Zasady CSR wpisane w biznes spółki, jako część długoterminowej strategii firmy - IV Kongres Relacji
12.06. Warszawa (PAP) - Zasady CSR powinny być wpisane w biznes spółki, najlepiej jako ważna część długoterminowej strategii - wynika z dyskusji na IV Kongresie Relacji...
12.06. Warszawa (PAP) - Zasady CSR powinny być wpisane w biznes spółki, najlepiej jako ważna część długoterminowej strategii - wynika z dyskusji na IV Kongresie Relacji Inwestorskich Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych. Na Kongresie IR uczestnicy zapoznają się m.in. z następującymi zagadnieniami - wpływ czynników pozafinansowych na wartość spółki, odpowiedzialność społeczna spółek, zasady CSR.
"Wiele spółek działających na rozwiniętych rynkach upatruje w działaniach CSR szansy na rozwój, na stworzenie wartości dodatkowej dla rynków. (...) Aktywność CSR pozwala na zrównoważony rozwój spółki i gospodarki, co szczególnie ważne jest w czasach kryzysu, kiedy zaufanie do biznesu może być nadszarpnięte. Wtedy wymagana jest szczególnie rzetelna polityka informacyjna" - powiedziała w trakcie Kongresu Beata Jarosz, członek zarządu GPW.
Dodała, że GPW promuje działania spółek w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu gromadząc najaktywniejsze spółki w tym zakresie w Respect Indeksie.
"Wdrażanie CSR nie jest tylko fanaberią spółki. W perspektywie długoterminowej stanowi inwestycję w dobre postrzeganie firm i zrównoważoną wycenę spółki na rynkach" - powiedział prezes SEG Mirosław Kachniewski.
Zdaniem Lidii Sobańskiej, wiceprezes Polskiej Agencji Prasowej niezwykle ważne jest właściwe dotarcie z przekazem CSR do mediów. Powinien to być przekaz oparty na długofalowej strategii informowania, spójny z ogólną polityką i biznesem firmy, wiarygodny poprzez oparcie na faktycznych długofalowych działaniach spółki, rzetelny poprzez skoncentrowanie się na problemach CSR a nie promowaniu firmy.
Poza tym na Kongresie tematy - Jakie są korzyści i koszty bycia spółką społecznie odpowiedzialną? Jak wyglądają działania CSR na rynkach rozwiniętych? Kim jest interesariusz 2.0 i jak się z nim komunikować? Czy sprawozdawczość pozafinansowa może mieć wpływ na wartość spółki?
Pierwszego dnia KRI odbyły się dwie dyskusje panelowe poświęcone zagadnieniom społecznej odpowiedzialności biznesu. Pierwsza sesja dotyczyła CSR jako elementu strategii firmy, druga - wpływu dobrej komunikacji CSR na wartość spółki.
Drugiego dnia goście Kongresu będą mogli zdobyć wiedzę praktyczną podczas warsztatów tematycznych m.in.: Corporate website: why your CEO will soon call you up!; Obieg informacji w Internecie a komunikacja korporacyjna spółki giełdowej; WWW.GPWInfoStrefa.pl - zaprezentuj spółkę w nowej odsłonie portalu; Dialog społeczny jako interakcja biznesu z otoczeniem na przykładzie procesu dialogu w Grupie TP; Raportowanie społeczne w kontekście zarządzania w organizacji jako proces podnoszący jakość informacji prezentowanych interesariuszom, na przykładzie raportowania w Grupie TP; Sztuka budowania relacji z inwestorami; Jak nie udzielać wywiadów - sztuka zachowania się przed kamerą; Raport roczny jako narzędzie efektywnej komunikacji spółki giełdowej; RESPECT Index w praktyce. Jak zostać spółką giełdową odpowiedzialną społecznie?; Konkurs Złota Strona Emitenta jako badanie jakości stron internetowych na polskim rynku kapitałowym; Praktyczne aspekty raportowania CSR w kontekście relacji inwestorskich; Skuteczne
wdrażania kodeksu postępowania (etycznego) w spółce; Analiza ESG spółek w Polsce. Wartość danych pozafinansowych w wycenie spółki; Relacje inwestorskie z inwestorami indywidualnymi; Informacja cenotwórcza - o czym należy informować rynek?.
W trakcie Kongresu zostaną ogłoszone wyniki tegorocznej V edycji Konkursu Złota Strona Emitenta organizowanego przez SEG wraz z raportem podsumowującym kolejne etapy Konkursu.
Więcej informacji na stronie www.seg.org.pl
Patronat honorowy na Kongresem objęły: Ministerstwo Skarbu Państwa, Akcjonariat Obywatelski i Komisja Nadzoru Finansowego. Partnerem strategicznym jest GPW, partnerem merytorycznym CSRInfo, partnerami są spółki: Mazars, Message, PKN Orlen, Orange, GPW Media oraz Polska Agencja Prasowa. (PAP)
dan/