Dodał, że spółka liczy się tam z ewentualnymi stratami operacyjnymi.

Na początku przyszłego roku LPP może poinformować o planach dotyczących wprowadzenia nowej marki.(PAP)

pel/ osz/

d2m7jc2

Podziel się opinią

Share
d2m7jc2
d2m7jc2