Zakupy bez wysiadania z auta w sklepach F1
Spółka Tabak Grupa otworzy w Kaliszu pierwszy sklep z artykułami FMCG, działający na podobnej zasadzie jak McDrive czy Drive Thru w KFC. Nie wysiadając z samochodu w sklepie F 1 można będzie zrobić podstawowe zakupy.
24.03.2009 | aktual.: 30.03.2009 12:40
Sklepy F1 to oryginalny pomysł, opatentowany w całej Unii Europejskiej przez jego autora, Hieronima Strapagiela, wiceprezesa spółki Tabak Grupa. Patentem chronione są wizerunek, rozwiązanie i nazwa F1. Jak twierdzi pomysłodawca nowego formatu sklepów, nie ma jeszcze czegoś takiego w Europie. Tabak Grupa to rodzinna firma należąca do Strapagielów, od dwudziestu lat zajmująca się hurtową dystrybucją papierosów i wyrobów tytoniowych w centralnej i zachodniej Polsce. Sklepy będą nowym biznesem dla Tabak Grupy.
Firma planuje we własnym zakresie otworzyć na razie tylko jeden sklep wzorcowy. Trwa jego budowa w Kaliszu, gotowy jest sam budynek w stanie surowym. Otwarcie sklepu przewidziano na lipiec 2009 r. Koszt budowy sklepu wynosi około 1 mln zł. Do sklepu wjeżdżać się będzie samochodem, pod dach, co eliminuje problem złej pogody i otwierania okna, gdy np. pada deszcz. Nie wysiadając z auta można składać zamówienie, przejeżdżając wzdłuż półek z ekspozycją towarów. Pracownik obsługi włoży następnie zapakowane produktu do bagażnika lub na tylne siedzenie samochodu. Przed wyjazdem ze sklepu trzeba będzie jeszcze zapłacić w okienku kasowym, najlepiej kartą, ale można też gotówką.
W sklepach F1 będzie ograniczony wybór około 2,5 tys. najczęściej kupowanych artykułów FMCG. Nie zabraknie używek: alkoholu i wyrobów tytoniowych, w sprzedaży których specjalizuje się Tabak Grupa.
Będzie franczyza i zakupy przez internet
Sklepy F1 przeznaczone są przede wszystkim dla klientów zmotoryzowanych, którzy nie mają czasu na zakupy w tradycyjnych sklepach. Mieszkańcy miejscowości, w której taki sklep będzie, będą mogli złożyć zamówienie przez Internet, odebrać je osobiście lub poprosić, aby kurier dostarczył towar do domu.
_ Pomysł podsunęło mi samo życie. Jest wiele osób, które chcą zrobić zakupy szybko, oszczędzając czas, bez wysiadania z samochodu, chodzenia między półkami czy stania przy kasie. Sklep F 1 im to umożliwi _ - mówi Hieronim Strapagiel, wiceprezes Tabak Grupa.
Powierzchnia sklepu F 1 będzie wynosić średnio 300 mkw.
Trwają też przygotowania do otwarcia sklepów F 1 w Gdańsku, Szczecinie, Bydgoszczy, Toruniu, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu, Lublinie i Zakopanem. Docelowo ma być w Polsce 350 sklepów F1. Po otwarciu pierwszych pięćdziesięciu zbudowane zostanie centrum logistyczne, którego zadaniem będzie obsługa całej sieci.
Sklepy F 1 będą działać na zasadzie franczyzy, Tabak Grupa udzieli licencji kolejnym właścicielom, którzy powinni liczyć się z inwestycją rzędu 1 mln zł. Warunkiem wejścia do sieci sklepów F1 jest posiadanie działki, minimum 2000 mkw, z dobrym dojazdem, przy uczęszczanej drodze, w mieście liczącym powyżej 15 000 mieszkańców. Jest możliwość udzielenia kredytu inwestycyjnego przez bank współpracujący z Tabak Grupa sp. z o.o. Firma negocjuje warunki współpracy w tym zakresie z BRE Bankiem.
Posiadacze sklepów, zrzeszeni w sieci F1, działać będą na własny rachunek, zachowując jednakowy wizerunek oraz wyłączność na dany obszar w budowie następnych F1.
Tabak Grupa sp. z o.o. jest w stanie zapewnić zainteresowanym firmę budowlaną, która wybuduje obiekt pod klucz, łącznie z infrastrukturą, utwardzeniem terenu, z wjazdami i wyjazdami oraz ogrodzeniem.
JS